جدیدترین مطالب

lakzaee1.jpgدکتر نجف لک زایی در همایش اسلام و حکومت، با بیان اینکه هدف‌‌ نهایی ما همان طور که امام خمینی فرمودند تشکیل اتحاد جماهیر اسلامی است خاطرنشان کرد: امروز نزدیک به ۶۰ کشور اسلامی داریم که اگر اراده مردم بر آن‌ها حاکم شود چه اتفاقی خواهد افتاد. حرکت مردم در سطح منطقه نوید این بیداری را می‌دهد و انشاء الله با گسترش این بیداری‌ها شاهد اتحاد جماهیر اسلامی و در ‌‌نهایت حکومت جهانی حضرت بقیه الله خواهیم بود.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تاکیدکرد: حرکت مردم در سطح منطقه نوید بیداری اسلامی است و انشاء الله با گسترش این بیداری‌ها شاهد اتحاد جماهیر اسلامی و در ‌‌نهایت حکومت جهانی حضرت بقیه الله خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت الاسلام نجف لکزایی قبل از ظهر پنج‌شنبه در همایش اسلام و حکومت که در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، با بیان اینکه هدف‌‌ نهایی ما همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند تشکیل اتحاد جماهیر اسلامی است خاطرنشان کرد: امروز نزدیک به ۶۰ کشور اسلامی داریم که اگر اراده مردم بر آن‌ها حاکم شود چه اتفاقی خواهد افتاد؛ کشورهای اروپایی اتحادیه مشترک، پارلمان مشترک و... دارند چرا نباید میان مسلمانان این مسایل اتفاق بیفتد.

این پژوهشگر حوزوی تأکید کرد: حرکت مردم در سطح منطقه نوید این بیداری را می‌دهد و انشاء الله با گسترش این بیداری‌ها که دنیای کفر از هیچ طریقی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد انشاءالله شاهد اتحاد جماهیر اسلامی و در ‌‌نهایت حکومت جهانی حضرت بقیه الله خواهیم بود.

مسلمانان از امکانات اندک در مقابل استکبار نهراسند

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آگاهی بخشی اسلام با فطرت هماهنگ است از این رو در جهان اسلام پذیرش دارد تصریح کرد: ما نباید از امکانات اندک و... بترسیم زیرا خداوند در قرآن وعده فرموده است که چه بسیار اقوامی که با امکانات اندک بر دیگرانی که امکانات زیاد دارند به اذن خدا غلبه می‌کنند‌‌ همان طور که انقلاب اسلامی در این ۳۲ سال با اندک امکانات توانست به این همه رشد و پیشرفت برسد.

رسالت حوزه آگاه کردن مردم جهان است

وی تصریح کرد: امام خمینی می‌فرمایند ما باید گرایشات افراد را تصحیح کنیم تا بدانند چه چیز رذیلت و چه چیز فضیلت است، بدانند که ظلم و طاغوت رذیلت است.

لکزایی بیان کرد: ریشه مشکلات ناآگاهی جهانیان و راه حل آن آگاهی بخشی است و هیچ راه دیگری هم ندارد.

وی تاکیدکرد: وضع مطلوب حکومت جهانی اسلام است و تصحیح گرایش‌ها و رفتار‌ها و باور‌ها و... برای رسیدن به این موضوع است.

لکزایی اضافه کرد: ناآگاهی مسلمانان از اسلام ریشه گرفتاری‌ها در دنیای اسلام است و راه حل آن این است که حوزه اسلام ناب را معرفی کند و امروز این موضوع رسالت حوزه‌های علمیه است و اگر افراد درست شدند جامعه نیز درست می‌شود.

مشکل اصلی جهان اسلام انحطاط مسلمانان است
رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مشکل اصلی جهان اسلام را انحطاط مسلمانان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در قم، حجت الاسلام نجف لکزایی قبل از ظهر پنج‌شنبه در همایش اسلام و حکومت که در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد گفت: مشکل اصلی در سطح جهان امروز، نظام سلطه است‌‌ همان طور که مشکل اصلی در جهان اسلام، انحطاط است.

وی ادامه داد: اگر از امام خمینی (ره) بپرسیم مشکل اصلی جهان اسلام چیست می‌فرمایند انحطاط فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جهان اسلام به علت وجود حکام وابسته آن‌ها است.

لکزایی اظهار داشت: امام خمینی معتقد بودند که باید جهان اسلام و مخصوصا علما فکری برای این مسئله بکنند اگر ما بخواهیم با سلطه مقابله کنیم باید ریشه آن را پیدا کنیم.

لکزایی بیان کرد: از دید امام این موضوع به ناآگاهی جهانیان و آگاهی‌های غلط بازمی‌گردد متأسفانه در سطح نخبگان و رسانه‌ها و حتی در سطح تئوری‌ها در جهان این حرف تبلیغ می‌شود که اگر کسی زور دارد حق دارد و می‌گویند «الحق لمن غلب».

انتقاد از حق وتو در سازمان ملل

وی ادامه داد: در سازمان ملل که برای تامین صلح و امنیت جهانی درست شده چیزی به نام شورای امنیت درست کرده‌اند که ۱۵ عضو دارد و تنها ۵ عضو حق وتو دارند البته حقی است که خودشان برای خودشان درست کرده‌اند و معنای آن این است که اگر همه دنیا نظری دارند، این ۵ کشور می‌توانند آن را رد کند.

رئیس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی تصریح داشت: این نظریه در دانشگاه‌های دنیا با عنوان واقعیت و رئالیسم تدریس و توجیه می‌شود و ناآگاهی مردم در سطح جهان سبب شده تا نظام سلطه تبدیل به نهاد و قانون و رفتار و ساختار شود.

راه حل مقابله با استعمار آگاهی بخشی به مردم جهان است

لکزایی بیان کرد: راه حل این مسایل، آگاهی بخشی است که امام از آن به «یقظه» تعبیر می‌کند؛ امام بیش از ۷۰ بار به این آیه استناد کرده‌اند که «قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فردی» از این رو آگاهی بخشی وظیفه نخبگان است و اگر نخبگان خودشان توجیه کننده نظام سلطه باشند‌‌ همان وضعیتی است که عالمان درباری به آن گرفتارند و فتوا می‌دهند و قیام در برابر حکام وابسته را محکوم می‌کنند.

این استاد حوزه ادامه داد: با توحید و اصول دین، عقل انسان‌ها شکوفا می‌شود و اگر عقل شکوفا شد انسان حاکمیت طاغوت را نمی‌پذیرد بنابراین وظیفه عالمان تقویت عقول مردم است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید