جدیدترین مطالب

معاون هماهنگ‌كننده قرارگاه عملياتي رسول اكرم(ص) گفت: دو نفر از عاملان اصلي درگيري دو روز پيش بخش "كورين" زاهدان و شهادت ‪ ۱۱‬نيروي سپاه پاسداران دستگير شدند. سرتيپ پاسدار سيد"عباس عطايي" روز شنبه در گفت وگو با ايرنا بيان كرد: در ادامه عمليات تعقيب و برخورد با اشرار و قاچاقچيان مسلح با انجام اقدامهاي اطلاعاتي دو نفر از اشرار معروف منطقه و عاملان درگيري عصرپنجشنبه دستگير شده و به جرم خود اعتراف كردند.
اشرار و قاچاقچيان مسلح عصر پنجشنبه گذشته با كمين در مسير عبور گروهي از نيروهاي سپاه پاسداران و بسيج در اطراف روستاي "دومك" بخش كورين زاهدان ‪ ۱۱‬نفر را شهيد و ‪ ۹‬تن ديگر را زخمي كردند. اشرار و قاچاقچيان مسلح پس از اين جنايت متواري شدند كه نيروهاي تيپ ‪ ۱۱۰‬سلمان فارسي و قرارگاه عملياتي رسول اكرم(ص) به تعقيب آنان پرداختند. به گفته معاون هماهنگ‌كننده قرار گاه عملياتي رسول اكرم(ص)، بيشتر شهدا و مجروحان اين حادثه از بسيجيان سلحشور و نيروهاي بومي ايرانشهر و خاش هستند كه به منظور حفظ امنيت منطقه عازم بخش كورين بودند. بخش كورين در فاصله ‪ ۸۰‬كيلومتري جنوب غربي زاهدان قرار دارد.

***********

معاون هماهنگ‌كننده قرارگاه عملياتي رسول اكرم(ص) گفت: دو نفر از عاملان اصلي درگيري دو روز پيش بخش "كورين" زاهدان و شهادت ‪ ۱۱‬نيروي سپاه پاسداران دستگير شدند.

سرتيپ پاسدار سيد"عباس عطايي" روز شنبه در گفت وگو با ايرنا بيان كرد: در ادامه عمليات تعقيب و برخورد با اشرار و قاچاقچيان مسلح با انجام اقدامهاي اطلاعاتي دو نفر از اشرار معروف منطقه و عاملان درگيري عصرپنجشنبه دستگير شده و به جرم خود اعتراف كردند.

وي ادامه داد: از اين اشرار تعدادي سلاح و مهمات نيز كشف شده است.

وي اظهار داشت: عمليات شناسايي و دستگيري ساير متهمان و عاملان اين درگيري همچنان ادامه دارد.

اشرار و قاچاقچيان مسلح عصر پنجشنبه گذشته با كمين در مسير عبور گروهي از نيروهاي سپاه پاسداران و بسيج در اطراف روستاي "دومك" بخش كورين زاهدان ‪ ۱۱‬نفر را شهيد و ‪ ۹‬تن ديگر را زخمي كردند.

اشرار و قاچاقچيان مسلح پس از اين جنايت متواري شدند كه نيروهاي تيپ ‪ ۱۱۰‬سلمان فارسي و قرارگاه عملياتي رسول اكرم(ص) به تعقيب آنان پرداختند.

به گفته معاون هماهنگ‌كننده قرار گاه عملياتي رسول اكرم(ص)، بيشتر شهدا و مجروحان اين حادثه از بسيجيان سلحشور و نيروهاي بومي ايرانشهر و خاش هستند كه به منظور حفظ امنيت منطقه عازم بخش كورين بودند.

بخش كورين در فاصله ‪ ۸۰‬كيلومتري جنوب غربي زاهدان قرار دارد.

جزييات شهادت 11 نيروي سپاه پاسداران در كورين

خبرنگار «بازتاب» در زاهدان، جزييات شهادت يازده نيروي سپاه پاسداران در شامگاه پنجشنبه را تشريح كرد.

بنا بر اين گزارش، روز پنجشنبه سردار رحيم صفوي، فرمانده كل سپاه پاسداران با سفر به استان سيستان‌وبلوچستان ضمن ايراد سخناني، از رده‌هاي مختلف سپاه و بسيجيان گردان‌هاي عاشورا در اين منطقه، سان ديد.

اين گزارش مي‌افزايد: یک خوردو نيروی زمیني سپاه كه غروب پنجشنبه به محل استقرار خود بازمي‌گشت، با كمين اشرار روبه‌رو مي‌شود. اشرار كه در منطقه كورين در پشت كوه‌ها مخفي شده‌ بودند، با شليك يك موشك آر.پي.جي به تويوتا لندكروز حامل نيروهاي زميني سپاه، تمامي هشت سرنشين آن را به شهادت رساندند.

پس از اين حادثه كه حوالي ساعت 19:30 پنجشنبه رخ داد، خودرو ديگري براي كمك به اين نيروها به اين منطقه آمد كه اين خودرو تويوتا نيز هدف اشرار قرار گرفت و تعدادي از سرنشينان آن به شهادت رسيده يا زخمي شدند كه در اين مقطع، شمار زيادي از نيروهاي كمكي وارد معركه شده و به درگيري و تعقيب اشرار پرداختند.

اين درگيري پس از آن رخ داد كه هفته گذشته نيروهاي سلحشور سپاه، يك بمب كار گذاشته شده توسط تروريست‌ها را خنثي كردند و يك مظنون به كار گذاشتن آن، بازداشت شده بود.

در اين حال، يك منبع آگاه در زاهدان به خبرنگار «بازتاب» گفت: هنوز هويت گروه اشرار حمله‌كننده معلوم نيست، اما به احتمال زياد اين گروه از اشرار محلي هستند و گروه تروريستي جندا... در آن نقشي نداشته است.

وي درخصوص انگيزه اشرار اظهار داشت: به نظر مي‌رسد اشرار كه تا اندازه‌اي از تحركاتشان كاسته شده، از اقدامات روز پنجشنبه احساس كرده‌اند كه حافظان امنيت در منطقه تقويت مي‌شوند كه همين مسئله باعث ترس و واكنش جنايتكارانه آنان شده است.

لازم به ذكر است، هم‌زمان روز جمعه، چهار شرور مسلح در درگيري با مأموران قرارگاه نصر و ميرحسيني در ارتفاع‌هاي «پيرسوران» زاهدان به هلاكت رسيدند. در اين درگيري هفت نفر از اشرار مسلح نيز مجروح شدند.

در همين حال، مسئول روابط عمومي تيپ مستقل 110 سلمان فارسي نيروي زميني سپاه اسامي شهداي اين تيپ را به شرح زير اعلام كرد: مهدي كيخا، مصطفي ميري، محمدرضا عطارزاده، عماد كهوري، محمدرضا احمدي، محمدامين ريگي، قاسم پوراكبري، ابوالفضل اميد پناه، علي اردوني، كامبيز صادقي و اسماعيل يزدان‌پور.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید