چاپ
دسته: گپ و گفت
بازدید: 2587
دکتر شریف لك زايي با بيان اينكه اين حركت ها علي رغم اين كه چهره نوراني پيامبر اسلام (ص) را خدشه دار نمي كند، بلكه مي تواند موجب انگيزه ما براي معرفي هر چه بيشتر ايشان شود، افزود: مسلمانان بايد با استفاده از ابزارهاي گوناگون براي معرفي سيره پيامبر(ص) و آموزه هاي ايشان اقدام كنند تا در دنيا فضاي خوبي در ارتباط با ارزش هاي اسلامي حاكم شود.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عضو هيات علمي پژوهشكده علوم و انديشه سياسي با اشاره به ساخت فيلم موهن عليه مقدسات اسلامي گفت: غيرمتعهدها اهانت به يك و نيم ميليارد مسلمان را پيگيري كنند.
 
دكتر شريف لك زايي با بيان اينكه اصل اهانت به مقدسات كار بسيار زشت و ناشايستي است، اظهار داشت: به نظر مي رسد غرب در وضعيتي كه دنياي اسلام و منطقه خاورميانه به سر مي برد به يك كم تحملي رسيده بنابراين سعي مي كند يا ايجاد اين حوادث و اهانت به مقدسات فضا را به نفع خود برگرداند.

وي تصريح كرد: نبايد از كنار اين حادثه به راحتي بگذريم بلكه بايد انگيزه هاي پشت سر اين قضيه و اهداف اصلي آن به صورت دقيق مورد تحليل و بررسي قرار گيرد.

اين عضو هيات علمي پژوهشكده علوم و انديشه سياسي با اشاره به اينكه شايد يكي از انگيزه هاي اين اقدام در راستاي اسلام هراسي باشد كه با بيداري اسلامي در منطقه همراه شده است، گفت: به هرحال بازنده اصلي اين قصه دنياي غرب است كه سال ها بر منابع و ذخاير كشورهاي اسلامي سيطره داشته، اما امروز فضايي در ميان مسلمانان به وجود آمده است كه مي خواهند خود را از سيطره غرب خارج كنند و نجات دهند.

لك زايي خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد اين حوادث و اقداماتي كه از سوي غرب انجام مي شود به اين سمت و سو گرايش دارد كه بتواند همچنان سيطره خود را بر جوامع اسلامي حفظ كند. سيطره اي كه با بيداري امت هاي اسلامي متزلزل شده است.

اين عضو انجمن مطالعات سياسي حوزه علميه قم با بيان اينكه شايد يكي از انگيزه هاي آنان از اين اقدام ايجاد اختلاف ميان مسلمانان و پيروان ساير اديان بوده باشد، افزود: اين توطئه نيز با هوشياري جهان اسلام و به ويژه مردم مصر تا حدودي خنثي شد و شايد اگر اين انگيزه و هدف پشت اين قصه بوده به هدف خود نرسيدند.

وي با ذكر اين نكته كه مسلمانان بايد در اقدامات اعتراضي خود نسبت به اين اقدام موهن منطقي، قانوني و با يك وجهه درست عمل كنند، بيان داشت: يكي از اهداف ساخت اين فيلم موهن اين است كه سعي دارند با به خشم آوردن مسلمانان آنان را اهل خشونت نشان دهند، بنابراين مسلمانان بايد در اقدامات اعتراضي خود مراقب باشند كه اين اعتراضات به صورت منطقي، قانوني و با يك وجهه درست ارايه شود تا مبادا بهانه اي دست آنها دهند كه دوباره مسلمانان را هدف تير تبليغاتي خود قرار دهند.

لك زايي يادآور شد: اگر چه در حمله به سفارت آمريكا در ليبي و اتفاقاتي كه در آنجا افتاده مي توان تامل و در اصل اين اتفاق تشكيك كرد اما به هر حال بازتاب اين اقدامات هم به نفع غربي ها خواهد بود.

اين عضو هيات علمي پژوهشكده علوم و انديشه سياسي با بيان اينكه بايد براي پيگيري اين حادثه از طريق ديپلماتيك و با استفاده از ظرفيت مجامع و همايش هاي اسلامي وارد شد، گفت: جنبش عدم تعهد كه رياست آن را ايران برعهده دارد مي تواند پيگير اهانت به مقدسات بيش از يك و نيم ميليارد مسلمان باشد و كشورهاي اسلامي نيز مي توانند پيگير اين موضوع باشند.

وي در عين حال خاطر نشان كرد: شايد غربي ها منتظرند اين موج احساسات مسلمانان فروكش كند و از يادها برود تا دوباره هجمه ديگري انجام دهند بنابراين امت اسلامي همواره بايد نسبت به انگيزه هاي پشت سر اين گونه حركت ها هوشيار باشند.

این عضو هيات علمي پژوهشكده علوم و انديشه سياسي با اشاره به ساخت فيلم موهن آمريكايي عليه ساحت مقدس پيامبراكرم (ص) گفت: به نظر مي رسد اين حوادث و اقداماتي كه از سوي غرب انجام مي شود به اين سمت وسو گرايش دارد كه بتواند همچنان سيطره خود را بر جوامع اسلامي حفظ كند. سيطره اي كه با بيداري امت هاي اسلامي متزلزل شده است.

لك زايي با بيان اينكه اين حركت ها علي رغم اين كه چهره نوراني پيامبر اسلام (ص) را خدشه دار نمي كند، بلكه مي تواند موجب انگيزه ما براي معرفي هر چه بيشتر ايشان شود، افزود: مسلمانان بايد با استفاده از ابزارهاي گوناگون براي معرفي سيره پيامبر(ص) و آموزه هاي ايشان اقدام كنند تا در دنيا فضاي خوبي در ارتباط با ارزش هاي اسلامي حاكم شود.
 ****
این مصاحبه توسط  خبرگزاری ایسنا با بنده انجام شده اما روز چهارشنبه، پنجم مهر ماه، سر از روزنامه ایران درآورده است!