جدیدترین مطالب

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: امروزه نخبگان و نویسندگان در ترویج فرهنگ دفاع مقدس نقش بسیار پررنگی دارند و در واقع باید برای تقویت این فرهنگ، نگارش فرهنگی داشته باشیم.

تولید آثار بیشتر در عرصه دفاع مقدس

شریف لک زایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امروزه نخبگان و نویسندگان در ترویج فرهنگ دفاع مقدس نقش بسیار پررنگی دارند و در واقع باید برای تقویت این فرهنگ، نگارش فرهنگی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ثبت خاطرات و مطالب و مسائل دوران دفاع مقدس بسیار مهم است و نخبگان و مراکز علمی در این میان نقش پر رنگی دارند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: آثار خوبی در زمینه دفاع مقدس تولید شده اما هنوز این ظرفیت وجود دارد که در عرصه تولید، برنامه‌ها، سریال‌ها و رمان‌های بیشتری عرضه شود.

لک زایی تصریح کرد: در فضای مشابهی که در کشورهای دیگر به وجود آمده فیلم‌های زیادی تولید شده؛ در حالی که با توجه به ارزش‌های فاخر دفاع مقدس می‌توان فعال‌تر عمل کرد و تولیدات بیشتر شود.

شریف لکزایی

مدیران و تصمیم سازان دغدغه حفظ فرهنگ دفاع مقدس داشته باشند

وی با بیان اینکه مردم مشارکت خوبی در عرصه دفاع مقدس داشتند و هر خانواده و مکانی دست بگذاریم می‌بینیم که در فضای دفاع مقدس حضور داشتند، عنوان کرد: مردم امروزه نیز به دنبال حفظ، تداوم و استمرار ارزش‌های دفاع مقدس هستند و با حضور خود در موارد مختلف این مهم را نشان دادند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تأکید کرد: مدیران، تصمیم گیران و تصمیم سازان باید دغدغه حفظ فرهنگ شهادت را داشته باشند و از فضای ارزش‌های دفاع مقدس خارج نشوند.

باید زمینه استمرار، حفظ کرامت و حرمت خانواده شهدا و ایثارگران را مورد توجه قرار داد و این خواست معنوی خانواده شهدا است

لک زایی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس تبعیت از حضرت امام(ره) و صداقت میان مسئولان و مردم قابل توجه بود و باید هم چنان از ارزش‌های دفاع مقدس پیروی کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید خطاهای بعضی افراد را به اسم نظام و به پای ارزش‌های دفاع مقدس نوشت بلکه نظارت‌ها باید دقیق‌تر و شفاف‌تر شود، گفت: امروزه باید ارزش‌های خاص دفاع مقدس و مورد تأکید امام خمینی(ره) مورد توجه قرار گیرد، به خصوص در مورد نهادهایی که مستقیم با این ارزش‌ها سروکار دارند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: باید زمینه استمرار، حفظ کرامت و حرمت خانواده شهدا و ایثارگران را مورد توجه قرار داد و این خواست معنوی خانواده شهدا است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید