چاپ
دسته: سيستان و بلوچستان
بازدید: 1282
روحانی بیان کرد: راه حل مشکل امنیتی استان در سه چیز است: استان باید توسعه یافته شود؛ زیرا بسیاری از مشکلات از روند فقر و بیکاری است. در سیستان و بلوچستان خود مسئولان بومی و محلی بهتر می‌توانند مشکلات امنیت را رفع کنند. همکاری با کشورهای همسایه از جمله افغانستان و پاکستان و تعامل با آنها امنیت واقعی را به وجود می‌آورد.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حسن روحانی ظهر امروز در جمع پر شور مردم زاهدان در مسجد طالقانی این شهر اظهار داشت: من خودم فرزند کویر هستم و تنها آسمان کویر پر ستاره نیست بلکه جامعه‌ای که همه ما در آن زندگی می کنیم پر ستاره است.

وی افزود: باید همه تلاش کنیم تا استان سیستان و بلوچستان به مرکز توسعه و اتحاد در کشور تبدیل شود.

این کاندیدا اضافه کرد: می‌دانم که خانه‌های ارزان قیمت برای نسل جوان ما یک ضرورت است و می‌دانم که انتظارات فراوانی برای امنیت بیشتر در این استان دارید.

روحانی بیان کرد: راه حل مشکل امنیتی استان در سه چیز است؛ استان باید توسعه یافته شود زیرا بسیاری از مشکلات از روند فقر و بیکاری است، اگر برای مردم اشتغال درست کنیم و صنعت و کشاورزی را توسعه دهیم، از ظرفیت‌های دریا به معنای واقعی بهره‌برداری کنیم به توسعه این استان دست خواهیم یافت.

وی بیان داشت: در سیستان و بلوچستان خود مسئولان بومی و محلی بهتر می‌توانند مشکلات امنیت را رفع کنند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: همکاری با کشورهای همسایه از جمله افغانستان و پاکستان و تعامل با آنها امنیت واقعی را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه برای امنیت بیشتر باید با کشورهای همسایه روابط بهتری داشته باشیم، متذکر شد: امر مهم دیگر در این استان وحدت، اتحاد و یکپارچگی است.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید همه اقوام، مذاهب فرصت برابر خواهند داشت همان طور که قول داده‌ام حقوق شهروندی را تدبیر خواهیم کرد.

این کاندیدا عنوان داشت: ما اقوام مختلف این سرزمین را فرصت زیبا برای کشور ایران می‌دانیم چراکه ایران به همه ایرانیان تعلق دارد.

روحانی بیان کرد: به هما اندازه که شیعیان، ایران را در قلب خود جای داده‌اند، اهل سنت هم ایران را در قلب خود جای داده‌اند من با بزرگان اهل سنت، و نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی در پنج دوره بوده و امروز هم با آنها هستم.

برای رسیدن به کشور توسعه یافته به اتحاد و یکپارچی نیاز داریم

وی گفت: متوجه شدم که دلسوزی اهل سنت برای نظام کمتر از شیعیان نیست من با تمرکززدایی موافق نیستم، مدیران لایق بومی استان را بهتر می شناسند.

وی افزود: ما برای رسیدن به یک کشور توسعه یافته نیاز به همدلی، اتحاد، انسجام و یکپارچگی داریم و نباید وقتمان را برای اختلافات تلف کنیم.

روحانی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید، زنان و مردان در عرصه اجتماعی با هم برابرند، اینقدر جلوی زنان و دختران ما سد درست نکنید زیرا زنان و دختران ایرانی اهل عفت و پاکدامنی هستند.

این کاندیدا تصریح کرد: آقای عارف دوست من است آشنایی من با ایشان از سال 1355 است الان هم در دولت اصلاحات کنار هم بودیم و در مجمع تشخیص مصلحت هم کنار هم هستیم.

وی گفت: هر شهری که من یا دکتر عارف رفتیم، به ما گفتند اتحاد اتحاد، هر دوی ما این ندا را با گوش و جان شنیدیم و هر دوی ما مسئله را به آیت‌الله هاشمی منعکس کردیم و هم به جبهه اصلاحات و هم جبهه اعتدال گفتیم که هر دو برای ایجاد وحدت ایستاده‌ایم.

وی اضافه کرد: در طول دو سه روز اخیر تلاش بسیار زیادی صورت گرفت و جلسات متعددی برگزار شد و مشورت‌های زیادی با آیت‌الله هاشمی انجام دادیم که سرانجام تصمیم نهایی در جلسه دیشب جبهه اصلاحات و اعتدال و همچنین نظر آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام خاتمی بر نگاه اتحاد و حضور یک کاندیدا از اصلاحات بود که در مجموع تصمیم گرفته شد که من در صحنه انتخابات بمانم و آقای عارف ما را حمایت کند.

وی افزود: بحث بر سر اینکه حسن روحانی یا محمدرضا عارف باشد نیست بلکه بحث بر سر مسئله مهم‌تری است و آن اینکه با تقسیم رای‌ها، دیگران پیروز نشوند.

وی یادآور شد: من از همین جا به آیت‌الله هاشمی سلام می‌کنم به حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی سلام می‌کنم هیچ کس نمی‌تواند هاشمی و خاتمی را حذف کند.

در فضای فرهنگی و اعتدال هم مشکلات کشور حل می‌شود

روحانی با بیان اینکه تهمت‌زنان و دروغگویان جایگاهی در کشور ندارند و برای نجات این کشور راهی بجز وحدت و اتحاد و یگانگی نداریم و همه باید زیر یک خیمه قرار بگیریم، خاطرنشان کرد: اخراج راه به جایی نمی‌برد در دولت تدبیر و امید اعتدال و عقلانیت پیروز است.

این کاندیدا با بیان اینکه امیدواریم افراطیون و خودسرها‌ درس لازم را از ملت در 24 خرداد بگیرند، متذکر شد: بدانید که در بستر فضای فرهنگی و اعتدال مشکلات حل می‌شود و من به شما بگویم افراطیون فقط به شما ظلم نکردند بلکه به دین مبین اسلام و مقدسات کشور هم ظلم کردند و اگر ما در کنار هم قرار بگیریم پیروز می‌دانیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: با رهنمودهای آیت‌الله هاشمی و حجت‌الاسلام خاتمی در کنار هم آنچنان قرار می‌گیریم که در سراسر کشور عطر اتحاد و انسجام به مشام برسد.

سیستان و بلوچستان باید استان وحدت باشد

حسن روحانی در جمع مردم سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان باید استان وحدت، همدلی و توسعه باشد. امروز در مرحله مهم و سرنوشت ساز و تغییر سیاست‌های کشور قرار گرفته‌ایم. وی در ادامه عنوان کرد: باید تلاش کنیم استان سیستان و بلوچستان مرکز توسعه، اتحاد و همدلی در کشور شود.
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: خوشحال هستم که در جمع مردم شجاع، قوی سیستان و بلوچستان و شیر مردان و مرزداران جمهوری اسلامی ایران قرار دارم. روحانی در پایان اذعان داشت: در پایان سفر امروزم به سیستان و بلوچستان سفرهای خوشی برایتان خواهم داشت.
 
مطالب مرتبط
آیت الله هاشمی: به روحانی رأی می دهم
بیانیه علی مطهری درباره کاندیدای اصلح