جدیدترین مطالب

هشتمین یادواره شهدا و شهیدان فاجعه ترویستی تاسوکی و شهدای شهرستان نیمروز در آخرین پنجشنبه سال با حضور حضرت آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز زاهدان، فرمانده سپاه سلمان استان، نماینده مردم شریف سیستان در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل استان، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، ریش سفیدان و معتمدین و بسیجیان و سایر اقشار به صورت باشکوه برگزار شد.

گفتنی است سخنرانی آیت الله سلیمانی، قرائت پیام استاندار سیستان و بلوچستان، قرائت دکلمه توسط فرزند شهید پیغان، اجرای سرود توسط گروه سرود رضوان شهرستان نیمروز، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهیدان، رونمایی از تمثال شهدای تاسوکی که با خاک کربلا به تصویر کشیده شده بود، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 گزارش تصویری از هشتمین یادواره شهدای تاسوکی

  بخش هایی از سخنان آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زاهدان در هشتمین یادواره شهدای تاسوکی

"یریدون لیطفئوا نور الله بأفواههم والله متم نوره" تقدیر و تشکر از حضار و شرکت کنندگان در مراسم یادواره شهدا.

قرآن کریم برخلاف میل کافران گاهی ظهور اسم و غلبه دین مبین را بر تمام ادیان نوید می دهد چرا که هو الذی ارسل رسوله بالهدی. و گاهی هم اکمال و اتمام نور الهی را به جامعه ایمانی و اعتقادی نوید می دهد اگرچه کافران اکراه داشته باشند: ولو کره الکافرون.

نور خدا چیست که دیگران تفوه بر کاهش آن دارند؟ آیا نور الهی شریعت الهی، آیین مقدس دینی و مکتب غنی اسلام است که اگر به این مکتب اعتقاد پیدا کنیم یخرجهم من الظلمات الی النور؟ اعتقاد به این مکتب و آیین به تدریج ما را از ظلمت به سمت نور و نورانیت می برد.

ایمان به این مکتب یعنی نور خدا. آنهایی که خواسته‏اند نور خدا را کاهش دهند با این مکتب درافتادند. در افتادگی با این مکتب از همان روزهای نخست پیدایش این مکتب بود مخصوصاً از زمان تشکیل حکومت در مدینه که غزوه‏ها و سرایا شکل گرفت عده ای در راستای کاهش این نور بود اما و الله متم نوره.

قرآن، این نور است. کتاب مبین و کتاب آشکار و آشکار سازنده است و مظهر این نور مبین است. ددمنشی نسبت به قرآن در تاریخ بشر بی نظیر بوده است. قرآن، کتابی است که از ذات اقدس ربوبی بر قلب نبی اکرم(ص) عرضه شد: نزل به الروح الامین ....

دنیای استکبار با این کتاب به مقابله پرداخت. اما آیا توانستند تابندگی این کتاب و این معجزه جاودانه پیامبر را کاهش دهند؟

رسول اکرم قطعاً نور مبین است. با نور خدا درافتادند. تبعید در شعب ابی طالب به مدت سه سال و نیز حمله به پیامبر در شب لیله المبیت با حضور چهل قبیله و ... اما آیا توانسته اند نور پیامبر را کاهش دهند؟

اراده و تصمیم بر خاموش کردن این نور است و همچنان کاهش این نور در دستور کار است اما: و الله متم نوره و لو کره الکافرین.

اراده استکبار بر تحقق انقلاب اسلامی نبود. تصمیم استکبار بر خاموش کردن نوری بود که از فیضیه برخواست و به دور امام درخشش گرفت و آنگاه جهان را اسلام دربرگرفت. دستگیری امام در نیمه شب و به زندان انداختن ایشان برای خاموش کردن این نور بود.

ماجرای تاسوکی، ماجرای مسجد علی بن ابیطالب، ماجرای بلوار ثارالله، یک جرقه کوچکی از این اراده شیطانی است. ماجرای مسجد جامع که جلسه ای برای پاسداشت سلاله پیامبر و سبط اکبر رسول الله بود چنین نبود. مسجد علی بن ابیطالب فقط و فقط برای تجلیل از سبط رسول الله بود. تاسوعای چابهار جرقه دیگری از این اراده شیطانی بود و همینطور در سایر موارد.

تروریست­ها اعلام کردند که فرماندهان سپاه را زده ایم ولی در دارزین راه را بر مردم عادی بستند مشابه جنایت تاسوکی که با دایره ای بیشتر از دارزین اتفاق افتاد. اگر برخی علمای وهابی تکفیر شیعه را صادر می کنند برای اولین بار نیست.

در سوریه چه طرفی بستند؟ آمدند عراق را اشغال کردند. در عراق چه غلطی کردند که بخواهند آشوب را به دیگر مناطق بکشانند.

خداوند این نور را به شهدا و شهید لک زایی داد. کور شوند آنان که دشمنی و حسادت می کنند.

امام فخر زاری می گوید: قومی به اندازه تبار بنی هاشم و سادات در دنیا کشته نداد. با هیچ نسلی این چنین دشمنی صورت نگرفته است. امروز دشمنی با ایران است. با تفکر مسلمانان ایران است با اندیشه امام و فکر بلند رهبر معظم انقلاب است. آمدند تاسوکی که چکار کنند با چه کسی بجنگند؟ با عزیزی که رفت لباس عروسی تهیه کند؟ با هیچ نژادی به اندازه نژاد فاطمه دشمنی صورت نگرفته است و هیچ دامنی به اندازه دامن این خانواده ندرخشیده است.

بنابراین نه جنایت تاسوکی و دارزین و ... این انقلاب را شکست می دهد و نه مشابه این جنایت ددمنشانه. برای آنها لعنت و نفرین و برای شهدا رحمت الهی را به همراه داشته است.

چند نکته پایانی را درباره استان سیستان و بلوچستان تذکر می­دهم.

- دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان.

- مسئله هامون باید مورد توجه قرار بگیرد.

- از مرز به عنوان فرصت استفاده شود.

- طلیعه سال جدید و روزهای پایانی با مصائب خاندان پیامبر آمیخته است و برادران و خواهران شؤؤون را رعایت کنند.

- سعی شود از آب به صورت بهینه استفاده شود.

- حدوث انقلاب با حضور شما در صحنه بود. قطعاً تداوم انقلاب با حضور شما خواهد بود.

- سال نود و سه مسأله اقتصادی را بر عهده داشته باشیم همانطور که در سال 92 حماسه سیاسی را پدید آوردیم.

- ما با برادران اهل سنت را با عینک اشرار نگاه نمی کینم ما یک دین داریم و برادریم. به دشمن باید صمیمت خودمان را نشان بدهیم.

 

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین راشکی امام جمعه شهرستان نیمروز

شهادت در مکتب ما یک افتخار و کرامت است و خداوند این کرامت را به بندگان خویش اختصاص داده است.

در قران آمده است «و لا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله» سه نکته از این آیه برداشت می شود:

1 در پندار و گفتار درباره شهدا نباید لفظ مرگ را به کار ببرید بلکه آن ها زنده اند و روزی جاودانه ای دارند.

2 حیات شهدا بعد از شهادت همچنان جاودانه است.

3 ما توان درک زندگی شهدا را نخواهیم داشت.

این آیه جایگاه شهدا را به ما نشان می دهد تا جایی که بشر نمی تواند جایگاه شهدا را درک کند.

ما به همه ی شهدا و از جمله شهدای تاسوکی سلام عرض می کنیم و ار شهدا درخواست شفاعت می کنم.

مقام شفاعت مخصوص پیامبران است اما در اختیار شهدا نیز می باشد که به خاطر امتثال امر ولایت در نزد خداوند پیدا کرده اند.

ما نیازمند یاد شهدا هستیم و شهدا نیازمند یادشان توسط ما نیستند. غفلت ما موجب کم شدن اجر و مزد زحمات آنان نمی شود.

ما باید خدا محوری و ایثار و شهادت و فداکاری را از شهدا یاد بگیریم.

ویژگی مهم شهدا این بود که به عنوان سربازی در رکاب ولایت کار می کردند و در وصیت نامه های خود توصیه می کردند که پشتیبان ولایت فقیه باشید.

وظیفه دیگر ما تکریم و تجلیل از ایثارگران و جانبازان و خانواده شهدا است که با بیشترین علاقه فرزندان خود را به جبهه اعزام و افتخار کردند که در شمار خانواذه شهدا هستند. بر همه مسولین لازم است نسبت به خانواده شهدا تکریم و اقدام کنند.

امروز ما تجدید بیعت با ولایت مطلقه فقیه و مقام معظم رهبری خود را اعلام می داریم.

در ابتدای این یادواره سرهنگ نخعی فرمانده سپاه شهرستان نیمروز ضمن خیرمقدم گفت: حادثه تاسوکی نه تنها باعث اختلاف نشده است بلکه باعث وحدت شده است. در جای جای استان از جنوبی ترین تا شمالی ترین منطقه سیستان و بلوچستان مراسم شهدای تاسوکی برگزار می شود. وحدت روز به روز گسترش یافته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید