چاپ
دسته: سيستان و بلوچستان
بازدید: 1107
نمایندگان مجمع طلاب و فضلای شهرهای زابل و زاهدان و جمعی از علمای اهل سنت در محکومیت تخریب بارگاه صحابی رسول الله (ص) و امیرالمؤمنین (ع) حضرت حجربن عدی بیانیه ای صادر کردند. متن کامل این بیانیه بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
 
بار دیگر هتاکان نادان و متعصب با تخریب قبر صحابی مجاهد و پارسای حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله، حضرت حجر بن عدی، مرتکب اقدامی نابخردانه شدند و بر کارنامه اقدامات وقیحانه و شرورانه خویش برگی نفرت انگیز افزودند. تأسف شدید این که این عمل جاهلانه با نبش قبر آن یار صدیق امیر المؤمنین حضرت علی علیه السلام نیز همراه گشته است. 

هتاکان کار را به آنجا رساندند که نه تنها به این عمل ننگین خویش افتخار کرده بلکه وقیحانه منویات پلید درونی خویش را بر زبان رانده و به ساحت مرقد مطهره حضرت زینب سلام الله علیها و دیگر بزرگان نیز جسارت کرده و خواستار تخریب آنجا می شوند. 

به یقین این اقدامات شرارت آمیز ضد بشری که نه با آموزه¬های دین اسلام همخوانی دارد و نه با منطق انسانی سازگار است، به صورت مستقیم و غیر مستقیم از سوی ایادی استکبار جهانی و در رأس آن صهیونیزم بین الملل پشتیبانی، تشویق و هدایت می شود. از این رو است که با هوشیاری اجازه ندهیم نیات پلید استکبار جهانی و مزدوران منطقه ای آن خدشه و خللی در وحدت و انسجام امت اسلامی به وجود آورد. 

ما جمعی از روحانیون و طلاب استان سیستان و بلوچستان به همراه جمعی از علمای اهل سنت منطقه ضمن محکوم کردن این عمل نابخرادانه از امت اسلامی می خواهیم با حفظ وحدت و همبستگی خود از ایجاد تشتت و تفرقه در میان امت اسلامی، که هدف افراط گرایان است جلوگیری کنند. 
 
نمایندگان مجمع طلاب و فضلای زابل و زاهدان و جمعی از علمای اهل سنت
 
مطالب مرتبط
یاور صدیق امام علی(ع): حجر بن عدی
قائله هتک حرمت صحابی پیامبر از سوی آمریکا و صهیونیست هدایت می‌شود
عاملان تخریب مرقد حجربن عدی دست نشاندگان آمریکا و اسرائیل هستند