جدیدترین مطالب

نهمین یادواره شهدای روحانی فاجعه تاسوکی حجت الاسلام والمسلمین نعمت الله پیغان و طلبه شهید مسلم لک زائی

ایسکا (پایگاه اطلاع رسانی پزوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی): نهمین یادواره شهدای روحانی فاجعه تاسوکی حجت الاسلام والمسلمین نعمت الله پیغان و طلبه شهید مسلم لک زائی در سالن همایش پژوهشگاه برگزار شد

در ابتدا دکتر شریف لک زایی از قاری قرآن، دکتر میرخلیلی مجری نشست و همکاران پژوهشگاه تقدیر و تشکر کرد و به همه ی مهمانان و حاضرین در جلسه خیر مقدم عرض نموده و شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و شهدای تاسوکی را تسلیت گفت.

وی درباره ی واقعه تاسوکی و اهمیّت آن بیان کرد: نکته ای که در واقعه تروریستی استان سیستان و بلوچستان حائز اهمیّت قرار گرفته این است که در این حمله تروریستی مردم کوچه، بازار، نوجوان 13 ساله، کارگر، کشاورز و کسانی که هیچ سمتی نداشتند مورد هدف قرار گرفتند و آنها را به شهادت رساندند.  

شریف لک زایی با بیان این که : ما هر چه بیشتر و بهتر بتوانیم این شهدای تروریستی را رسانه ای و فرهنگی کنیم خیلی بهتر و مفیدتر است، وی سپس ادامه داد امروز آثاری از شهدای وقایع تروریستی منتشر شد که اولین اثر آن کتاب خاطرات تروریستی است که توسط گروگان آن به رشته تحریر درآمده و اهمیّت آن قابل ذکر است.

حجت الاسلام والمسلمین نارویی، سخنران دیگر این نشست شهادت حادثه تروریستی شهدای تاسوکی را تسلیت گفته و در ادامه بیان کرد: ما در طلیعه بزرگداشت شهید و شهادت، بنیاد شهید، خدمتگزاری به اهل بیت شهیدان که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است، یاد و نام شهدای میهن اسلامی مان را که با خونشان این درخت را آبیاری کردند گرامی می داریم.

مسئول سابق دفتر تبلیغات اسلامی شعبه ایرانشهر گفت: از دست اندرکاران این نشست که به برگزاری این همایش در شهر مقدس قم پرداختند و نیز از حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی به خاطر مدیریت برنامه نهمین یادواره شهدای تاسوکی تشکر کرد.

رئیس فعلی بنیاد شهید منطقه 1 قم بیان کرد: با توجه به مسایل و مشکلات استان سیستان و بلوچستان و همانطوری که همه ی شما در جریان هستید به حمدالله مردم اهل سنّت و تشیّع و دوستان روحانی با مشارکت و همراهی هم در کنار یکدیگر با تعامل و تفاهم به زندگی روزمره خودشان می پردازند، سپس بیان کرد چون ما در همسایگی کشور افغانستان و پاکستان زندگی می کنیم، دشمن همیشه سعی و تلاش خود را به گونه ای برنامه ریزی کرده که بتواند به ما ضربه زده و در تلاش است که صدماتی را به این استان وارد کند.

وی در ادامه گفت: یکی از راهبردهایی که تفکر سلفی گری و وهّابیّت در استان سیستان و بلوچستان روی داده، همین حملاتی بود که حرکت تروریستی شهادت تاسوکی که این حملات، نه تنها حملات آخرشان نبوده، بلکه تمام نگاهشان این بود که به علمای اهل سنّت، تشیّع و مردم به شکلی جلوه دهند که این حملات از درون بوده تا مردم در مقابل نظام قرار بگیرند. ولی خوشبختانه آن نگاهی که مسئولین محترم ما و مخصوصا مقام معظم رهبری نسبت به مردم این استان دارند طوری است که آنها این اهداف را به گور خواهند برد.

حجت الاسلام والمسلمین نارویی در خاتمه افزود: ما نباید بگذاریم دشمن از همه ی ظرفیّت های خود برای تفرقه و جدایی وحدت در بین مردم استان سیسان و بلوچستان استفاده کند و من معتقدم که خون شهدای تاسوکی راه را برای ما روشن کرد تا از آن برای تحکیم وحدت در بین مردم استفاده کنیم .

دکتر حبیب‌الله دهمرده استاندار اسبق سیستان و بلوچستان با تقدیر و تشکر از همه برگزارکنندگان این نشست و با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، و اینکه توفیق یافت امروز در خدمت این امر بسیار بزرگ و سالگرد شهادت شهدای تاسوکی و تقارن این برنامه با شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه(س) بوده را تسلیت گفت و از دانشمند بزرگ حجت الاسلام والمسلمین دکتر لک زایی به خاطر برپایی این مجالس تقدیر و تشکر کرد.

وی بیان کرد: در زمان طاغوت که زمان از بین بردن استعدادها بوده و از اینکه توانست با همه ی مشکلات به تحصیل خودش در کشور خارجی ادامه دهد را نشان دهنده عظمت و بزرگی جمهوری اسلامی ایران دانست و از آنها تشکر کرد.

دکتر دهمرده افزود: الحمدلله رب العلمین حضرت امام خمینی(ره) را برای ما فرستاد که عزت و افتخار برای تمام بشریّت در کره زمین آورد و همچنین مقام معظم رهبری را به ما عطا کرد که قابل مقایسه با هیچکس نبوده و نیست، وی ادامه داد همچنین ما مردم خیلی بزرگ و والایی داریم که بالاترین اخلاصشان، خونشان بود که آن را با تمام وجود به انقلاب اهدا کردند.

 وی گفت: اگر تمام بمب های اتمی و موشک های هسته ای دنیا جمع بشوند آیا می توانند این چنین مردمی را که ما داریم از بین ببرند؟ والله هیچ غلطی نمی توانند بکنند و این همه را مرهون لطف و مرهمت پروردگار دانست.

سردار ملکی سخنران پایانی این نشست از همرزمان سردار شهید لک زایی افزود: شهدا هرکاری کردند بی منّت و ریا بوده بلکه نیّت انها برای خدا بود و دنبال اجر و مزد نبودند، در ادامه از شهید بزرگوار حاج حبیب لک زایی به نیکی یاد کرد و بیان داشت به خاطر همین امام(ره) فرمودند : کار شهدا کار خدا بود.

درخاتمه این مراسم از جدید‌ترین دفتر پنجم کتاب حبیب دل‌ها و کتاب شعر شهدای تاسوکی با حضور حجج اسلام: دکتر نجف لک زایی، نارویی، سردارملکی، دکتر دهمرده، دکتر شریف لک زایی و جناب آقای پیغان برادر شهید رونمایی شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید