جدیدترین مطالب

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان سیستان و بلوچستان بیشترین اعتبارات را در مجلس دارد و هیچ استانی به اندازه سیستان و بلوچستان در مجلس برای آن اعتبار در نظر گرفته نشده است.

به گزارش زاهدانه ، حسینعلی شهریاری امشب در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: در ماده 180 قانون برنامه که مختص کمک به استان‌های محروم است 292 میلیارد تومان دولت در نظر گرفت که ما در مجلس 315 میلیارد تومان به این میزان اضافه کردیم که قرار است نمایندگان جهت تخصیص 315 میلیارد تومان در حوزه‌های انتخابیه پروژه‌های اولویت‌دار استان را مطرح کنند.

وی افزود: در مجموع 600 میلیارد تومان طبق ماده 180 قانون برنامه در استان باید هزینه شود اما این اعتبارات در صورتی هزینه می شود که بودجه کشور تحقق پیدا کند.

وی بیان کرد: در سالی که گذشت در اعتبارات ریاست جمهوری نیز 150 میلیارد تومان برای استان اضافه شد که پولی تحقق پیدا نکرده است.

شهریاری گفت: همچنین 100 میلیارد تومان نیز از اعتبارات خاص ریاست جمهوری برای استان پیش‌بینی شده که نزدیک 700 میلیارد تومان به جز اعتبارات جاری وزارتخانه‌ها برای استان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: با تاکیدات مقام معظم رهبری و توجه دولت به این استان امیدواریم سال آینده حرکت رو به جلویی در استان اتفاق افتند.

شاخص‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان نا مطلوب است

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ضمن نامطلوب ارزیابی کردن شاخص‌های بهداشتی در این استان گفت: مشکل کمبود نیرو و پزشک از عمده مشکلات این استان است که مسائل امنیتی نیز در این زمینه تاثیر‌گذار بوده است.

شهریاری بیان کرد: این استان در همجواری دو کشور افغانستان و پاکستان قرار دارد که از نظر شاخص‌های بهداشتی و امنیتی هر دو کشور وضعیت خوبی ندارد که این موضوع بر استان ما نیز تاثیر‌گذار بوده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی از پذیرش 30 درصد از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای مناطق محروم خبر داد و گفت: با ارتقای شاخص‌های امنیتی در استان و جذب پزشک و رفع مشکل کمبود نیرو مشکلات بهداشتی این استان نیز برطرف خواهد شد.

وی گفت: امسال در کنکور سراسری 70 دانشجوی پزشکی عمومی برای مناطق جنوب سیستان و بلوچستان پذیرش شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید