چاپ
دسته: سيستان و بلوچستان
بازدید: 1557
صبح صبح ديروز، دو عضو ارشد گروه تروريستي جندالله که در درگيري شديد آذر ماه سال گذشته به اسارت در آمده بودند، در زندان زاهدان به دار مجازات آويخته شدند.

به گزارش خبرنگار
«تابناک»، «عبدالقدوس» و «محمد يوسف» كه با عنوان مولوي مشهور بودند، از عناصر گروه مالک ريگي بودند که در روز 22 آذرماه سال گذشته به همراه يازده تن ديگر به دست نيروي‌هاي امنيتي اين استان دستگير شدند و پس از حکم دادگاه انقلاب اسلامي و تأييد مراجع عالي قضايي ايران، صبح روز چهارشنبه در محوطه زندان زاهدان اعدام شدند.

اما گروه تروريستي منسوب به اين دو نفر، در حالي امروز با صدور اطلاعيه‌اي ضمن تمجيد از آنها، آنان را شهيد خواند که در شب‌هاي گذشته، اعترافات آنان پخش شد و آنان به همکاري با اين گروه تروريستي که دستش به خون ده‌ها تن از مردم شيعه و سني و زابلي و بلوچ سيستان و بلوچستان آغشته است، اعتراف کردند.

در عمليات روز 22 آذر، معروف به عمليات «چاه جمال» که در روستاي چاه جمال ايرانشهر انجام شد، چهار عضو اين گروه، «حسين شنبه زهي» معروف به ياسر، «ابراهيم ريگي»، معروف به سيف‌الله و دو نفر از سرشاخه‌هاي اصلي گروهک «ريگي» کشته و سيزده تن ديگر نيز دستگير شدند. در اين عمليات همچنين، پنج مأمور انتظامي و اداره اطلاعات استان به شهادت رسيدند.

اين عمليات که پس از افشاي نقشه جمع‌آوري مهمات در يک حوزه براي ترور گسترده مسئولان اجرا شد، به شدت به گروه جندالله ضربه وارد کرد و ضريب امنيت را در استان بزرگ جنوب شرقي ايران افزايش داد.
در نوروز امسال هم امنيت نسبي، باعث افزايش مسافران نوروزي شد؛ به گونه‌اي که حتي مسئولان محلي از افزايش صد درصدي مسافران نوروزي اين استان نسبت به سال گذشته خبر دادند.

با اين حال، همچنان مهندساني که سال گذشته توسط برخي از اشرار راهزن ربوده شده و سپس به گروه تروريستي مذکور تحول داده شدند، آزاد نشده‌اند و براي آزادي آنها مبالغ کلاني درخواست شده است. هرچند برخي اخبار نيز از به قتل رساندن يک تن از آنان در روزهاي اخير حکايت دارد.