جدیدترین مطالب

اما این نخستین باری نیست که گروهک تروریستی جندالله دست به جنایت زده و کشور را از خدمات جوانانی غیور، محروم می کند. به یاد داریم که در جنایت های پیشین خود نیز با سبعیت تمام جوانان و بلکه نوجوانان مظلوم و بی سلاح و بی دفاع را آماج گلوله های کینه و نفرت خود به مردم کرده و در پی تشدید اختلافات قومی و طایفه ای و مذهبی در استان پهناور سیستان و بلوچستان بود. آنچه که خواست آشکار و پنهان بیگانگان و دشمنان این مرزوبوم بوده است.

 ______________________________

در خبرها، به نقل از جانشین فرماندهی نیروی انتظامی کل کشور، آمده بود که تمامی گروگان های حادثه سراوان به دست گروهک تروریستی جندالله به سرگردگی عبدالمالک ریگی به شهادت رسیده اند. خبر همین بود و متأسفانه در رسانه ها به آن کم تر پرداخته شد. و البته از آنجا که هر حادثه ای مقصری هم دارد مقصر این حادثه هم مشخص شد: پاکستان!

مراجعه به سابقه این آدم ربایی نشان می دهد که تمامی این عزیزان ( شانزده نفر از پرسنل نیروی انتظامی پاسگاهی در شهرستان سراوان) در ‏24‏ خردادماه سال جاری توسط اشرار مسلح وابسته به گروهك تروريستي عبدالمالك ريگي به گروگان گرفته شده بودند و تا کنون خبرهای ضد و نقیضی درباره سرنوشت آنان منتشر شده بود.

در حالی که گروگانگیران هر از چندی از به شهادت رساندن تعدادی از این عزیزان خبر می دادند اما این اخبار از سوی مسؤولان تأیید نمی شد تا این که بالاخره پس از نزدیک به شش ماه از این گروگان گیری شهادت این عزیزان به تأیید رسید. گو این که کار آقایان تنها تکذیب و تأیید گفته های مشتی تروریست است که با ددمنشی تمام به کشتار جوانان این مرزوبوم مشغول اند.

متأسفانه با پی گیری سابقه این گروگان گیری در رسانه ها و سخنان مسؤولان درمی یابیم که نقش آنان صرفاً در حد تکذیب اولیه و تأیید ثانویه، آن هم بعد از مدت ها از به شهادت رسیدن جوانان برومند مرزبان، تقلیل یافته است! روسن نیست که تا قبل از شهادت این عزیزان چه فعالیت ها و اقداماتی برای آزادی و تعیین سرنوشت آنان صورت گرفته و اکنون با تأیید این که این مرزبانان صبور به شهادت رسیده اند چه اقدامی برای بازگرداندن پیکرهای آنان به کشور انجام گرفته و یا در حال انجام است؟ و اساساً چرا چنین حوادثو جنایاتی به وقوع می پیوندد؟

پی گیری تجربه گروگان گیری های گذشته و از جمله فاجعه تروریستی تاسوکی و گروگان های آن و نیز چندین فقره گروگان گیری دیگر، کارنامه مطلوبی را برای مسؤولان مربوطه به ثبت نمی رساند همچنان که در این حادثه نیز چنین است.

بگذرم!

اما این نخستین باری نیست که گروهک تروریستی جندالله دست به جنایت زده و کشور را از خدمات جوانانی غیور، محروم می کند. به یاد داریم که در جنایت های پیشین خود نیز با سبعیت تمام جوانان و بلکه نوجوانان مظلوم و بی سلاح و بی دفاع را آماج گلوله های کینه و نفرت خود به مردم کرده و در پی تشدید اختلافات قومی و طایفه ای و مذهبی در استان پهناور سیستان و بلوچستان بود. آنچه که خواست آشکار و پنهان بیگانگان و دشمنان این مرزوبوم بوده است.

اگرچه این گروهک در دست یابی به اهداف خود مبنی بر تحقق جنگ مذهبی و قومی و ایجاد ناامنی در مرزهای شرقی ناکام بوده - و به خواست خدا و هوشیاری مردم همچنان ناکام خواهد بود - اما باز هم برای چندمین بار جای این پرسش باقی است که مسؤولان چه اقدامی برای دستگیری، محاکمه و مجازات این اقلیت شرور و تروریست انجام داده اند؟ و چرا جان شهروندان ما چنین ارزان رها می شود؟

به نظر می رسد چوب خط جنایت های این گروهک تروریست و شرور علیه عموم مردم و نوجوانان و جوانان خدوم به اندازه ای رسیده است که نیازمند اقدامات جدی مسؤولان باشد. مردم ما در انتظار دستگیری، محاکمه و مجازات این جانیان هستند. به ویژه لازم است درباره جنایت اخیر و بانیان و جانیان و خائنان و خاطیان گزارش مسؤولانه ای به ملت داده شود و به آنان اطمینان داده شود که با عاملان این حوادث قاطعانه و به سرعت برخورد صورت می گیرد.

به هر حال، به شهادت رساندن تعدادی از سربازان خدوم ملت، که کاری به جز مرزبانی از میهن در کارنامه خود نداشته اند، هیچ توجیهی ندارد و جز دشمنی با ملت چیزی را به اثبات نمی رساند.

در جهالت و سبعیت گروهک تروریتستی موسوم به جندالله، که از شیوه های اسلاف خود یعنی القاعده تبعیت می کند، همین بس که روزی در تاسوکی با ایجاد راهبندان جعلی، تعدادی نوجوان و جوان دانش آموز و دانشجو و طلبه و معلم و کارگر و کاسب را به شهادت می رساند و زمانی دیگر با به شهادت رساندن تعدادی راننده خدوم از خودرو آنان برای بمب گذاری و گروگان گیری استفاده می کند و روزی دیگر با به گروگان گرفتن مرزبانان میهن اقدام به شهادت آنان می کند تا بلکه به اهداف ناپاک خود دست یابد و دل اربابان خود را شاد سازد.

اگرچه در روزهای مبارکی به سر می بریم اما به خانواده های داغدار جوانان مرزبان به شهادت رسیده تسلیت گفته و از خداوند می خواهیم بانیان و جانیان چنین فجایعی را به مجازات اعمال ننگین شان برساند. امیدواریم مسؤولان نیز از هوشیاری لازم برخوردار شوند و با تمهید سیاست های مدبرانه ضمن پیگیری این ماجرا از بروز حوادث ناگوار دیگر پیشگیری کنند.

سخنان روز جمعه رییس مجلس در دفاع از مردم مظلوم فلسطین و تحلیل اقدام سبعانه دولت جعلی اسرائیل برای آزادی دو سرباز خود در این زمینه گویا است.

شریف لک زایی

همین یادداشت را در سایت انتخاب ببینید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید