جدیدترین مطالب

فرمانده نيروي انتظامي اشاره ای به حادثه تاسوکی و حمله به مسجد علی ابن ابی طالب کرد و گفت: اين حوادث می توانست مبنای شعله ورشدن و آتش فتنه بين سنی و شيعه باشد اما آگاهی و هوشياری علما، بزرگان، مسئولان و مردم از آن جلوگيری کرد.
 به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، مراسم توديع و معارفه فرماندهي انتظامي استان سيستان و بلوچستان با حضور نماينده ولي فقيه وامام جمعه زاهدان، استاندار، روساي اتحاديه هاي صنفي، روساي دادگستري و سازمان قضايي نيروهاي مسلح، اعضاي شوراي شهر، شهردار، مديرعامل بانکهاي استان و معتمدان و ريش سفيدان سران طوايف استان سيستان و بلوچستان برگزار گرديد.
 
فرمانده نيروي انتظامي در اين مراسم ضمن خوشامد گويي به مدعوين گفت: از اينکه به اين استان سفر مي کنم برايم بسيار شوق برانگيز است و از زماني که به عنوان فرمانده قرارگاه رسول اکرم(ص) معرفي شدم شايد هر سال 20 سفر به استان داشته ام و از اين سفرها هيچ موقع احساس خستگي نکرده ام و خوشحالم که بتوانم براي هموطنان عزيزم در استان اسباب امنيت و آرامش را فراهم کنم.
 
سردار دکتر احمدي مقدم با بيان اينکه نظام بايد در حق مردم منطقه که شايسته ترين مردم هستند و در اين منطقه دوردست و محروم زندگي مي کنند ،بايد مقدمات خدمت رساني در خور شان و منزلت آنها را فراهم کند،تصريح کرد:اين خدمت رساني بايد همراه با احترام،تکريم،عزت و همراه برادري و اخوت باشد.
 
دکتر احمدي مقدم  تاکيد کرد: دستاني که در جهت فتنه انگيزي در اين منطقه پيدا مي شود بايد قطع شود.
 
احمدي مقدم در اين رابطه به سخنان حجت الاسلام سليماني امام جمعه سيستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: برقراري امنيت و برچيده شدن فتنه هاي دشمنان مسئله اي است که بدون تلاش سربازان و شب زنده داران و مرزبانان مهيا نمي شود و امکان ندارد که جامعه اي بدون امنيت و زحمت حافظان آن توسعه پيدا کند.
 
احمدي مقدم با اشاره به اينکه امنيت مقدمه عدالت است و هر دو مقدمه رفاه و آباداني هستند و تا اين دو مقدمه نباشد امکان رفاه و آباداني وجود ندارد ، بيان داشت:امنيت زيرساختي پايدار در جهت آسايش و رفاه جامعه است.
 
سردار احمدي مقدم با بيان اينکه هديه حکومت مصلح جهاني امنيت است،ادامه داد:امنيت مقدمه عبادت و دينداري است.
 
اين مقام ارشد انتظامي کشور اشاره اي به ناامني در سوريه و عراق داشت و اظهار داشت:آنچه که در اين دو کشور به اسم دين اتفاق مي افتد ، همه دست دشمنان است که حتي با پرچم تکفيريها اين کار انجام شده و معلوم است که کار تکفيريها يک کار سازمان يافته اي است که براي تخريب و ضربه زدن به اسلام برنامه ريزي شده است.
 
سردار احمدي مقدم گفت:از دوره صدام و دلارهاي نفتي ، دستهاي سرويس هاي اطلاعاتي کاملا آشکار شد که بين پشتيبانان جهاني و پشتيبانان منطقه اي و گروههاي تروريستي و مزدوران يک هماهنگي اتفاق افتاده است و از احساسات پاک جوانان ساده انديش هم استفاده مي کنند و آنها را به عنوان سرباز پياده در ميدان تفرقه و فتنه استفاده مي کنند و اما اين چيزي است که در ايران اسلامي به جهت هوشياري رهبر و آگاهي علما و متنفذين و ريش سفيدان شيعه و سني ،نتوانستند اين فتنه ها را اجرايي کنند.
 
احمدي مقدم تصريح کرد:معلوم است که فتنه ها و حربه ها براي خدمت به اسلام نيست بلکه هدفمندانه براي تخريب چهره اسلام است وگرنه تکفيري واقعيت ندارد و ساخته دشمن است که جلوي پيشرفت اسلام در دنيا را بگيرد.
 
فرمانده نيروي انتظامي اشاره اي به حادثه تاسوکي و حمله به مسجد علي ابن ابي طالب کرد و گفت:اين حوادث مي توانست مبناي شعله ورشدن و آتش فتنه بين سني  و شيعه  باشد اما آگاهي و هوشياري علما ،بزرگان، مسئولان و مردم از آن جلوگيري کرد.
 
اين مقام ارشد انتظامي کشور با تاکيد بر اينکه دشمنان تحمل امنيت پايدار در استان سيستان و بلوچستان را ندارند،ادامه داد:در کنار برخي مناطق بسيار نا امن و کانون تروريسم،استان سيستان و بلوچستان منطقه اي امن مي باشد.
 
فرمانده نيروي انتظامي خاطرنشان کرد:اگر جرائمي چون موادمخدر،قاچاق کالا،سوخت و ساير جرائمي که مرتبط با مرز است را ازاين استان برداريم و با ساير استانها مقايسه کنيم ،مي بينيم که پرونده جرائم استان از همه استانها پايين تر است.
 
احمدي مقدم گفت:در دوره رئيس جمهوري قبل تلاشي براي ايجاد زيرساخت امنيتي بود و در حال حاضر در دولت جديد آقاي روحاني قصد خدمت رساني مستقيم را دارند که اين کار بزرگي است.
 
سردار احمدي مقدم اشاره اي به برخي ناامني ها در جنوب استان کرد و گفت:کنترل مرز جنوبي استان با کمک سپاه و نيروي انتظامي با سرعت در حال تکميل شدن است که در شرايط عادي حدود 5 سال طول مي کشد ولي با بسيج تجهيزات ،امکانات و نيروي انساني کمتر از موعد مقرر به نتيجه خواهيم رسيد .
 
وي تاکيد کرد: امنيت مقدمه عدالت ، خدمت رساني و توسعه است و ميتوانيم ادعا کنيم که استان سيستان و بلوچستان هيچ نقطه ناامني براي سرمايه گذاري حتي در نقطه صفر مرزي ندارد.
 
سردار احمدي مقدم بيان داشت:امروز مي توانيم اين ادعا را داشته باشيم که استان در کانون و نقطه اوج توسعه و.... قرار گرفته و اين مقوله را قدر بدانيم و بايد توجه داشته باشيم که مانعي توسط دشمنان ايجاد نشود که مسير توسعه و خدمت رساني را با مشکل مواجه کند.
 
احمدي مقدم اشاره اي به جنايات دشمنان در مناطق سني نشين عراق و سوريه کرد و بيان داشت:امروزه مي بينيم که ميليون ها نفر در مناطق سني نشين عراق و سوريه بي خانمان شده و يا جان خود را از دست داده اند.براي آنها که زندگي مي کنند زمينه تعليم و تربيت نيست و اين مناطق به کانون ناامني تبديل شده که بزرگترين ضربه به اهل سنت است.
 
دکتر احمدي مقدم با تاکيد بر اينکه کوچکترين غفلت ممکن است هزينه سنگيني را تحميل کند ادامه داد:در حوزه مرزباني تصميمات جامع و خوبي گرفته شده و با کمک سپاه امکانات زيادي را به منطقه گسيل کرده ايم که با سرعت زيادي در حال پيشرفت است.
 
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينکه طبيعتا اولويت ما در استان مرز است ،گفت:تقويت نيروي انساني استان،منابع مالي و تجهيزات ،گامهاي اساسي است که با استقرار فرماندهي جديد انجام خواهد گرفت.
 
فرمانده نيروي انتظامي در خاتمه مجددا اشاره اي به نگراني هاي شهروندان نسبت به جنوب استان داشت و خاطر نشان کرد:با تقويت منطقه و بسيج امکانات و همچنين تعامل نهادها و طوايف و مردم عزيز استان اين دغدغه هم خاتمه خواهد يافت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید