جدیدترین مطالب

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در پناه امنیت، رشد اقتصادی معقول و سنجیده ای در جنوب شرق کشور آغاز شده که باید با همدلی و همراهی آن را تقویت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی صبح پنجشنبه در تجمع بزرگ وحدت و امنیت در زاهدان اظهار داشت: در مجلس فرصتی است که بحث‌هایی پیرامون بودجه سالانه و برنامه پنج ساله ششم پیگیری شود و باید با توجه خاص نسبت به توسعه استان سیستان و بلوچستان برنامه ریزی کرد تا در پناه امنیتی که در این استان وجود دارد، رشد اقتصادی معقول و سنجیده‌ای نیز در آن ایجاد شود.

وی افزود: نگاهمان در راستای توسعه و تکمیل زیر ساخت های این استان راهبردی ایران زمین است، پس باید تلاش هایمان را برای خدمت بیشتر به این مردمی که برای ایران اسلامی عزیز اند دو چندان کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای ایران، سیستان و بلوچستان استان عزیزی است، مردم مهربان و با ریشه ای دارد، این استان از سابقه تمدنی عمیقی برخوردار بوده و مهم تر اینکه مرزدار ایران بزرگ است که در هر شرایطی باید تقویت شود.

وی افزود: امنیت سیستان و بلوچستان آن قدر برای ما مهم بوده است که نیروی زمینی سپاه ماموریت حضور در این استان را بر عهده گرفت تا با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی، امنیت را حفظ کنند تا بعد از ایجاد امنیت پایدار بتوانیم فصل تغییر اقتصادی را فراهم کنیم.

لاریجانی گفت: امنیت سازی در سیستان و بلوچستان تجربه موفقی بوده و از طرفی دیگر مسئله توسعه سیستان و بلوچستان مطرح است، موضوع ساماندهی راه روشن برای آینده این استان امری ضروری بوده و باید نمایندگان و مسئولان در راستای تبیین این نقشه تلاش کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: لایجه منطقه آزاد سیستان قابل طرح بوده و پیگیری خواهد شد و من هم موافق ایجاد این منطقه با توجه به شرایط استان هستم.

وی با اشاره به تکمیل نبودن زیرساخت ها در این دیار گفت: باید زیربناهای اساسی گاز و راه را با جدیت در این استان اثرگذار تکمیل کرد، بدانید سرمایه گذاری زیادی انجام شده و همچنان این طرح ها نیز در اولویت قرار دارند.

لاریجانی تاکید کرد: مسئله سرمایه گذاری اقتصادی که عزت و زندگی با شرافت را برای مردم این دیار به همراه دارد، باید جدی گرفته شود تا با توجه به زمینه های مناسب، راهی برای توسعه پایدار طی ۵ سال آینده برای جنوب شرق فراهم شود.

نباید گذاشت تفکر افراطی ترویج پیدا کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط شکل گرفته در منطقه بیان کرد: نگاه کلی به اوضاع منطقه نشان می دهد یک نوع بیماری از نظر امنیتی و سیاسی به وجود آمده که باید تلاش کنیم این بیماری مزمن نشود.

وی افزود: دست هایی در کار است که این بیماری را در منطقه نگه دارد، چرا که اگر مسلمانان با هم باشند، به قدرتی بزرگ تبدیل خواهند شد که این مورد خواست دشمنان نیست و آنان از همین هراس دارند.

لاریجانی بیان کرد: ایران نیز به سبب نیروی انسانی ۸۰ میلیون نفری با کشوری غنی، طبعیت الهی و فکری الهی و حکومت الهی حسب یقین در نقطه هدف آماج حملات دشمنان قرار دارد، پس باید هوشیار بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمن برای هر کشوری نسخه ای مطابق شرایط آن پیچیده است، آنان با ایجاد جریان افراطی در منطقه، دو مسئله ایجاد نفرقه و بدبینی را در میان مذاهب دنبال می کنند که از دیرباز استعمار به دنبال آن بود.

وی گفت: مسلمانان از دیرباز با هم مشکلی نداشتند، اتحاد مسلمانان شکستی بزرگ برای آمریکا است و به همین سبب در صدد ایجاد تفرقه هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با نگاهی به شرایط گذشته عراق می بینیم که همگان با هم رفیق بودند و امروز هم می بینیم عشایر شیعه و سنی با رهبری آیت الله سیستانی به رغم اقدام های تفرقه انگیر بسیار کنار هم هستند.

لاریجانی گفت: مسئله دیگر عقب افتادگی کشورهای اسلامی است، وقتی که تفرقه به وجود بیاید و جریان های تروریستی شکل بگیرد سرمایه و سرمایه گذار فراری می شود و این شرایط عقب افتادگی را در پی خواهد داشت.

وی افزود: اگر با توجه به شرایط و داشته های غنی نفت و گاز، کشورهای اسلامی آباد شوند حسب یقین حیات دشمنان به خطر می افتد، پس در این راستا روشن است که به دنبال تفرقه و جدایی باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز امنیت جمهوری اسلامی مرهون چشم های باز است، استقرار سپاه در سیستان و بلوچستان نشان دهنده عزیز بودن مردمان این دیار است که جمهوری اسلامی ایران، سرمایه بزرگ خود، یعنی سپاه را مامور ایجاد امنیت در این خطه کرده است.

وی افزود: اکنون ایران به برکت جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، توطئه های دشمن را تحلیل کرده و با استراتژی درست، جدای از ایجاد امنیت در درون، بر دیگر کشورها نیز اثرگذاری مطلوبی داشته است.

لاریجانی گفت: نقش رهبری در مقابله با سیاست های افراطی و تفرقه انگیز بسیار ارزشمند و به موقع است و یکی از دلایل اقتدار ایران اسلامی نیز همین نقش رهیری بوده که پایداری و عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است.

سیستان و بلوچستان حق زیادی برای ایجاد امنیت پایدار در ایران اسلامی دارد و باید این حضور را قدر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی صبح پنجشنبه در حاشیه تجدید میثاق با شهدای سیستان و بلوچستان در بهشت مصطفی (ص) زاهدان اظهار داشت: پاسداشت مقام شهدا امری ضروری است چرا که تقویت کننده روحیه مقاومت خواهد بود.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان حق زیادی برای ایجاد امنیت پایدار در ایران اسلامی دارد بیان کرد: باید این حضور را قدر دانست.

حضور در گلزار شهدای گمنام، شهدای ترور و شهدای نیروی انتظامی از دیگر برنامه رئیس مجلس در پی حضور در گلزار شهدای زاهدان بود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با هدف شرکت در همایش وحدت و شورای اداری به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان بال توسعه ای جنوب شرق کشور است و درخواست داریم رئیس مجلس درباره احیای لایحه دولت در راستای ایجاد منطقه آزاد سیستان تلاش کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی صبح امروز در تجمع بزرگ وحدت و امنیت اظهار داشت: طرح منطقه آزاد تجاری سیستان دو بار بدون حضور دکتر لاریجانی علی رغم نگاه و چشم انتظاری مردم این دیار مطرح شد که به نتیجه نرسید.

وی افزود: ایجاد طرح منطقه آزاد سیستان یک سال چشم انتظاری در پشت سر دارد، امید است که در کنار بال توسعه ای چابهار بال دوم زابل را نیز به ما هدیه بدهید که بالی برای جهش توسعه ای جنوب شرق باشد.

استاندار سیستان  وبلوچستان بیان کرد: با نگاه به گذشته می بینیم که عدالت برنامه ای، در راستای توسعه این دیار انجام نشده است. اگر چنین بود این دیار از نعمت گاز طبیعی محروم نبود، حال با همراهی و همدلی امید را در بین مردمان سیستان زنده نگه داریم.

فضای سیستان و بلوچستان از امنیتی به توسعه ای تغییر پیدا کرده است

هاشمی در بخش دیگری از سخنان به فضای حاکم در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: فصل جدید، فصل حضور آگاهانه مردم در صحنه های سیاسی و اجتماعی است که در برجام در جستجوی آن بودیم که مجلس هم به زیبایی آن را در جریان داد و در راستای نگاهی ملی ضرورتی را برای مردم رقم زد که سبب شد مردم به فردایی بهتر دل ببندند.

وی گفت: این همراهی در فصلی که نیاز به ایثار و همدلی بود به خوبی تبیین شد و اکنون جهان در برابر خواست ملی ایران زانو زده، چرا که ایران و ایرانی نشان دادند که مردمان روزهای سخت هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: حضور دکتر لاریجانی در آستانه شکل گیری مجلس دهم در سیستان و بلوچستان می تواند با برکت باشد و ما این حضور را به فال نیک گرفته و به زیبایی آن را تجلیل می کنیم، امروزه به برکت نوع نگاه با کرامت به سرمایه های اجتماعی استان و تغییر فضای استان از امنیتی به توسعه، آن هم از ابعاد همه جانبه را باید قدر دانست.

وی گفت: بدانید روحانیت شیعه و سنی در تولید این نگاه نقش آفرینی داشتند و در این راه نباید از نقش ارزنده نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان که به عنوان پدر ایفای نقش کردند، غافل بود.

هاشمی گفت: در تلاشیم تا توسعه ایجاد شود و بار سنگین ۳۷ سال مقاومت را به تدریج از دوش مردمان ای دیار بکاهیم تا رفاهی نسبی فراهم شود.

درگیری های روزانه هم خللی در امنیت پایدار ایجاد نمی کند

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور نیز گفت: درگیری های روزانه در مرزهای شرقی و جنوب شرقی با معاندان نظام جمهوری اسلامی  خللی در راه امنیت پایدار ایجاد نمی کند.

سردار محمد مارانیدر این همایش اظهار داشت: رزمایش پیامبر اعظم (ص) اقتدار ایران زمین را به بهترین شکل نشان داد، به طوری که با وحدت شیعه و سنی رزمایش بسیار خوب برگزار شد.

وی افزود: این رزمایش در حالی در وسعت ۱۷ هزار کیلومتری حدود یک ششم خاک جمهوری اسلامی ایران برگزار شد که حسب یقین توفیقات زیادی را در آینده امنیتی ایران زمین خواهد داشت و بر تحکیم وحدت و امنیت در این دیار خواهد افزود.

مارانی بیان کرد: هر روز اقدام های کنترلی در منطقه جنوب شرقی توسط برادران نظامی و امنیتی در حال انجام است که توطئه های بی شماری را خنثی کرده، به طوری که بعضا هر روزه درگیر اقدام های امنیتی در مرز هستیم اما این هجمه ها ذره ای از باور ما را در راستای ایجاد امنیت پایدار کم نخواهد کرد.

به گفته فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، سوخت، تردد اتباع بیگانه و مبارزه با معاندان نظام جمهوری اسلامی گوشه ای از خدمات نیروهای نظامی در جنوب شرق کشور است که طی چند سال اخیر توفیق زیادی برای جمهوری اسلامی ایران رقم زده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید