چاپ
دسته: سيستان و بلوچستان
بازدید: 1497

اژه‌اي: تلاش برای بازگرداندن گروگانگيران جاده چابهار - ایرانشهر

وزیر اطلاعات گفت: مسئولان قضایی، ‌سیاسی و اطلاعات در تلاشند تا عوامل فاجعه اخیر سیستان و بلوچستان را از مقامات پاکستانی و از طریق اینترپول ( پلیس بین الملل ) تحویل بگیرند.

واحد مرکزی خبر: حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در حاشیه مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید قدوسی در جمع خبرنگاران افزود: تلاش برای بازگرداندن عوامل فاجعه سیستان و بلوچستان به علت اینکه ایرانی هستند و این جنایت در کشور ما اتفاق افتاده است، ادامه دارد.

وزیر کشور نیز در روزهای گذشته از تلاش ها برای استرداد گروگان گیران خبر داده بود

به گزارش خبرنگار فارس وزير كشور گفت: مذاكره براي استرداد گروگانگيران از روز گذشته در مرز ايران و پاكستان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس مصطفي پورمحمدي امروز سه‌شنبه در حاشيه گردهمايي معاونان پشتيباني و منابع انساني استانداري‌ها در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگار فارس درباره نتايج پيگيري‌ها براي استرداد گروگانگيراني كه هم‌اكنون در پاكستان به سر مي‌برند، گفت: هيئتي ظرف دو روز آينده به رياست معاون وزير خارجه به پاكستان اعزام خواهد شد، از روز گذشته مرزبانان در زاهدان مذاكراتي در اين‌باره داشته‌اند و اسناد حقوقي و قضايي براي باز پس‌گيري و استرداد گروگانگيران آماده شده است.

در حالی که وزیران اطلاعات و کشور از تلاش ها برای بازگرداندن گروگان گیران خبر داده اند تصاویر شانزده گروگان گیر جاده چابهار - ایرانشهر نیز در یک وبلاگ منتشر شده است. در این وبلاگ می خوانیم:

به خاطر داريد كه افراد مسلح در ده روز گذشته با بستن جاده چابهار به ايرانشهر بيست و يك تن از هموطنانمان را در بين سه پاسگاه در ساعت 6 صبح به گروگان گرفتند و ماشين هاي سبك و سنگيني را به آتش كشيدند و پس از آن گروگان ها را نير به پاكستان انتقال دادند كه اين بار با واكنش سريع پاكستان مواجه شديم كه در يك عمليات موفق به آزادي هموطنانمان و دستگيري 16 شرور و كشته و زخمي شدن 8 نفر از اشرار انجاميد.

گروگان ها به ايران اسلامي بازگشتند ولي اشرار خود را پاكستاني معرفي كرده اند و پاكستان تا اين لحظه از دادن اشرار خودداري كرده است. و برخي مسائل را عنوان كرده كه عزم مسئولين را مي طلبد.

در اين ميان برخي از منابع مطلع به معرفي اشرار پرداخته و عنوان نموده اند برخي از اشرار دستگير شده در فاجعه هاي تروريستي تاسوكي جاده زابل – زاهدان و بمب گذاري در بلوار ثارالله زاهدان شركت داشته اند.

حال پس از دستگيري اين تعداد كه مشخص است در فجايع تروريستي در اين استان شركت داشته اند و همچنين از سران اشرار هستند آقايان مسئول تلاش كنند تا عوامل اين حادثه به فراموشي سپرده نشوند و آنان را به ايران بازگردانده و به مجازات برسانند. 

http://www.tasooki84.blogfa.com/