جدیدترین مطالب

استاندار پیشین سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که نسبت دادن وقایع تروریستی آن منطقه به اهل سنت درست نیست، بیان داشت: دشمن و گروهک‌های وابسته به آن این وقایع را برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و تقویت اختلاف در انقلاب انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حبیب‌الله دهمرده، استاندار پیشین سیستان و بلوچستان، در نهمین یادواره شهدای روحانی و شهدای مظلوم واقعه تاسوکی در مرکز علوم و فرهنگ اسلامی قم با بیان این‌که انگلیس و اسرائیل در منطقه سیستان و بلوچستان برای تقویت گروه‌های ضدانقلاب و نشر اندیشه‌های وهابیت سرمایه‌های زیادی کرده‌اند، افزود: برای این‌که بتوانیم با این توطئه‌های دشمن مقابله کنیم باید به منطقه سیستان و بلوچستان توجه کرده و استعدادهای نسل جوان را تقویت کنیم.

وی با بیان این‌که تقویت استعدادهای جوانان از تولد افرادی مانندی عبدالمالک ریگی در این منطقه جلوگیری می‌کند، گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و برکات انقلاب در منطقه سیستان و بلوچستان و در جهان تقویت استعدادها و استفاده از ظرفیت‌های نسل جوان و تربیت آن‌ها در مسیر دست‌یابی به اهداف درست است.

استاندار پیشین سیستان و بلوچستان تصریح کرد: من به‌ عنوان یک استاد دانشگاه نمی‌توانم ضمانت بدهم که تمامی دانشجویانم مقید به ارزش‌های انقلاب هستند بلکه باید به این نکته توجه شود که اگر ما جوانان را درنیابیم با نفوذ ویژه‌ای که انگلیس در حاشیه جنوب سیستان و منطقه چابهار دارد به‌طور یقین آن‌ها را منحرف خواهد کرد.

دهمرده با اشاره به این‌که دشمن به‌ ویژه انگلستان از سیستان و بلوچستان اطلاعات بسیار دقیقی دارد و از این اطلاعات و نظام طایفه‌ای برای ایجاد تفرقه استفاده می‌کند، گفت: شهدای تاسوکی شهدای وحدت اسلامی بوده و اندیشه‌های تقریب مذاهب را در این استان تقویت کرده‌اند.

استاندار پیشین سیستان و بلوچستان با اشاره به این‌که نسبت دادن وقایع تروریستی آن منطقه به اهل سنت درست نیست، بیان داشت: دشمن و گروهک‌های وابسته به آن این وقایع را برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی و تقویت اختلاف در انقلاب انجام می‌دهند.

 همرده با بیان این‌که تعداد گروهک‌های تروریستی و اندیشه‌های وهابی در برابر سیل ارادت مردم سیستان و بلوچستان به اهل‌بیت(ع) و انقلاب ناچیز است، گفت: در سیستان و بلوچستان شهدای زیادی برای دفاع از ارزش‌های انقلاب جانبازی کردند و امروز هم شرایط ایجاب می‌کند که ما در اطاعت از رهبری از راه شهدا و سیره آن‌ها پاسداری کنیم.

وی با اشاره به این‌که مسؤولان نظام باید مانند رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان داشته و از دستاوردها و ارزش‌های انقلاب در این استان حفاظت کرده و زمینه افزایش توانمندی و استفاده از ظرفیت‌های حداکثری این استان را فراهم کنند، یادآور شد: سیستان بلوچستان نیازمند رویکرد جدید و جدی در زمینهٔ تبلیغ احکام و امور اسلامی در میان مردم به‌ویژه مردم مناطق محروم و مرزی این استان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید