چاپ
دسته: سيستان و بلوچستان
بازدید: 998
دفتر نمایندگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با هدف گسترش فرهنگ اهل‏بیت(ع)، تحکیم وحدت، تقریب مذاهب و رفع اختلافات مذهبی در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ دفتر نمایندگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سیستان و بلوچستان با حضور دبیر کل این مجمع، نماینده ‌ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و جمعی دیگر از مسئولان استانی، صبح امروز ـ پنجشنبه 24 اسفندماه ـ  در محل ساختمان مهدویت شهر زاهدان به طور رسمی آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری   در حاشیه آغاز به کار این دفتر گفت: مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) به یک مذهب خاص تعلق نداشته و متعلق به تمامی مسلمانان جهان است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) هدف از راه اندازی این مجمع در استان را گسترش فرهنگ اهل‏بیت(ع)، تحکیم وحدت، تقریب مذاهب و رفع اختلافات مذهبی  عنوان کرد و گفت: این مجمع  در حال حاضر در شش  کشور دنیا دارای نمایندگی است  و با  بیش از 115 کشور مسلمان ارتباط دارد.

وی افزود: متاسفانه عدم شناخت کافی و آگاهی مذاهب از یکدیگر موجب رواج اشاعه دروغ و نسبت های ناروا در بین امت های اسلامی شده است که در این راستا مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) سعی دارد تا علاوه بر نزدیک سازی دیدگاه های مذاهب در راستای ایجاد امت واحده  و تحکیم وحدت گام بردارد.

اختری ادامه داد: در همین راستا این مجمع با انتشار معارف اهل‏بیت(ع) و  آموزه های قرآنی در دنیا با 54 زبان مختلف منشورات خود را به تمام جهان عرضه کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: این مجمع تلاش دارد تا پیروان اهل‏بیت(ع) را به سمت تفکر تقریبی در راستای اتحاد مسلمانان سوق دهد.

وی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت مسلمانان جهان در فضای سیاسی جهان گفت: دشمنان اسلام به خصوص استکبار سعی در عمیق سازی شکاف ها و  اختلافات مسلمانان دارند و لذا حرکت در راستای تحکیم وحدت می تواند اهداف شوم استکبار را خنثی کند.