جدیدترین مطالب

sharif-l.pngاقدام اخیر این گروه تروریست در به گروگان گرفتن تعدادی از مرزبانان جمهوری اسلامی و پس از آن باج خواهی و تقاضاهای نامشروع و غیر قانونی و دست آخر به شهادت رساندن همه آنان نه تنها کمکی در جهت دست یابی به اهداف آنان نکرد، بلکه ماهیت غیر مردمی و ضد انسانی آنان را بیش از گذشته نمایان ساخت.

 _______________________________

جانشین فرمانده ناجا در مصاحبه ای اعلام کرد: طی سه ماه گذشته 19 تروریست منسوب به گروهک تروریستی جندالله به هلاکت رسیده اند. خبر خوشحال کننده ای بود که خانواده های شهدای فجایع تروریستی دو سه سال اخیر شرق کشور می شنیدند. ایشان در ادامه اظهار امیدواری کرده است که خبر کشته شدن سرکرده این گروهک شرور موجبات خوشحالی مردم را فراهم آورد.

***
خیلی ها به یاد دارند که شهرت این گروه خودفروخته، که از آن به عنوان شاخه ایرانی القاعده یاد می شود، پس از فاجعه تروریستی تاسوکی به اوج خود رسید. این شهرت از آن جهت بود که اقدام وحشیانه آنان در کشتار مردم همه را در حیرت و ناباوری فرو برده بود. تعجب و حیرانی از آن رو بود که چگونه عده ای که به اصطلاح خود را مدافع حقوق مردم می دانند دست به چنین کشتار وحشیانه ای بزنند که در میان کشته شدگان، افزون بر مردم عادی، تعدادی دانش آموز و نوجوان کم سن و سال نیز مشاهده می شدند.

اگرچه این ماجرا با توجه به نفرت عمومی مردم موجب شد که این گروه شرور دیگر دست به کشتار مردم در چنین سطحی نزند اما باز هم برای بمب گذاری در مناطقی از استان سیستان و بلوچستان اقدام به ربودن خودرو برخی از شهروندان و به شهادت رساندن رانندگان کرد. این اقدام با توجه به دستگیری تعدادی از افراد این گروهک و پخش تصاویر نحوه به شهادت رساندن این هموطنان باز هم موجی از نفرت عمومی را موجب شد.

اما اقدام اخیر این گروه تروریست در به گروگان گرفتن تعدادی از مرزبانان جمهوری اسلامی و پس از آن باج خواهی و تقاضاهای نامشروع و غیر قانونی و دست آخر به شهادت رساندن همه آنان نه تنها کمکی در جهت دست یابی به اهداف آنان نکرد، بلکه ماهیت غیر مردمی و ضد انسانی آنان را بیش از گذشته نمایان ساخت.

این در حالی است که این گروهک ادعای حمایت از حقوق عمومی را هم یدک می کشد و پس از مشورت با بیگانگان و برخی وطن فروشان عنوان خود را به جنبش مقاومت مردمی جندالله تغییر داد اما اقدام آنان در به شهادت رساندن مرزبانان جمهوری اسلامی، که با دوری از خانه و کاشانه رنج دفاع از این مرز و بوم را به جان خریده بودند، از اهداف نامردمی و همراهی آنان با بیگانگان حکایت می کند. آنچه که باز هم نفرت عمومی را به دنبال داشته است.

همه به یاد داریم که این گروهک قبل از این که شمار زیادی از هموطنان را در منطقه مشهور تاسوکی به شهادت برساند تعدادی از نیروهای ناجا را به گروگان گرفته بود و تقاضاهایی را در ازای آزادی آنان اعلام کرده بود که در نهایت با به شهادت رساندن رئیس پاسگاه همه سربازان را آزاد کرد. اما اقدام اخیر آنان در به شهادت رساندن سربازان موجبات نفرت عمومی علیه این گروه خشن را تشدید کرد، زیرا به باور عمومی خیانتی است که در حق جوانان مرزبان غیور به عمل آمده که جز با دستگیری و محاکمه و مجازات باقی مانده عاملان آن خاتمه نمی یابد.

امیدواریم، امیدواری جانشین ناجا به واقعیت بپیوندد و سرکرده این گروهک پس از دستگیری و محاکمه، به مجازات شرارت های مرتکب شده خود برسد. به خواست خدا و همت نهادهای مسئول آن روز دور نیست.

شریف لک زایی

همین یادداشت را در سایت آینده نیوز ببینید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید