چاپ
دسته: سيستان و بلوچستان
بازدید: 1658

کتاب «عوامل و موانع انسجام اسلامی از دیدگاه قرآن» منتشر شد.

کتاب «عوامل و موانع انسجام اسلامی از دیدگاه قرآن» تألیف دانشجوی شهید، حجت الاسلام و المسلمین نعمت الله پیغان، منتشر شد.

avamel_ensejam.jpgدر اين کتاب نگرش قرآن به همگرايى و وحدت ميان انسان‏ها و عوامل بر هم زنندۀ آن مورد بررسى قرار گرفته است. دانشجوی کارشناسی ارشد رشتۀ علوم قرآن و حدیث، حضرت حجت الاسلام و المسلمین شهید نعمت الله پیغان معتقد است: از ديدگاه قرآن، انسان‏ها در آفرينش از يك گوهرند و وحدت دارند، يعنى همه از حضرت آدم به وجود آمده اند، اما به دلایل متفاوتی چون امتحان بشر، ظهور استعدادها و ظرفيت‏هاى او و نيز حسد، دنياطلبى، فرقه‏گرايى، تفرقه افكنى ‏هاى دشمنان و بدخواهان، القائات شيطانى، مسخره كردن متقابل افراد، و گروه‏ها ، سوء ظن به هم و دادن لقبهای زشت به یکدیگر، اين وحدت فرو پاشيده است. قرآن كريم براى تحقق دوباره امت واحد، اين مؤلفه‏ها را پيشنهاد مى‏دهد: اخوت بين مسلمانان، مودت مسلمانان، الفت ‏بين مسلمانان، رحمت مسلمانان در قبال همديگر، رأفت‏بين مسلمانان، عفو، فضل، صفح، اصلاح، تعارف، احترام به ساير اديان و پيامبران الهى و رد انحصارطلبى گروهى خاص در مورد خداوند.

 

در بخش پایانی این اثر هم، زندگی نامۀ این شهید سعید، روایت تاسوکی و اسامی شهدا، مجروحين و گروگانهاي مظلوم این فاجعۀ غیر انسانی آمده است.  

گفتنی است: کتاب «عوامل و موانع انسجام اسلامی از دیدگاه قرآن» با مقدمۀ مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه زابل، توسط این دانشگاه و باهمکاری مؤسسه بوستان کتاب قم، در آستانۀ دومین سالگرد فاجعۀ تروریستی تاسوکی، در 6000 جلد، چاپ و منشر شده است.