جدیدترین مطالب

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ دهمین سالگشت شهدای روحانی فاجعه تروریستی تاسوکی و بزرگداشت «آیت الله میرزا ابراهیم شریفی»، به همت مجمع طلاب و فضلای استان سیستان و بلوچستان و مؤسسه فرهنگی هنری عرشیان کویر تاسوکی، صبح امروز ـ پنج شنبه 20 اسفند ماه ـ در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
 
در این همایش که حجت الاسلام علی بهجت فرزند آیت الله العضمی بهجت در مورد مقامات علمی و عرفانی آیت الله شریفی سخن گفت، حجت الاسلام و المسلمین شریفی فرزند آیت الله میرزا ابراهیم شریفی، در ابتدای این مراسم پس از خیر مقدم به حضار اظهار داشت: ما هر چه داریم از برکت خون شهیدان است آنها با بصیرت راه سالار شهیدان را پیمودند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند و روحانیان شهید، پیش قراولان این راه هستند.
 
در ادامه «حجت الاسلام و المسلمین سلمانی آرانی» در مورد ویژگی های سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان از نظر وسعت دومین استان ایران است. نعمت های فراوان و استعدادهای خوبی در این منطقه وجود دارد اما متأسفانه در محرومیت به سر می برد.

وی با بیان اینکه از صدر اسلام عالمان بزرگی از سیستان برخاسته اند، در مورد آیت الله شریفی گفت: ایشان از نظر آبا و اجدادی، متدین و متخلق به اخلاق و آداب اسلامی بودند طایفه کیخا، از ممتازترین طایفه های سیستان است.

نویسنده کتاب زندگی نامه آیت الله شریفی افزود: یکی از علت های تأثیرگزاری آیت الله شریفی، در سیستان و بلوچستان اخلاق خوب و مردم داری ایشان بود. در نجف اشرف، آقای قاضی توجه خاصی به ایشان داشتند. ایشان اهل بکاء و شب زنده داری بوده اند و به خاطر شدت بکاء چشم شان آسیب دیده بود.

در ادامه «حجت الاسلام و المسلمین علی بهجت» فرزند آیت الله بهجت(ره) اظهار داشت: اگر تمام دانشمندان در مورد سرّ خلقت مطالعه کنند. سرّ مهندس عالَم را نمی توانند بفهمند می توانند گمان برند ولی نمی توانند بیابند مگر اینکه مهندس عالَم، راز خلقت را بگوید.

وی افزود: خداوند همه این عوالم را برای انسان آفرید و انسان امتیازی که دارد تفکر، تعقل و تدبر و علم آموزی است. علم، کمال انسان است فقط انسان است که تصورات را تبدیل به تصدیقات می کند و علم به وجود بیاورد ولی علم با معرفت فرق دارد.

حجت الاسلام بهجت در ادامه در مورد مقامات علمی و عرفانی آیت الله شریفی سخن گفت.

پس از سخنرانی فرزند آیت الله بهجت(ره)، «حجت الاسلام و المسلمین بختیاری» اشعاری در مورد حضرت فاطمه زهرا(س)، شهدای تاسوکی و آیت الله شریفی خواند.

در ادامه «حجت الاسلام و المسلمین روستا آزاد» گفت: یکی از محوری ترین آموزه های قرآن، وحدت مسلمین است و این اندیشه در فکر و اندیشه امام خمینی(ره) بود؛ با اینکه ایشان عالِم شیعی بود اسم انقلاب را، انقلاب اسلامی نامید و ایشان می خواست تا اسلام، عالَم گیر شود.

وی با اشاره به شکل گیری افکاری در راستای انحراف از راه امام، گفت: جریان هایی در داخل شیعه هستند که اگر لایه هایی به اهل بیت(ع) علاقمند هستند اما لایه های دیگر مخالف اهل بیت(ع) بوده و در صدد از بین بردن اسلام هستند.

معاون فرهنگی وتبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: نتیجه اهانت  و سب و لعن، لجاجت و به خاک و خون کشیده شدن عده ای مظلوم است.

سخنران پایانی «حجت‌الاسلام و المسلمین نارویی» رئیس بنیاد شهید منطقه 2 قم بود که پس از بیان خاطره ای از شهدای تاسوکی گفت: روحانی شهید حجت الاسلام پیغان در مقابل تروریست ها ایستادگی کرد و به همین خاطر به شهادت رسید. امروزه شهدای روحانی تاسوکی محور وحدت در منطقه شده اند.

پس از ذکر مصیبت یکی از طلاب، برنامه پایانی این مراسم، رونمایی از مجموعه آثار شهید روحانی تاسوکی، «حجت الاسلام و المسلمین نعمت الله پیغان» بود که از سه جلد کتاب به نام های: "مباحث قرآن و عترت"، "مباحث کلامی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی" و "مباحث اصولی" رونمایی شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید