چاپ
دسته: سيستان و بلوچستان
بازدید: 1500

اگرچه در روز نخست حادثه گروگان گیری در جاده چابهار - ایرانشهر نوعی به هم ریختگی در اطلاع رسانی وجود داشت اما سرعت عمل و دقت در اطلاع رسانی در روزهای دوم به بعد بسیار خوب بود که باید از این بابت از خبرنگاران تشکر و قدردانی شود.

گروگانهاي آزاد شده بوسيله يك فروند هواپيما اختصاصي كه از ايران به كويته اعزام شده بود به زاهدان منتقل شدند.

گروگانهاي آزاد شده ايراني در ايالت بلوچستان پاكستان عصر چهارشنبه وارد فرودگاه بين‌المللي زاهدان شدند.

به گزارش ايرنا،گروه اعزامي جمهوري اسلامي ايران به سرپرستي معاون سياسي و امنيتي استانداري سيستان و بلوچستان كه براي تحويل گروگانها به كويته مركز ايالت بلوچستان پاكستان سفر كرده بود صبح امروز ‪ ۲۱‬گروگان آزاد شده را تحويل گرفته و دقايقي پيش به زاهدان بازگشتند.

گروگانهاي آزاد شده بوسيله يك فروند هواپيما اختصاصي كه از ايران به كويته اعزام شده بود به زاهدان منتقل شدند.

گروه اعزامي به همراه ‪ ۲۱‬گروگان آزاد شده در فرودگاه زاهدان مورد استقبال گرم استاندار، مديران كل و مسوولان دستگاه‌هاي اجرايي،فرمانده‌هان نظامي و انتظامي و قشرهاي مختلف مردم قرار گرفتند.

‪ ۲۱‬گروگان آزاد شده عبارتند از "محمدرضا شاه محمدي، مهدي پاك، علي اصغر حاجي پور، علي زارعي، نوروز علي رجب لو، محمدرضا جهدي، اكبر خمر، سيد رضا حسيني، محمد صورتي، ذبيح‌الله ايوبي، كشتيگر ملاشاهي، مهدي زارعي، ابراهيم اورلو، رجبعلي ابراهيمي، اميد اكبري، علي اصغر حيدري، جعفر عاقلان، محمد بهاري ، سيد حميد اسدي، سيد ولي‌الله موسوي و پرويز بوجال" به گزارش ايرنا، اشرار و قاچاقچيان مسلح صبح يكشنبه هفته جاري در يك اقدام تروريستي با مسدود كردن محور چابهار به ايرانشهر تعدادي از مردم عادي و رانندگان و مسافران عبوري را به گروگان گرفته و هشت دستگاه خودرو آنان را به آتش كشيدند.

اشرار پس از اين اقدام تروريستي به كشور پاكستان گريختند.

بدنبال اين حادثه اقدامها و مذاكره‌هاي سياسي و ديپلماسي ميان مقامهاي ايراني با مسوولان پاكستاني بويژه حكمران و مسوولان ايالت بلوچستان پاكستان انجام شد.

در همين زمينه پليس پاكستان در عملياتي سريع محل استقرار اشرار را به محاصره در آورده و گروگانها را آزاد كردند.

در اين عمليات يك شرور به هلاكت رسيده، يك نفر زخمي و ‪ ۱۷‬نفر ديگر دستگير شدند.

به گفته مسوولان سياسي و امنيتي سيستان و بلوچستان قرار است بزودي اشرار دستگير شده توسط پليس پاكستان تحويل پليس ايران شود.

همچنین دیگر اخبار در این باره را در ادامه ملاحظه کنید:

گروهك‌هاي تروريستي بار ديگر در رسيدن به اهداف خود ناكام ماندند

خبرگزاري فارس: وزير كشور طي نامه‌اي خطاب به استاندار سيستان و بلوچستان، از اقدامات وي و ديگر مسئولان امنيتي و انتظامي استان سيستان و بلوچستان در برابر گروگانگيري اخير تقدير نمود.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي وزارت كشور، متن نامه مصطفي پورمحمدي وزير كشور خطاب به دهمرده استاندار سيستان و بلوچستان به شرح زير است:
خبر آزادي سريع و صحت و سلامت شهرونداني كه در منطقه چابهار توسط اشرار به گروگان گرفته شده بودند، موجب مسرت و خوشحالي گرديد.
اشرار و گروهك‌هاي تروريستي كه با تحريك آمريكا و انگليس و با هدايت و رهبري دستگاه‌هاي جاسوسي بيگانه هدفي جز تشديد اختلافات قومي و ناامن جلوه دادن منطقه تجاري براي سرمايه گذاري اقتصادي و كند كردن آهنگ توسعه و محروم نگاه داشتن مردم غيور و ستمديده سيستان و بلوچستان ندارند، اين‌بار نيز در رسيدن به اهداف خود ناكام ماندند.
بي‌شك توفيق بزرگ مديران پرتلاش استان حاصل هماهنگي كامل و مؤثر تمامي نيروهاي انتظامي، نظامي و امنيتي و اعضاي شوراي تأمين استان و بويژه قرارگاه رسول اكرم (ص) است.
در اين عمليات كه با همكاري صميمانه وزارت كشور و پليس پاكستان انجام و منجر به آزادسازي و بازگشت تمامي گروگان‌ها به ميهن عزيز خود گرديد، عزم و اراده جدي دولت پاكستان براي بالا بردن ضريب ايمني مرز مشترك خود با ايران در چارچوب پيمان مشترك امنيتي فيمابين دو كشور قابل تقدير است.
اشرار و دشمنان قسم خورده اسلام بدانند كه مردم غيور و ديندار سيستان و بلوچستان دشمنان خود را به خوبي شناخته‌اند.
نظام مقدس جمهوري اسلامي در سركوب شرارت‌ها و فتنه‌خواهي‌ها ذره‌اي اغماض نخواهد كرد و تمام توان و تلاش خود را در توسعه و آباداني سيستان و بلوچستان و تأمين امنيت مردم شريف اين استان به كار خواهد بست.
اين پيروزي ظفرمند را به مردم شريف استان سيستان و بلوچستان، جنابعالي و اعضاي محترم شوراي تأمين استان تبريك گفته و از خداوند توفيق شما را براي خدمت‌رساني صادقانه در راه اهداف نظام مقدس اسلامي مسئلت دارم.

با اشرار نادم سخاوتمندانه برخورد مي‌شود

خبرگزاري فارس: معاون رئيس كل دادگستري سيستان و بلوچستان گفت: با عناصري كه تسليم شوند و كساني كه دستشان به خون آغشته نباشد و احساس ندامت كنند برخورد سخاوتمندانه مي شود.

سيروس جودكي امروز در حاشيه استقبال از گروگان‌هاي آزاد شده به خبرنگار فارس در زاهدان گفت: پيام ملي نظام،دولت و قوه قضائيه همچنين عزم جمهوري اسلامي ايران بر توسعه و آباداني مملكت است، توسعه مستلزم وجود امنيت پايدار است كه دولت برخاسته از بطن مردم آنرا ايجاد كرده است.
وي افزود: فريب خوردگان و كساني كه اغفال شده‌اند بايد بدانند كه در مقابل اراده فولادين ملت و دولت مقتدر ايران هيچ قدرتي تاب مقاومت ندارد.
جودكي گفت: پيش بيني ما اين است كه با محاكمه عادلانه و مجازات قانوني و قاطع پديده زشت گروگانگيري بدون تعارف در اين منطقه خاتمه پيدا كند و جاي حسرت و تعجب است كه اين صحنه ها تكرار مي‌شود.
وي خطاب به افراد اغفال شده گفت: ما از مجازات استقبال نمي‌كنيم، دولت عدالت محور است و نظام متعلق به مردم است، رئيس كل دادگستري استان شبانه روزي تشكيل جلسه داده و پيگيري‌هاي مجدانه داشتند، پيشگيري از وقوع جرم از وظايف قوه قضائيه است و ما از هر حركتي كه مشروع بوده و در جهت پيشگيري از وقوع جرم باشد استقبال مي‌كنيم.
وي در خصوص بازگشت گروگان‌ها گفت: از بازگشت گروگان‌ها خوشحاليم و به مردم ايران، خانوادهاي گروگان‌ها و اعضاي شوراي تامين خدا قوت گفته و از استاندار و مردم فهيم كه صبورانه مسائل را درك كردند سپاسگزاري مي‌كنيم.
معاون دادستاني زاهدان هم افزود: با همكاري شوراي تامين استانداري،معاون سياسي و امنيتي استانداري،قوه قضائيه،نيروي انتظامي،تمامي مسئولان و روابط ديپلماتيك خوبي كه از ابتداي امر با عوامل پاكستان،حاكم ايالت بلوچستان پاكستان،سركنسول ايران در پاكستان و نيز پليس پاكستان كه بيشترين نقش را داشتند و شخص استاندار سيستان و بلوچستان كه شاگرد اول اين مجموعه هستند و با درايت خاص وي كه بهترين عمل را داشت، آزادي گروگانها صورت گرفت.
محمدرضا دردي زاده افزود: مجتمع خاص قضايي ويژه جرائم امنيتي تشكيل شده است كه با پيگيري هاي مجدانه براي استرداد اشرار و محاكمه عادلانه آنها تلاش خواهيم كرد.
وي گفت: بعضي از اين اشرار دو هويتي هستند و در خارج خود را تبعه خارجي و در ايران خود را تبعه ايراني مي دانند و اين موضوع در پاكستان به طور دقيق روشن خواهد شد و ايران زيربار هيچ خواسته‌اي نخواهد رفت.
وي افزود: سياست ما اين است كه هرگز تسليم نشويم، آمريكا در صحنه‌هاي بين المللي در رابطه با بحث انرژي هسته اي، حوادثي كه در عراق و افغانستان رخ مي‌دهد و در روابط ديپلماتيك ايران و كشورهاي همسايه دخالت مي‌كند و در همين بحث گروگانگيري نيز از گروه اشراري كه دستگير شده اند و سلاح هايي كه از آنها به دست آمده به خوبي مي‌توان ردپايي از دسيسه آمريكا را ديد.

19 ساعت توسط اشرار شكنجه شديم

خبرگزاري فارس: رئيس آموزش و پرورش بخش دشتياري چابهار كه به همرا جمعي از هموطنانمان در حادثه چابهار گروگان گرفته شده بود، پس از بازگشت به ميهن گفت:بعد از آن كه توسط اشرار به گروگان گرفته شديم ، بيش از 19 ساعت توسط آنها شكنجه شديم.

علي زارعي پس از ورود به ايران در فرودگاه زاهدان به خبرنگار اجتماعي فارس گفت: به منظور انجام ماموريت عازم زاهدان بودم كه اشرار جلوي خودروها را گرفتند و ما را مجبور كردند كه همراه آنها برويم.
وي اضافه كرد: حدود 5/2 تا سه ساعت در خاك ايران بوديم و چشمانمان باز بود.
زارعي ادامه داد: عمليات نيروي پليسي پاكستان بسيار موفقيت‌آميز بود آنها اشرار را محاصره كردند و ما نجات پيدا كرديم.
وي اضافه كرد: اشرار با ما رفتار بسيار بدي داشتند و به ما ناسزا مي‌گفتند و ما را به انواع مختلف اذيت مي‌كردند.
رئيس آموزش و پرورش بخش دشتياري چابهار اظهار داشت: لحظات بسيار سختي را سپري كرديم و اميدوارم اين اتفاق ديگر براي هيچ كدام از هموطنانمان تكرار نشود.

حادثه گروگانگيري از زبان رئيس آموزش و پرورش دشتياري

خبرگزاري فارس: رئيس آموزش و پرورش دشتياري چابهار گوشه‌هايي از حادثه گروگانگيري را بازگو كرد.

علي زارعي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با بازگو كردن گوشه‌هايي از حادثه گروگانگيري گفت: ساعت اوليه صبح اشرار به وسيله يك دستگاه اتوبوس راه را بسته و ما را به همراه عده اي از مردم بي گناه اسير كردند.
وي افزود: اشرار با شعارهاي ضد مذهبي مردم را تفكيك و عده اي را آزاد كردند، مابقي را داخل ماشين لنكروزر جا داده و 30 تا 40 دقيقه جاده را بستند و ماشين ها را به آتش كشيدند.
رئيس آموزش و پرورش دشتياري چابهار در ادامه گفت: گروگانگيران با شعار الله اكبر حركت كردند و ظرف مدت دو ساعت از خاك ايران خارج شده و به كشور پاكستان گريختند و ما را به مدت 20 ساعت در اسارت خود داشتند و در اين مدت مدام به مذهب و اسلام و مسئولان كشور توهين مي‌كردند.
وي افزود: به هيچ عنوان فكر نمي كردم و اميد نداشتم كه به كشور بازگرديم و از مسئولان نظام و شوراي تامين، مجموعه استانداري، نيروي انتظامي و قوه قضائيه همچنين وزارت كشور بسيار سپاسگزاريم و در كل اين آزادي و موفقيت را مرهون تعامل و هماهنگي استاندار سيستان و بلوچستان با حكمران ايالت بلوچستان پاكستان مي‌دانم.

گروگان‌هاي حادثه چابهار وارد زاهدان شدند

خبرگزاري فارس: 21 شهروند ايراني كه در جريان گروگان‌گيري‌هاي منطقه سيستان و بلوچستان توسط اشرار ربوده و به پاكستان منتقل شده بودند، پس از آزادي عصر امروز وارد زاهدان شدند.

به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، 15 شهروند ايراني گروگان گرفته شده در حادثه تروريستي بامداد يكشنبه در محور چابهار به ايرانشهر كه توسط اشرار به كشور پاكستان منتقل شده بودند به همراه 6شهروند ديگر كه طي ماههاي اخير توسط اشرار ربوده شده و به پاكستان منتقل شده بودند، عصر امروز در ميان استقبال پر شور مردم زاهدان، مسئولين محلي و خاتواده‌هايشان وارد فرودگاه زاهدان شدند.
شهرونداني كه در حادثه گروگانگيري اخير چابهار به گروگان اشرار درآمده و به خاك پاكستان منتقل شده بودند با تلاش و پيگيري‌هاي گسترده‌ي وزارت كشور، استاندار، شوراي تامين استان سيستان و بلوچستان و همكاري و هماهنگي نيروهاي انتظامي و نظامي طي عملياتي با محاصره اشرار از دو سوي مرز و با همكاري صميمانه وزارت كشور و پليس پاكستان آزاد شده و در كنسولگري ايران در كويته تحويل هيئت اعزامي وزارت كشور شده‌ و در كمال صحت و سلامت به خاك كشور وارد شدند.
يك فروند هواپيماي فوكر هواپيمائي جمهوري اسلامي ايران شهروندان ايراني گروگان گرفته شده را از كويته پاكستان به زاهدان منتقل كرد تا پرونده گروگان‌گيري‌هاي اخير با بازگشت آنان به آغوش خانواد‌هايشان پايان يابد.
خانواده‌هاي گروگان‌هاي حادثه اخير كه در پاويون فرودگاه جمع شده بوده و انتظار آمدن عزيزانشان را مي‌كشيدند با ديدن عزيزانشان صحنه‌ها ديدني را به نمايش گذاشتند.
مادري كه از شوق ديدن فرزندش تاب نمي آورد و بي صبرانه طول پاويون را مي پيمود با ديدن فرزندش او را در آغوش كشيد و براي مدتي اشك شوق ريخت، كودكي نيز با در دست داشتن شاخه گل سرخي و حلقه زدن اشك در چشمان منتظر آغوش گرم پدرش را فشرد و شور خاص و وصف ناپذيري در فرودگاه زاهدان حاكم شد به نحوي كه حتي خبرنگاراني هم كه براي پوشش خبري گرد آمده بودند، تحت تاثير اين صحنه‌ها اشك شوق و شادي ريختند.
21 ايراني ربوده شده با همكاري‌هاي اطلاعاتي مسئولان سياسي امنيتي سيستان و بلوچستان ايران توسط پليس ايالت بلوچستان پاكستان آزاد شده وعصر امروز وارد زاهدان شدند.
محمدرضا شاه محمدي، مهدي پاك، علي اصغر حاجي پور، علي زارعي ، نوروزعلي رجبلو، محمدرضا جهرمي، اكبر خمر، سيدرضا حسيني، محمد صورتي ، ذبيح‌الله ايوبي ، كشتيگر ملاشاهي ، مهدي زارعي ، ابراهيم اورلو، رجبعلي ابراهيمي ، اميد اكبري، علي اصغر حيدري، جعفر عاقلان، محمد بهاري، سيد حميد اسدي، سيد ولي الله موسوي و پرويز بوجال 21 شهروند ايراني هستند كه امروز وارد زاهدان شدند..
اشرار مسلح صبح يكشنبه با مسدود كردن محور چابهار ايرانشهر، تعدادي از شهروندان عادي و رانندگان خودروهاي عبوري را ربودند و به خاك پاكستان گريختند كه اشرار در اين اقدام 8 دستگاه خودروي متعلق به مردم عادي را نيز به آتش كشيدند.
در پي تماس‌ها و مذاكره‌هاي انجام شده ميان استاندار سيستان و بلوچستان ايران و حكمران ايالت بلوچستان پاكستان، پليس اين ايالت در عملياتي محل استقرار اشرار در منطقه «مند» تربت بلوچستان پاكستان را به محاصره درآورد.
در اين عمليات 21 گروگان آزاد و تعدادي از اشرار كشته و زخمي و شماري نيز دستگير شدند.
17نفر از اشرار در اين عمليات دستگير شده‌اند كه دولت پاكستان عليرغم امضاء قرارداد استرداد مجرمين ميام تهران و اسلام‌آباد از استرداد آنان به جمهوري اسلامي ايران سر باز زده است.
سخنگوي استانداري سيستان و بلوچستان در اين خصوص به خبرنگار فارس گفت: پليس پاكستان مدعي آن است كه اشرار حادثه چابهار به ايرانشهر تبعه كشور پاكستان هستند و به همين دليل از استرداد انان سرباز ميزند.
حسنعلي نوري تصريح كرد: عليرغم آن‌كه اشرار حادثه چابهار به ايرانشهر توسط نيروي انتظامي شناسايي شده و با توجه به وابستگي آنان به گروهك تروريستي جندالله، تابعيت ايراني آنان مشخص است ولي پليس پاكستان با بهانه تراشي و بيان اينكه آنان پاكستاني هستند تمايلي براي استرداد اشرار به ايران را ندارد.
نوري گفت: 2 كشور ايران و پاكستان بر اساس توافق 2 طرفه ملزم به استرداد مجرميني هستند كه به خاك 2 كشور متواري مي‌شوند و رويكرد پليس پاكستان حاكي از نوعي تلاش براي عدم استرداد مجرمان شرور حادثه چابهار به ايرانشهر به كشورمان هستند
يك منبع اگاه امنيتي در استان سيستان و بلوچستان نيز به خبرنگار فارس گفت: به دليل آنكه اشرار حادثه چابهار به گروهك جندالله وابسته به دستگاه‌هاي امنيتي، حاسوسي و اطلاعاتي آمريكا در منطقه هستند، انجام عمليات كور تروريستي از سوي آنان در اين شرايط كه استان سيستان و بلوچستان مسير توسعه امنيت و پيشرفت پايدار را طي مي‌كند، باعث گرديده تا امريكا با تحت فشار قرار دادن دولت پاكستان و عدم استرداد اين اشرار به ايران از بر ملا شدن حلقه مفقوده مستند دخالت آشكار دستگاهاي امنيتي و اطلاعاتي آمريكا در مسائل داخلي ايران جلوگيري نمايند.

وزير آموزش و پرورش از گروگانهاي فرهنگي قدرداني كرد

خبرگزاري فارس: وزير آموزش و پرورش طي پيامي از گروگانهاي فرهنگي به خصوص رئيس آموزش و پرورش بخش دشتياري چابهار قدرداني كرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، حبيب‌الله بوربور، معاون عمراني وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان آموزش و پرورش استان سيستان و بلوچستان با حضور در فرودگاه زاهدان و استقبال از گروگانهاي فرهنگي به نمايندگي از وزارت آموزش و پرورش از آنها قدرداني كردند.
وزير آموزش و پرورش طي پيامي از اين فرهنگيان تشكر كرد.
رئيس آموزش و پرورش بخش دشتياري چابهار و جمعي از هموطنانمان كه يكشنبه گذشته توسط اشرار به گروگان گرفته شده بودند، ساعتي پيش به ميهن اسلامي بازگشتند.

پاكستان ديگر حيات خلوت اشرار نخواهد بود

خبرگزاري فارس: سخنگوي استانداري سيستان و بلوچستان گفت: پاكستان ديگر حيات خلوت اشرار نمي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس، حسنعلي نوري امروز در جمع خبرنگاران زاهدان افزود: مبارزه پليس پاكستان با گروه اشرار در خاك پاكستان عاملي موثر در جلوگيري و بازدارندگي اقدامات مشابه تروريستي خواهد بود.
سخنگوي استانداري سيستان و بلوچستان اضافه كرد: اشرار بدانند كه همكاري دولت ايران و پاكستان ديگر جايگاهي براي اشرار باقي نخواهد گذاشت و اشرار بدانند كه با پشتيباني ايادي استكبار در مناطق مرزي جنوب شرق به نتيجه‌اي نخواهند رسيد.
نوري گفت: محافل خارج از اراده پاكستان از اينگونه جريانات و عمليات اشرار حمايت كرده كه اميد مي‌رود با حسن ارتباطي كه با كشور برادر پاكستان وجود دارد و انجام اينگونه حركات جزو سرخوردگي چيز ديگري را براي بانيان اين مسئله نداشته باشد.
وي افزود: تفرقه افكني در بين همسايگان با دخالت‌هاي استكباري از عمده اهدافي است كه دشمنان پيگيري مي‌كنند.
سخنگوي استانداري سيستان و بلوچستان تصريح كرد: براي اولين بار در تاريخ روابط ايران با پاكستان شاهد همكاري موثر، دقيق و برق آسا بوديم.
وي ادامه داد: سرعت عمل اين عمليات نشان دهنده موفقيت دولت در استراتژي سياست خارجي است كه با ديپلماسي دقيق و كمترين هزينه و تلفات توانستيم شهروندان خودمان را آزاد كنيم.
سخنگوي استانداري سيستان و بلوچستان در پايان گفت: آمريكا با يك برنامه مدون درصدد ايجاد ناامني در جنوب غرب و شرق كشور است و با دامن زدن به مسائل قومي مذهبي مي‌كوشد مناطق مرزي ايران را ناامن جلوه دهد.

تقدير خانواده گروگان‌ها از مسئولان دولتي و استاندار سيستان و پلوچستان

خبرگزاري فارس: خانواده‌هاي گروگان‌هاي اخير محور چابهار از اقدام به موقع مسئولان دولتي و شخص استاندار سيستان و بلوچستان قدرداني كردند.

به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، فاطمه قنبري همسر يكي از گروگانها به نام علي اصغر حيدري در زمينه گروگانها به خبرنگار فارس گفت: من از شدت خوشحالي نمي توانم صحبت كنم ، اميد برگشت همسرم را نداشتم، 3 ماه است كه عقد كرده ايم و وي براي انجام ماموريت به چابهار رفته بود كه به دام اشرار افتاد، فكر مي‌كردم كه ديگر وي را نمي‌بينم و از مسئولان و به خصوص شخص استاندار تشكر مي‌كنم.
مجيد شهرياري كه يكي از شاهدان عيني پشت صحنه گروگان‌گيري بوده است نيز به خبرنگار فارس گفت: ساعت 6 صبح بود كه ديدم جاده بسيار شلوغ شده و ماشين امداد و آتش نشاني به طرف مرز مي‌رفتند با موبايلم به علي اصغر حيدري زنگ زدم كه يك بلوچي برداشت و كلي به من ناسزا گفت.
وي افزود: ماشين حيدري را لب مرز به رگبار بستند كه من از حركت ماشين حيدري فهميدم به كدام جهت رفته‌اند و در مسير ديدم كه يك راننده بلوچ از محل مرز در حال برگشت است و با خونسردي تمام رفت بنزين زد و سپس به خانه اش رفت بدون اينكه كوچكترين اطلاعي به نيروهاي امنيتي ايراني بدهد و اين فرد در واقع همان بلوچي بود كه توسط اشرار آزاد شده بود.
برادر پرويز كاظمي يكي از گروگانها نيز گفت: از طريق اخبار گروگانگيري را فهميدم و بسيار ناراحت شدم هيچ كس به ما اطلاعي نداد و الان كه برادرم بازگشته بسيار خوشحالم و از مسئولان تشكر مي‌كنم.
همچنين همسر پرويز كاظمي نيز به خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: من از طريق سايت خبرگزاري فارس باخبر شدم و از طرف مسئولان دولتي به من هيچ اطلاعي ندادند، انتظار بازگشت همسرم را نداشتم و فكر كردم مثل شهداي تاسوكي با آنها رفتار مي شود ولي الان بسيار خوشحال هستم و از فرط خوشحالي ديگر قادر به گفتن نمي‌باشم.
همسر سيدرضا حسيني نيز گفت: شوهرم كارمند بانك است و براي ماموريت رفته بود و صبح زود از طريق همكارانش در بانك به ما خبر دادند كه خيلي به ما سخت گذشت و از دولت و بخصوص استاندار كه مقتدرانه وارد عمل شد كمال تشكر و سپاس را دارم.
زهره حسيني خواهر اين گروگان نيز كه به شدت گريه مي كرد افزود: خيلي سخت بود و الان خيلي خوشحالم چرا كه روزهاي سختي را تحمل كرديم و از استاندار و قوه قضائيه تشكر مي‌كنم.
اكبر خمر برادر يكي ديگر از گروگانها هم به خبرنگار فارس گفت: خيلي خوشحالم و از استاندار تشكر مي كنم كه خيلي حساس و مقتدر عمل كرد و از قوه قضائيه هم كمال تشكر را دارم.