چاپ
دسته: سيستان و بلوچستان
بازدید: 2515

آتش افروزی تروریست های جندالله این بار در چابهار

صبح امروز حادثه ای مشابه حادثه تروریستی تاسوکی در جاده چابهار - ایرانشهر رخ داد که گفته شده گروهک تروریستی جندالله عامل این حادثه است. در این حادثه جمعی از مسافران عبوری و رانندگان به شهادت رسیده و یا به گروگان گرفته شده اند و تعدادی خودرو مردمی نیز به آتش کشیده شده است.

معاون قرارگاه رسول اکرم (ص) سیستان و بلوچستان گفت:

اشرار حادثه بامداد امروز چابهار از گروهک عبدالمالک ریگی هستند.

خبرنگار «بازتاب» از چابهار گزارش داد: اشرار منطقه چابهار، بامداد امروز چندين دستگاه خودرو سنگين و سبك را به آتش كشيدند.

به گفته منابع محلي، بامداد امروز، اشرار در مسير روستاي سنگان به مرز پاكستان، دو نفتكش، سه دستگاه تريلر، يك كاميون و دو خودرو سواري را به آتش كشيدند.
گفته مي‌شود آنان چند دستگاه سواري را نيز به همراه رانندگانشان ربوده‌اند و علی زارع، رییس آموزش و پرورش بخش دشتياري چابهار هم در ميان گروگان‌هاست.

گفته مي‌شود، روز گذشته نيز يكي از عوامل اشرار سوار بر موتورسيكلت با مأموران پاسگاه مرزي ديندان درگير و به هلاكت رسيده و برخي اقدام صبح امروز را در تلافي آن رويداد ارزيابي مي‌كنند.
يك منبع در نيروي انتظامي چابهار در تماس «بازتاب»، با اعلام اين‌كه نيروها به محل حادثه اعزام شده‌اند، از ارايه توضيحات پوزش خواست.

آخرین خبرها حاکی است تعداد 11 نفر به گروگان گرفته و سه نفر نیز شهید شده اند.

همچنین ایسنا گزارش داد : ساعت 6:45 صبح امروز بیست و هشتم مرداد ماه، اشرار مسلح مقابل یک دستگاه اتوبوس مسافربری که هنوز مشخص نشده در مسیر رفت یا برگشت به سمت چابهار در حرکت بوده، را گرفته و با شلیک گلوله‌های متعدد پس از مصدوم کردن تعدادی از سرنشینان خودروهای عبوری در جاده و تخریب خودروها، حدود 30 تن از مسافران را به گروگان گرفتند که گفته می‌شود رییس آموزش و پرورش یکی از توابع چابهار نیز از جمله گروگان‌ها است.
در پی وقوع این حادثه در منطقه «جکی‌گر» در نزدیکی چابهار، تحقیقات پلیسی در حالی برای شناسایی مخفیگاه گروگانگیران و یافتن سرنخی در این رابطه آغاز شده است که سلامتی کامل گروگان‌ها و هویت آنها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
همچنین آخرین گزارش‌ها حاکی از آنست که تیم کاملی از ماموران انتظامی منطقه با محاصره محل عملیات تعقیب و گریز را آغاز کرده و تا کنون هیچ‌گونه اطلاعاتی در خصوص این که فردی از گروگان‌ها به قتل رسیده باشد یا خیر؟ به دست نیامده است.
معاون اجتماعی قرارگاه عملیاتی رسول‌اکرم (ص) از اعزام واحدهای رزمی این قرارگاه و نیروهای پلیس استان سیستان و بلوچستان به محل گروگانگیری و آغاز عملیات تعقیب اشرار خبر داد.
سرهنگ اثنی عشری در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ایسنا با تشریح حادثه گروگانگیری تعدادی از هموطنان در سیستان و بلوچستان، گفت: در ساعت 6:45 صبح امروز، تعدادی از اشرار مسلح در حرکتی ناجوانمردانه اقدام به ایجاد راهبندان در محور «چابهار ــ ایرانشهر» کرده و پس از به آتش کشیدن تعدادی خودروی عبوری، چند تن را ربوده و متواری شدند.
وی افزود: واحدهای رزمی قرارگاه رسول‌اکرم (ص) و ماموران فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان در پی اطلاع از موضوع بلافاصله به محل اعزام شده و عملیات تعقیب اشرار را آغاز کردند.
رییس دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی نیروی انتظامی با تأیید حادثه گروگانگیری صبح امروز در محور «چابهار - ایرانشهر» اعلام کرد که بر اساس آخرین اخبار 12 تن در جریان حمله اشرار مسلح به گروگان گرفته شده و به پاکستان انتقال داده شده‌اند.
سرهنگ مهدی احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «حوادث» ایسنا در تشریح جزئیات بیشتری از این حادثه افزود: ساعت 5 بامداد روز یکشنبه بیست و هشتم مردادماه سال جاری، اشرار مسلح وابسته به گروهک‌های تروریستی در محور «چابهار ــ ایرانشهر» پس از ایجاد راهبندان و شلیک چندین گلوله، هشت دستگاه خودروی عبوری را به آتش کشاندند.
وی گفت: در پی این اقدام، اشرار مسلح که در کمین این جاده بودند، رانندگان این تعداد خودرو را به همراه 4 تن دیگر به گروگان گرفتند.
سرهنگ احمدی همچنین اعلام کرد که بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات به دست آمده، اشرار موفق شده‌اند به همراه 12 گروگان خود از کشور خارج و به سمت پاکستان متواری شوند.
وی تأکید کرد: تحقیقات پلیس برای دستگیری عاملان حادثه و نیز رهایی گروگان‌ها ادامه دارد.
رییس دبیرخانه شورای اطلاع رسانی نیروی انتظامی تاکید کرد: این اقدام ناجوانمردانه اشرار مسلح در پی آن انجام شد که روز گذشته در همان منطقه، نیروهای عملیاتی با اشرار منطقه درگیر شده و دو تن از آنها را به هلاکت رسانده بودند.

معاون قرارگاه رسول اکرم (ص) سیستان و بلوچستان گفت: اشرار حادثه بامداد امروز چابهار از گروهک عبدالمالک ریگی هستند.

محمد جواد اثنی عشری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان افزود: بین ساعت 3 الی 4 امروز تعدادی اشرار مسلح با بستن مسیر چابهار ـ ایرانشهر حوالی پل سمنگان به سمت مرز پاکستان تعدادی خودرو متعلق به مردم از جمله 2 خودرو نفت‌کش را آتش زدند.
وی ادامه داد: این افراد 2 مسافر را گروگان گرفته‌اند و هنوز معلوم نیست که این عملیات تروریستی مجروح و یا شهیدی برجا گذاشته باشد.
معاون قرارگاه رسول اکرم (ص) سیستان تاکید کرد: در پی وقوع این حادثه با پیگیری‌های نیروی انتظامی استان و واحدهای قرارگاه عملیاتی رسول اکرم(ص) مشخص شده است اشرار هنوز موفق به فرار از کشور نشده‌اند.
همچین این گزارش می‌افزاید، در برخی اخبار آمده است عاملان این حادثه بیش از 20 نفر از رانندگان عبوری را گروگان گرفتند.
این گزارش می‌افزاید، در میان ربوده شدگان علی زارعی، رئیس آموزش و پرورش بخش دشتیاری چابهار نیز دیده می‌شود.
شایعه شده که حادثه گروگانگیران و آتش زدن خودروهای عبوری در مسیر چابهارـ ایرانشهر به تلافی حادثه درگیری شب گذشته منطقه که منجر به کشته شدن یکی از اشرار به نام ملاشه بخش درخشان انجامیده صورت گرفته است.
تروریست های مسلح 25 اسفند سال 84 نیز با مسدود کردن راه ارتباطی زابل ـ زاهدان در حوالی تاسوکی 22 نفر از مسافران عبوری و هموطنان بی‌گناه را شهید و تعدادی را مجروح و 7 نفر را به گروگان گرفتند.
بر اساس این گزارش تروریست های مسلح فروردین سال 85 نیز محور کرمان به دارزین بم را مسدود و تعدادی از هموطنان را شهید و مجروح کردند.

گفته می‌شود گروگانگیران به همراه 8تن از گروگان‌ها به ارتفاعات پاکستان گریختند.

خبرگزاری فارس هم به نقل از یک مقام امنیتی گفت

ايجاد اختلافات مذهبي در آستانه اعياد شعبانيه هدف اصلي گروگانگيري در چابهار

خبرگزاري فارس: يك مقام امنيتي در سيستان و بلوچستان هدف گروگان گيري اشرار مسلح در چابهار را برپا كردن ايجاد اختلافات مذهبي درآستانه اعياد شعبانيه عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان اين منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: اشرار در زمان گروگانگيري با طرح اين سئوال كه شيعه يا سني هستيد افرادي كه سني بودند را آزاد و كساني كه شيعه بودند را در گرو خود نگه داشتند.
اين مقام آگاه در ادامه گفت: در همين راستا 13 نفر از افراد گروگان گرفته شده با اين عنوان كه سني هستند از سوي گراگانگيران آزاد شدند و بقيه در گرو اشرار قرار دارند.
وي ادامه داد: اين گروگانگيري با هدف تعصبات مذهبي صورت گرفته زيرا عاملان اين حادثه تروريستي يكي از گروگان‌ها كه لباس بلوچي به تن داشت، اما شيعه بوده در گروه افراد آزاد شده قرار مي‌دهد.