جدیدترین مطالب

آیت الله عباسعلی سلیمانی در یازدهمین یادواره شهیدان روحانی و شهدای مظلوم فاجعه تروریستی تاسوکی و شهدای شهرستان نیمروز در شمال سیستان بلوچستان در گلزار شهدای این شهرستان گفت: هوشمندی، آگاهی و بیداری مردم این استان در حوادث تاسوکی، مسجد علی بن ابیطالب(ع)، مسجد جامع، تاسوعای چابهار و خیابان ثارالله زاهدان که می رفت یک نوع دعوای مذهبی را ایجاد کند خنثی کرد. وی تصریح کرد: این بیداری و آگاهی باید در جامعه بیشتر شود تا دشمنان توان رخنه نداشته باشند. عضو مجلس خبرگان رهبری سردار شهید حبیب لک زایی را پایه گذار یادواره شهدای تاسوکی در شهرستان نیمروز دانست و اظهارداشت: پس از این شهید برگزاری یادواره شهدای تاسوکی از سوی سپاه پاسداران، فرمانداری، شهرداری و خانواده سردار شهید حبیب لک زایی ادامه پیدا کرد. وی ادامه داد: برپایی یادواره شهدای تاسوکی اقدامی ارزشمند است چرا که پایان سال مان را با یاد شهدای تاسوکی و در کنار قبور مومنان و مومنات امضا می کنیم.

با حضور خانواده های معزز شهدا و جانبازان و آزادگان، یازدهمین یادواره شهدای مظلوم تاسوکی برگزار شد.
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیمروز گفت: یکی از سنت های حسنه ای که سردار شهید حاج حبیب لک زایی از خود به یادگار نهاده است، یادواره شهدای تاسوکی است که یک عملیات فرهنگی و روانی بسیار ظریف، مدبرانه و قوی برای افشای ماهیت تروریست ها، از بین بردن مرزهای قومیتی و حفظ وحدت و همبستگی بیشتر است.
 
در این راستا یازدهمین یادواره شهدای مظلوم حادثه تروریستی تاسوکی با حضور سی و پنج خانواده معزز شهید، جانباز و آزاده این حادثه و مسئولان و مردم ولایتمدار، بیست و ششم اسفندماه جاری ساعت ۱۴:۳۰ در گلزار شهدای شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.
 
سرهنگ پاسدار علی محبی افزود: شهدای تاسوکی سند بارزی از مظلومیت شهروندان مسلمان در برابر دشمنی و توطئه استکبار جهانی است.
 
این مسئول با بیان اینکه برگزاری این گونه یادواره ها در ایجاد بصیرت و آگاهی جوانان و جامعه نقش دارد متذکر شد: یادواره شهدا نشان از همدلی و همبستگی تمام اقشار جامعه دارد و موجب دلسردی دشمنان ایران اسلامی خواهد شد. و در برگزاری یادواره شهدای تاسوکی اقشار مختلف مردم اعم از شیعه و سنی مشارکت دارشتند و این مهم نشان از وحدت کلمه و برادری بیش از پیش بین قومیتهای مختلف این استان می دهد.
 
وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از حضور مردم در ده یادواره گذشته، اظهار داشت: همچنان که انتظار دارشتیم مردم امسال نیز یکپارچه و با شکوه در یازدهمین یادواره شهدا شرکت نمودند و بر ادامه راه این شهیدان که به دلیل حب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) غریبانه جان داده اند، تاکید کردند. در این مراسم با شکوه ایت الله سلیمانی، حاج حسن نوری و دختر شهید شهبازی به ایراد سخن پرداختند. همچنین از اثر هنری یادمان شهدای تاسوکی رونمایی شد.
 
گفتنی است گروهک تروریستی ریگی در بیست و پنجم اسفندماه سال ۸۴، تعداد ۲۲ مسافر عادی که در حال تردد در جاده زابل – زاهدان و از قشر روحانی، دانشجو، دانش آموز، کارمند، کاسب، کشاورز بوده اند را به شهادت رساندند.

آیت الله عباسعلی سلیمانی در یازدهمین یادواره شهیدان روحانی و شهدای مظلوم فاجعه تروریستی تاسوکی و شهدای شهرستان نیمروز در شمال سیستان بلوچستان در گلزار شهدای این شهرستان افزود: هوشمندی، آگاهی و بیداری مردم این استان در حوادث تاسوکی، مسجد علی بن ابیطالب(ع)، مسجد جامع، تاسوعای چابهار و خیابان ثارالله زاهدان که می رفت یک نوع دعوای مذهبی را ایجاد کند خنثی کرد.

وی تصریح کرد: این بیداری و آگاهی باید در جامعه بیشتر شود تا دشمنان توان رخنه نداشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری سردار شهید حبیب لک زایی را پایه گذار یادواره شهدای تاسوکی در شهرستان نیمروز دانست و اظهارداشت: پس از این شهید برگزاری یادواره شهدای تاسوکی از سوی سپاه پاسداران، فرمانداری، شهرداری و خانواده سردار شهید حبیب لک زایی ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: برپایی یادواره شهدای تاسوکی اقدامی ارزشمند است چرا که پایان سال مان را با یاد شهدای تاسوکی و در کنار قبور مومنان و مومنات امضا می کنیم.

آیت الله سلیمانی گفت: ایران جزیره ای امن برای دوستان و دشمنان در منطقه است.

وی تاکید کرد: فهم و شعور مردم استان سیستان وبلوچستان به گونه ای است که حرکت چهار عنصر خود فروخته را هرگز پای مذهب نمی گذارند چرا که این افراد با ساز و سرمایه بیگانه شرارت خود را انجام دادند.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان های سیستان وبلوچستان و کرمان اظهارداشت: به امید خدا و با رهبری رهبر اندیشمند، فرزانه و سکان دار بی نظیر حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای این نظام همیشه سربلند و پیروز خواهد بود.

یازدهمین یادواره شهیدان روحانی و شهدای مظلوم فاجعه تروریستی تاسوکی و شهدای شهرستان نیمروز شمال سیستان بلوچستان با حضور نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان و امام جمعه زاهدان، امامان جمعه شهرهای شمال استان، شماری از مدیران کل سیستان بلوچستان، نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانده قرارگاه شهید هراتی سیستان، معتمدان، ریش سفیدان و سران طوایف، خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در گلزار شهدای شهرستان نیمروز برگزار شد.

در پایان از خانواده شهدا و جانبازان حادثه تروریستی تاسوکی تجلیل شد.

شهرستان نیمروز در فاصله بیش از ۲۲۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

مزدوران استکبار به سرکردگی معدوم عبدالمالک ریگی و اعضای گروهک تروریستی جندالشیطان در شامگاه ۲۵ اسفند ۱۳۸۴ با بستن راه زاهدان – زابل در محدوده تاسوکی واقع در ۱۰ کیلومتری پاسگاه تاسوکی ۲۸ نفر از مردم بی گناه و مسافران عبوری را در مقابل دیدگان خانواده هایشان به شهادت رسانده و هفت نفر را به گروگان بردند.

گروهک تروریستی موسوم به جندالله همچنین در همان سالها چند جنایت دیگر در زاهدان، چابهار و پیشین انجام دادند که با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و سایر دستگاههای عضو شورای تامین تمامی عوامل این حوادث در درگیری با نیروهای امنیتی و انتظامی به هلاکت رسیده یا پس از دستگیری و محاکمه اعدام شدند.

 گرازش تصویری یازدهمین یادواره شهدای تاسوکی

http://baharesistan.ir/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85%DB%8C%D9%86-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%86/

http://www.khabarnimrooz.com/detail/photo/425442/14#ad-image-0

http://www.irna.ir/fa/Photo/3437261/

http://www.oshida.ir/vglja8ei.uqeomubfftszu.w2.iubj.html

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید