جدیدترین مطالب

مولوی عبدالله حسن‌زهی، امام جمعه اهل سنت لوتک زابل گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید شوشتری صداقت همراه با محبت ایشان در عمل و گفتار نسبت به مردم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، متن پیش رو گفتگویی با مولوی عبدالله حسن‌زهی، امام جمعه اهل سنت لوتک زابل و مدیر حوزه علمیه اهل سنت اسلام‌آباد، به مناسبت ۲۶ مهرماه سالروز شهادت شوشتری است. شهید شوشتری در سال ۱۳۸۸ پس از فعالیت‌های فرهنگی، سازندگی و امنیتی در استان سیستان و بلوچستان در همایش وحدت اقوام و مذاهب سیستان و بلوچستان به همراه برخی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عشایر بلوچستان به شهادت رسید.

مولوی حسن‌زهی با بیان اینکه شهید شوشتری ویژگی‌های بسیار خوبی داشتند ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید شوشتری صداقت همراه با محبت ایشان در عمل و گفتار نسبت به مردم بود. ایشان مجسمه بارزی از صداقت و راستی بودند و محبت ویژه‌ای نسبت به همه مردم داشتند و همه مردم به‌خصوص مظلومان و ضعیفان را مورد لطف خویش قرار می‌دادند و حمایت می‌کردند.

امام جمعه اهل سنت لوتک زابل با بیان تلاش شبانه‌روز شهید شوشتری افزود: ویژگی بسیار مهم دیگر ایشان این بود که در راستای حل مشکلات مردم قدم برمی‌داشتند. ایشان از استراحت و حتی آبرو و جان خود می‌گذشت تا به مردم خدمت کنند. ویژگی دلسوزی ایشان از ویژگی‌هایی است که ما در مسئولان بسیار کمتر مشاهده می‌کنیم. حتی اگر کسی با ایشان کاری از خارج از محدوده سپاه داشت در راستای حل آن مشکل مردم می‌کوشید.

وی افزود: بسیار اتفاق می‌افتاد که حتی برخی برای مشکلات فامیلی پیش ایشان می‌آمدند. بنده خودم شاهد بودم که شهید شوشتری به سردار و ریش‌سفیدان آن طایفه تماس می‌گرفتند و خودش را آن‌قدر کوچک می‌شمارد تا جایی که خودش را به عنوان یک برادر ناصح و مستدعی به او معرفی می‌کردند چرا که می‌خواستند مشکل برادر خود را حل کنند. من آنجا تعجب کردم که یک شخصی نظامی و سپاهی چه طور در راستای حل مشکلات مردم در خارج از چارچوب مسئولیت قانونی خود عمل می‌کرد و ریش‌سفیدی می‌کرد. این مسئله محبت ایشان به مردم را نشان می‌دهد.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت اسلام‌آباد تصریح کرد: همین الان نیز مردم شیعه یا سنی، بلوچ یا فارس و همه برای از دست دادن شهید شوشتری اظهار تأسف می‌کنند و جای او را خالی می‌دانند و ناراحت‌اند. تاکنون هیچ مسئولی را ندیده‌ام که مثل شهید شوشتری بعد از رفتنش به این خوبی از او یاد بشود. همین الان یاد شهید شوشتری در دل‌ها زنده است و ناراحت‌اند که شهید شوشتری زود آن‌ها را رها کرد. مردم فعالیت‌ها و دلسوزی‌ها را می‌بینند و محبت را با محبت پاسخ می‌دهند. مردم می‌دیدند که شهید شوشتری از صمیم قلب نسبت به جامعه اهل سنت و بلوچ محبت دارد. دشمنان و گروهک جندالشیطان از نقش شهید شوشتری و محبوبیت او در جامعه بلوچ و نیز در دل اهل سنت احساس خطر کرد و به خود پیچید و مچاله شد؛ ازاین‌رو به فکر شهادت ایشان افتاد تا او را از میان بردارند.

مولوی حسن‌زهی با اشاره به خاطره دیدار خود با شهید شوشتری دو روز قبل از شهادت ایشان گفت: بنده برای حل برخی مشکلات خدمت شهید شوشتری رسیدم و خواستار مساعدت ایشان شدم. ایشان از صندلی بلند شد و دستش را روی شانه من گذاشت و گفت من تا هنگامی که زنده باشم شما را تنها نمی‌گذارم و در راستای این اهدافت می‌کوشم.

مولوی حسن زهی با اشاره به خدمات و فعالیت‌های شهید شوشتری اظهارداشت: مسئولان دیگر استان ما همه باید نقش شوشتری را داشته باشند. جا دارد که امروز ما و مسئولان محلی و حتی مسئولان بالاتر نظام اسلامی، ایشان را به عنوان الگو برای خودمان در نظر بگیریم. شهید شوشتری مدرسه کامل اخلاق، انسانیت و شرافت بود. باید ما راه شهید را ادامه دهیم و در این صورت خیلی از مشکلات استان سیستان و بلوچستان حل خواهد شد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید