چاپ
دسته: سيستان و بلوچستان
بازدید: 1046

همزمان با روزهای ماه مبارک رمضان، و با مشارکت و همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی، کانون قرآنی شهیدان پیغان در مسجد امام هادی علیه السلام شهرستان زابل با مدیریت مهندس حاج محمود علی احمد از جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس و از برگزار کنندگان اولین کانون قرانی در مصلی المهدی شهرستان زابل و با حضور هیئت امنا و مردم افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی، رضا پیغان، برادر شهیدان پیغان و معاون اجرایی موسسه عرشیان کویر تاسوکی هدف از اینگونه اقدامات را بنابر فرامین رهبر فرزانه انقلاب که باید 10 میلیون حافظ و قاری قرآن را تربیت کنیم، دانست و افزود: گسترش فعالیت‌های قرآنی در مناطق محروم و با استعداد کشور نیز از اهداف این گونه کانون‌ها است.

پیغان تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم تا قرآن در دسترس عموم مردم و به متن جامعه آورده شود و ترویج فرهنگ قرائت و حفظ قرآن کریم نیز در جامعه اسلامی نهادینه شود.

وی یادآور شد این مسجد که بنای آن فرسوده شده بود و نمازگزاران آن به مساجد اطراف می رفتند  با حضور حجت الاسلام و المسلمین شهید نعمت الله پیغان در سال ۱۳۸۱که برای تبلیغ به مناطق محروم می آمد هیئت امنای مسجد تشکیل شد که با تصمیم گیری هیئت امنا بنای مسجد نوسازی شد و مسجد امام هادی (ع)فعالیت خود را مجددا اغاز کرد.

شهید نعمت‌الله  پیغان در آخرین مأموریت تبلیغی به منطقۀ سیستان، زادگاه خود، در شامگاه 25/12/84  هدف کینۀ دشمنان اسلام قرار گرفت و مزد سال‌ها تعبد و تلمذ در محضر قرآن و اسلام را با نوشیدن شهد شیرین شهادت گرفت. گلزار شهداي حضرت رسول اكرم ادیمی بر شهید پیغان آغوش گشود و او را بر سفره ارتزاق عند الرب میهمان برادر و دوستان شهیدش کرد.

لازم به ذکر است موسسه عرشیان کویر تاسوکی نقش به سزایی در افتتاح این کانون داشت.

گفتنی است جلسه روزانه قرائت یک جز از قران کریم به صورت ترتیل همه روزه قبل از نماز مغرب و عشاء در این مسجد برگزار می گردد که از علاقه مندان دعوت به عمل می آید تا در این جسات پر فیض شرکت نمایند.

مسجد حضرت امام هادی علیه السلام در خیابان حافظ، میلان 23 واقع شده است.