چاپ
دسته: گپ و گفت
بازدید: 2637
sharif-l.png شریف لک زایی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری رسا بیان داشت: حضور معنوی و ارزشی انقلاب اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را نمی‌توان انکار کرد. وی با بیان اینکه رویدادهای اخیر در چند کشور عربی بسیاری را به تکاپو درآورده، گفت: این تکاپوها در جهت بقای رژیم‌های پوسیده‌ای است که سال ها با حمایت غربی های مدعی حقوق بشر با شیوه‌های استبدادی به حکمرانی مشغول بوده‌اند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
استاد علوم سیاسی بیان داشت: اعتراض ایران به اقدامات سرکوب گرایانه در کشور بحرین با جوسازی‌های سیاسی روبرو شد در حالی که ایران از تمامی حرکت‌های مردمی دفاع می‌کند.

دکتر شریف لک زایی، عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: حضور معنوی و ارزشی انقلاب اسلامی در صحنه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به گونه‌ای است که نمی‌توان آن را انکار کرد.

این محقق علوم سیاسی اظهار داشت: تحمیل جنگ هشت ساله بر ایران اسلامی باعث شد تا اندیشه ناب اسلامی و انقلابی و به اصطلاح صدور معنا و معنویت انقلاب اسلامی به دیگر کشورها و به ویژه کشورهای اسلامی با تاخیر صورت پذیرد.

وی بیان داشت: پس از پایان جنگ نیز با توجه به مشکلاتی که در اثر جنگ به وجود آمده بود دغدغه اصلی دولتمردان امور دیگری شد و ایران نتوانست اندیشه های ناب خویش را به طور کامل پی‌گیری کند.

لک‌زایی با بیان اینکه رویدادهای اخیر در چند کشور اسلامی عربی بسیاری را به تکاپو درآورده است، گفت: این تکاپوها در جهت بقای رژیم‌های پوسیده‌ای است که ده ها سال با حمایت غربی های مدعی حقوق بشر بر جان و مال و ناموس و آبروی مردم مسلمان منطقه حاکم شده و با شیوه‌های استبدادی به حکمرانی مشغول بوده‌اند.

وی اظهار داشت: ایران در طول این اتفاقات در ماه های اخیر به این نکته عنایت داشته که باید به خواست مردم اهمیت داده شود.

این محقق علوم سیاسی گفت: اعتراض ایران به اقدامات سرکوب گرایانه در کشور بحرین با جو‌سازی‌های سیاسی روبرو شد در حالی که ایران از تمامی حرکت های مردمی دفاع می‌کند.

وی بیان داشت: تشدید اعتراض ایران به بحرین زمانی بود که کشتار مردم با سکوت مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای روبرو شد در حالی که این مجامع در قضیه کشورهای لیبی، تونس و مصر سکوت نکردند.

وی با انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر نسبت به اوضاع بحرین ادامه داد: چرا امروز نسبت به مسلمان‌کشی و نسل‌کشی در بحرین توسط آل خلیفه اعتراضی صورت نمی گیرد؟

این استاد دانشگاه با انتقاد از دخالت نظامی کشور عربستان بیان داشت: دعوت حاکمان یک کشور برای لشگر‌کشی کشوری خارجی برای سرکوب مردم امر جدیدی است که در تاریخ سابقه ندارد.

این محقق علوم سیاسی ادامه داد: عربستان چگونه ادعای خادم الحرمینی دارد در حالی که مسلمان‌کشی به راه انداخته است.