جدیدترین مطالب

1__1_s_116130.jpgخبرگزاری مهر: دکتر شریف لک زایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن تأیید مواضع ریاست جمهوری در نیویورک، تاکید کرد: دکتر روحانی با شیوه ای منطقی توانستند مشی اعتدالی جمهوری اسلامی را به جهان نشان دهند.
حجت الاسلام شریف لک زایی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه رئیس جمهور در سازمان ملل سخنان مهمی را مطرح کردند، گفت: ایشان در سه سخنرانی مهم خود توانست مواضع جمهوری اسلامی ایران را تا حد بسیار زیادی مطرح کنند.

وی افزود: سخنان رئیس جمهور در نیویورک نشان داد  که جمهوری اسلامی از موضع اصولی خودش در قبال پرونده هسته ای کوتاه نمی آید و در عین حال آماده همکاری با جهانیان است، این مواضع به شکلی خوب و منطقی از سوی دکتر روحانی نیز مود تاکید قرار گرفت.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی گفت: دکتر روحانی به دور از هیاهو و شیوه های تهاجمی و با روشی منطقی و عاقلانه به صورت کامل مواضع و انتظارات اصولی ایران را از جامعه بین الملل به خصوص پیرامون حق داشتن انرژی هسته ای مطرح کرد.

لک زایی تاکید کرد: همچنین دفاع از مظلومان و فلسطینیان و محکومیت جنگ  و اقدامات تروریستی از دیگر بخش های سخنرانی ایشان بود، مواضع ایشان چه پیرامون درگیری های منطقه خاورمیانه و چه روابط متقابل ایران با سایر کشورها به خصوص کشورهای غربی دربرگیرنده سخنان ارزشمندی بود.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد ایشان از همان موضع نرمش قهرمانانه و نه موضع تسلیم یا تهاجم وارد عمل شدند، گفت: ایشان با شجاعت و با یک مشی اعتدالی مواضع جمهوری اسلامی ایران را به گوش جهان رسانده است.

لک زایی در خصوص موضوع رابطه ایران با آمریکا و حل مناقشات میان این دوکشور اظهار داشت: همانطور که رسانه ها اخبار را منعکس می کردند تلاش کاخ سفید طی سفر ایشان این بود که بتوانند ملاقاتی را بین دورئیس جمهور ایران و آمریکا برپا کنند،  البته این دیدار به دلیل اینکه نتیجه خاصی نداشت از سوی هیئت ایرانی پذیرفته نشد، پس از آن هم تقاضای مکالمه تلفنی شد که اینبار نیز براساس اعلام رسانه ها تقاضا ابتدا از سوی آمریکا بوده و این خود نشان دهنده موضع اقتداری ایران است.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ ضمن اشاره به اینکه امیدواریم ایالات متحده عاقلانه رفتار کند و موضع معتدل و مدبرانه ایران را درک کند، گفت: در این صورت است که می توان به حل مناقشات در منطقه و حل چالش های بین المللی امیدوار بود.
 
مطالب مرتبط

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید