جدیدترین مطالب

به گزارش روابط عمومی هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان نیمروز (ادیمی)، در سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام و برای هفتمین سال پیاپی یکی دیگر از سنت های حسنه و ماندگار سردار شهید حاج حبیب لک زایی در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان نیمروز برگزار شد. همایش همنشینی با عرشیان در دو قسمت محفل انس با قرآن و یادواره شهدای شورو – کورین و شهدای شهرستان نیمروز با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسئولین، فرماندهان نظامی و انتظامی، بسیحیان غیور و مردم شهید پرور و ولایت مدار سیستان در مسجد و حسینیه مجتمع فرهنگی سردار شهید حاج حبیب لک زایی برگزار شد.

همچنین محفل انس با قرآن نیز با تلاوت چندین تن از قاریان برجسته منطقه سیستان برگزار شد.

همچنین در پایان این مراسم به برگزیدگان مسابقات قرآن که در نیمه اول ماه مبارک رمضان در شهرستان نیمروز و در رشته های قرائت و حفظ قرآن بین خواهران و برادران برگزار شد، از سوی موسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی و هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) جوایزی اهدا گردید.

در ابتدای بخش دوم این همایش فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نبمروز سرهنگ پاسدار نخعی ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت به مناسبت شهادت اولین امام همام حضرت امیر مومنان علی علیه اسلام، گفت: زندگی شهدا و وصیت نامه هایی که از شهدا بر جای مانده است تجربیات ارزشمندی است که باید نسل امروز و جوانان ما از آن بهترین الگو برداری را نماید.

حجت الاسلام و المسلمین شریفی از اساتید حوزه طی سخنانی به تشریح ابعاد شخصیتی مولای متقیان و فضایل شب های قدر پرداخت و با اشاره به نزول قرآن در شب قدر گفت: شب قدر شب تقدیر و تعیین سرنوشت است و عظمتی که خداوند متعال در باطن آن قرار داده با هیچ شب و روز دیگری قابل مقایسه نیست.

وی سپس با استناد به برخی آیات در قرآن کریم یادآورشد: فهم عمیق معانی عالی نهفته در این کتاب شریف آسمانی مستلزم رجوع به منابع تفسیری دارد که با دانش و دقت نگاشته شده باشد.

حجت الاسلام شریفی همچنین با اشاره به شب شهادت مولی الموحدین علی (ع) اضافه کرد: علی (ع) با همه ویژگی های برجسته ای که داشت خود را بنده خدا معرفی می کرد و به بندگی حضرت باری تعالی افتخار داشت.

حجت السلام و المسلمین راشکی امام جمعه شهرستان نیمروز در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام علی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج حبیب لک زایی گفت: بر اساس آیات و روایات معرفت اهل آسمان‎ها به جایگاه حضرت امیرالمومنین (ع) بیشتر از اهل زمین است و محبت و دوستی خداوند به حضرت علی (ع) بسیار بیشتر از اهل زمین است.

وی گفت: زهد، عبادات شبانه، خداترسی و خدمت به خلق از جمله ویژگی‌های امام علی(ع) است که حتی دشمنان این حضرت نیز به آن واقف هستند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان نیمروز خاطرنشان کرد: شهدا نیز با تاسی به ویژگی‌های حضرت علی(ع) توانستند به این جایگاه رفیع و آسمانی دست پیدا کنند.

در ادامه این مراسم کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی شهید لک زایی به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افتتاح شد.

مداحی، غبارروبی و عطر افشانی تربت سرداز شهید حاج حبیب لک زایی و گلزار شهدا، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و افطاری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

این همایش با همکاری خانواده معظم سردار شهید حاج حبیب لک زایی، هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهرستان نیمروز و موسسه فرهنگی و هنری عرشیان کویر تاسوکی و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیمروز برگزار شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید