چاپ
دسته: سيستان و بلوچستان
بازدید: 1644

پيكر پاك بسيجي شهيد محمدامين ريگي" از شهداي حادثه درگيري نيروهاي تيپ ‪ ۱۱۰‬سلمان فارسي با اشرار مسلح در منطقه كورين زاهدان روز يكشنبه در خاش تشييع شد.

پيكر مطهر اين شهيد با حضور قشرهاي مختلف مردم، مسوولان، امامان جمعه و روحانيون شيعه و سني، فرماندهان و نيروهاي نظامي و انتظامي و خانواده معظم شهدا از مقابل بيمارستان ‪ ۲۲‬بهمن تا قبرستان سه‌راهي محله قلندرزهي‌ها در شهر خاش تشييع و خاكسپاري شد.

تشييع‌كنندگان با سردادن شعارهاي "مرگ بر اشرار و قاچاقچيان، مرگ بر آمريكا، مرگ بر ضد ولايت فقيه" اين عمل جنايتكارانه عوامل استكبار و قاچاقچيان مسلح را محكوم كردند.

آنان از نيروهاي امنيتي و انتظامي و دستگاه قضايي خواستار برخورد قاطع با اشرار و ديگر ناامن‌كنندگان منطقه شدند.

در اين آيين امام جمعه خاش نيز با محكوم كردن جنايت اشرار و عوامل دست نشانده استكبار، شهادت را افتخار بزرگي براي مسلمانان دانست.

حجت‌الاسلام محمدحسين ميري گفت: شهدا زنده هستند و در پيشگاه خداوند متعال روزي مي‌خورند.

مولوي محمدعلي شهنوازي امام جمعه اهل سنت خاش نيز گفت: اينگونه حركتهاي ددمنشانه هيچگونه خللي در وحدت و انسجام مردم استان وارد نمي‌كند.

وي بيان كرد: مردم سيستان و بلوچستان اعم از شيعه و سني تا آخرين قطره خون پاسدار خون شهدا و حافظ دستاوردهاي نظام اسلامي خود هستند.

امام جمعه اهل سنت خاش با تاكيد بر حفظ وحدت آحاد شيعه و سني به ويژه در استان سيستان و بلوچستان، خواستار همكاري بيش از پيش مردم در تامين امنيت و از بين بردن شرارت و ناامني در منطقه شد.

به گزارش ايرنا، اشرار و قاچاقچيان مسلح موادمخدر در اقدامي
ناجوانمردانه عصر پنجشنبه گذشته با كمين در مسير عبور گروهي از نيروهاي تيپ مستقل ‪ ۱۱۰‬سلمان فارسي در منطقه كورين زاهدان ‪ ۱۱‬پاسدار و بسيجي را شهيد و ‪ ۹‬نفر ديگر را مجروح كردند.

شهيد ريگي از جمله نيروهاي بسيجي اهل سنت سيستان و بلوچستان است كه در كنار برادران شيعه خود براي حفظ امنيت مردم منطقه، به دست اشرار و عواملي كه شيعه و سني برايشان تفاوتي ندارد، به شهادت رسيد.

پيكر پاك چند نفر ديگر از شهداي اين حادثه روز پنجشنبه در زاهدان، زابل و زهك تشييع شد.

جزییات شهادت شهید ریگی 

 خبرگزاري انتخاب:

یکی از خانندگان «انتخاب» از زاهدان با ارسال مطلبی که حای بیوگرافی شهید ریگی است،  آورده:

شهيد محمد امين ريگي
24 ساله
متولد خاش
مجرد
وی برای مدت بيش از يك سال به عنوان بسيجي ويژه بوده با بسیج همکاری داشته است. پس از طي دوره آموزش نظامي در تيپ مستقل سلمان به عنوان دوشيكاچي مشغول فعالیت در گردان شده است.

در غروب پنج شنبه 28 تیر ماه به همراه شهيد مهدي كيخا و پزشك گردان، شهید صادقی، به عنوان محافظ به سمت زاهدان حركت نمود كه در بين راه به كمين اشرار مسلح برخورد مي كند.

در پی اقدام تروریست ها، شهيد محمد امین ريگي با شجاعت تمام به پشت دوشيكا پريده و با رگبار پياپي اشرار را زمين گير می نماید. این اقدام او باعث ایجاد فرصت براي عده ای از همراهان جهت پناه گرفتن مي شود که در نتیجه از شهيد شدن عده اي جلوگيري مي كند.

پس از آن که برای مدتی به سمت تروریست ها تیراندازی و آنها را زمین گیر می کند گلوله ای به سر ایشان اثابت می کند و در پي آن با برخورد پياپي گلوله ها بر زمين افتاده و شهيد مي شود.

مهمترين دستاورد ايثار ايشان ایجاد فرصت براي سنگر گرفتن دوستانشان و رسيدن بقيه گردان به صحنه درگيري و در پي آن از دست رفتن فرصت براي تروریست ها بوده است كه برنامه جنايتكارانه اي براي برادران سپاه و بسيج داشته اند.

جنازه این شهید والامقام به طرز باشکوهی روز یک شنبه بر دستان امت قدرشناس خاش تشییع شد.