چاپ
دسته: سيستان و بلوچستان
بازدید: 959
رئیس پژوهشکده‌ علوم و اندیشه‌ سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: قطعا حادثه شهرستان سراوان ریشه‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‎ای دارد.

دکتر نجف لک زایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان ضمن تسلیت شهادت مرزبانان شهرستان سراوان، اظهار داشت: در سطح منطقه ایران از امنیت بالایی برخوردار است و بر خلاف تلاش دشمنان، در سال‎های اخیر هیچ گونه توفیقی دستگاه‎های جاسوسی بیگانه برای ایجاد آشوب در ایران عزیز نداشته است.

معاون امور فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: قطعا حادثه شهرستان سراوان نیزریشه‌های منطقه‌ای فرا منطقه‎ای دارد، زیرا تنها استکبار است که از وحدت و همگرایی بسیار خوب شیعه و سنی ناراحت است.

وی ابراز داشت: متاسفانه کشور پاکستان در سال‎های اخیر دست خوش بی ثباتی‎های بسیار شدید است.

لک زایی خاطرنشان کرد: در بحث سیاسی وضعیت پاکستان بسیار وخیم است، این کشور در مسیر باندهای مافیای قاچاق قرار دارد به گونه‌ای که مهد پرورش تروریسم شده است.

رئیس پژوهشکده‌ علوم و اندیشه‌ سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: به لحاظ فرهنگی کشورهایی مانند آمریکا و عربستان سعی می‎کنند اهداف خودشان را از طریق مزدوران امنیتی دنبال کنند.

پاکستان ویترین شرارت‌ها و نا امنی‌هاست

این مسئول گفت: پاکستان به کلکسیون انواع نا‎امنی‌ها و شرارت‌ها مبدل شده در خود پاکستان شاهد حوادث تروریستی هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشور ایران به دلیل همسایگی با کشور پاکستان هرزگاهی دستخوش این حوادث می‌شود، متذکر شد: نظام سیاسی پاکستان کارنامه ضعیفی در بحث تامین امنیت دارد.

شب گذشته در درگیری مرزبانان هنگ مرزی سراوان با اشرار مسلح، 14 نفر از مرزبانان به شهادت رسیده و شش تن مجروح شدند.

این حادثه در محدوده پاسگاه 167 گزبستان سراوان رخ داده است.