جدیدترین مطالب

1__1_s_116130.jpgشریف لک زایی در گفتگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه اگر امنیت وجود داشته باشد خیلی زودتر منطقه به پیشرفت می‎رسد و می‎توان جایگاه  استان سیستان و بلوچستان را در داخل کشور و در ارتباط و تعاملات مرزی با کشورهای همسایه ارتقا دهد، افزود: قطعاً این اقدامات در راستای جلوگیری از پیشرفت و توسعه منطقه است که در این راستا چه سنی و چه شیعه نمی‌خواهد رشد و پیشرفت منطقه با چالش مواجه شود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: ایران یکی از کشورهای امن منطقه است که دشمن با انجام حرکات تروریستی سعی در نا امن جلوه دادن آن دارد.

شریف لک زایی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: اقدام تروریستی در شهرستان سراوان و شهادت چند تن از مرزبانان سیستان و بلوچستان اهداف متفاوتی دارد که یکی از آن اهداف، ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و قومیت‌هایی است که در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می‎کنند.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بیان کرد: دشمن می‍خواهد در این همبستگی قومیت‌ها که در ایران وجود دارد، خلل ایجاد کند.

این مسئول اذعان داشت: هدف دیگر از منظر منطقه‎ای و جهانی مورد بررسی است، دشمن با نا امن جلوه دادن ایران و مناطقی مانند سیستان و بلوچستان که  قومیت‎های مختلف در آن زندگی می‌کنند، می‎‌خواهد نشان دهد که اینجا امنیت وجود ندارد و در داخل کشور قومیت‎ها با یکدیگر مشکل دارند.

وی افزود: آنها با ترویج نا امنی در ایران، می‌خواهند به  جایگاه منطقه‌ای ایران و آرامش و امنیتی که در کشور وجود دارد خدشه وارد کنند.

لک زایی گفت: مجموعه‎ای از این اهداف در بروز اقدام تروریستی سراوان دخیل است اما هیچکدام نمی‌تواند در وحدت مستحکم بین شیعه و سنی خلل ایجاد کند.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: این گونه حرکات در طول این سال‌های اخیر نشان داده که نه تنها تاثیری در همبستگی و انسجام و مذاهب مختلف در سیستان و بلوچستان ندارد بلکه این کار مورد تنفر مردم است.

وی اذعان داشت: چه شیعه و چه سنی و قومیت‎های مختلف وقتی با یک اقدام تروریستی مواجه می‌شوند تنفرشان نسبت به ایادی استکبار بیشتر می‎شود.

لک زایی اضافه کرد: عواملی هم که در پوشش قاچاق مواد مخدر، نا امنی و حرکات تروریستی و این قبیل اقدامات را انجام می‌دهند، طبیعتا مورد تنفر همه افراد و قومیت‎ها هستند.

وی یادآور شد: به نظر می‌رسد کسانی که این کار را انجام می‌دهند در راستای ممانعت از پیشرفت و توسعه استان هم عمل می‎کنند، زیرا زمانیکه این ناامنی ایجاد می‎شود در آن موضوع نیز دخیل است و به فرار سرمایه‎ها می‎انجامد که مسئولیت دولت در این راستا بسیار سنگین می‎شود.

این عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: شاید یکی از مواردی که سبب تنفر عمیق مردم از اینگونه حرکات تروریستی می‎شود این باشد که آنها سرمایه‌گذاری در منطقه را با اخلال مواجه می‎کنند.

وی با بیان اینکه اگر امنیت وجود داشته باشد خیلی زودتر منطقه به پیشرفت می‎رسد و می‎توان جایگاه  استان را در داخل کشور و در ارتباط و تعاملات مرزی با کشورهای همسایه ارتقا دهد، افزود: قطعا این اقدامات در راستای جلوگیری از پیشرفت و توسعه منطقه است که در این راستا چه سنی و چه شیعه نمی‌خواهد رشد و پیشرفت منطقه با چالش مواجه شود.

باید کشورهای همسایه برای تروریست‌ها و اشرار نا امن شود

لک زایی ضمن تشکر از مسئولان امنیتی و اطلاعاتی سیستان و بلوچستان، معتقد هستیم که باید عوامل ارتکاب این جنایت شناسایی و دستگیر و با مقصران بروز این جنایت در داخل کشور نیز برخورد شود.

عضو هئیت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی یادآور شد: عوامل ارتکاب این جنایت تروریستی از آن سوی مرز وارد کشور ما شده‌اند و بعد از ارتکاب این جنایت باز به آن سوی مرز پناه برده‌اند، قطعا نیاز است مرزبانی، وزارت کشور و وزارت خارجه ما پیگیری کرده و ریشه‌های این اقدامات را در آن سوی مرز هم بخشکانند.

شامگاه روز جمعه سوم آبان ماه در درگیری مرزبانان هنگ مرزی سراوان با اشرار مسلح و معاند نظام، 14 نفر از مرزبانان به شهادت رسیده و 6 تن مجروح شدند.

این حادثه در محدوده پاسگاه 167 گزبستان سراوان رخ داده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید