چاپ
دسته: سيستان و بلوچستان
بازدید: 1041

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان به شهرستان‌های استان با تلاش‌های همه جانبه مسئولان استان در بودجه سال 92 نهایی شد.

 

سید باقر حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، در مورد آخرین وضعیت طرح انتقال آب از دریای عمان به شهرستان های استان اظهار داشت: این طرح با تلاش‌های همه جانبه مسئولان در بودجه سال 92 نهایی شد.

 

وی با بیان اینکه استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس و وزارت نیرو نقش مهمی در نهایی شدن طرح انتقال آب از عمان به شهرهای استان داشتند، گفت: تا لحظات آخر تنظیم بودجه پیگیر این موضوع بوده و با رئیس جمهور ملاقات داشتیم که این طرح نهایی شود، البته تاکنون کتباً به ما ابلاغ نشده ولی آنچه که به ما اطلاع داده‌اند این بوده است که طرح آبرسانی از دریای عمان به شهرستان های استان در لایحه بودجه 92 قرار گرفته است.

 

عضو هیات رئیسه کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: طرح انتقال آب که در سفر سوم هیات دولت به استان تصویب شده بود، در حال حذف شدن از لایحه بودجه بود که با پیگیری‌های مستمر استاندار و نمایندگان استان در لایحه پیش‌بینی شد؛ لذا پس از تکمیل طرح‌های مطالعاتی و اجرایی شدن آن، آب شرب صنایع شهرستان‌های استان تامین می شود.

 

حسینی با بیان اینکه تنها استانی از کشور هستیم که بیشترین آبرسانی با تانکر را داریم، ابراز داشت: با اجرایی شدن طرح انتقال آب از دریای عمان، مشکل آبرسانی به روستاهای استان حل می شود، البته این آب برای شرب و صنعت بوده و برای کشاورزی مقرون به صرفه نیست، در مجموع این طرح یک آینده‌نگری خوبی بود که به حمدالله صورت گرفت.