چاپ
دسته: سيستان و بلوچستان
بازدید: 1501

معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان گفت: بيستمين همايش علمي ـ تحقيقي مذاهب اسلامي با محوريت نوآوري و شکوفايي تمدن اسلامي اسفندماه سال جاري همزمان با هفته وحدت برگزار مي‌شود.

حجت‌الاسلام احمد براتي، معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان، در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در زاهدان گفت: اين نهاد، بيستمين همايش علمي ـ تحقيقي مذاهب اسلامي را اسفندماه سالي که رهبر معظم انقلاب به نوآوري و شکوفايي نامگذاري کرده اند، به منظور بحث و تبادل نظر عالمان و محققان مذاهب اسلامي برگزار مي‌كند.
وي با بيان اين‌كه سه كميسيون اجتماعي، حديثي و كلامي در اين همايش تشكيل مي‌شود، موضوعات مهم اين كميسيون‌ها را نوآوري و تمدن اسلامي، حيات برزخي و جرح راوي بر اساس مذهب عنوان كرد.
معاون فرهنگي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان بيان داشت: در کميسيون اجتماعي درباره نوآوري و شکوفايي تمدن اسلامي بحث مي شود و نوآوري، محور اساسي اين همايش است.
حجت الاسلام براتي تصريح کرد: تمدن اسلامي شيعه و سني ندارد، تمدني که زماني در اوج خودش بوده، بايد دغدغه و نگراني تمام مسلمانان اعم از شيعه و سني باشد.
وي در پايان از نويسندگان و محققان مذاهب اسلامي خواست تا مقالات خود را با موضوع تعريف تمدن اسلامي و نوآوري، راه هاي وصول به تمدن اسلامي و نقش نوآوري در آن، تمدن اسلامي موانع وآسيب ها، تعريف حيات برزخي، مراحل حيات برزخي، دلايل حيات برزخي، حيات برزخي شبهات و پاسخ ها، ديدگاه اهل سنت درباره جرح راوي، ديدگاه اهل تشيع درباره جرح راوي، احاديث و رواياتي که به سبب مذهب تضعيف شده اند؛ به دبيرخانه همايش ارسال كنند.
گفتني است، علاقه ‌مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي‌توانند با دبيرخانه همايش در زاهدان به آدرس ميدان امام علي(ع) ـ دانشگاه 59 ـ نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان ـ صندوق پستي 973 - 98135 مکاتبه و يا با شماره تلفن 4- 2438121(0541 ) در زاهدان و يا با مؤسسه آموزشي ـ پژوهشي مذاهب اسلامي در قم و با شماره تلفن 7741412-0251 تماس بگيرند.
همچنين پست الکترونيکي دبيرخانه همايش این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید آماده دريافت نظرات و پاسخگوي سؤالات علاقه مندان است