جدیدترین مطالب

پیشنهاد عاجل نگارنده این است که اگر همچون لیبی کشورها و دولت هایی نیستند که به کمک مردم بی دفاع بحرین بروند و یا اگر هم هستند، ملاحظات و مشکلاتی وجود دارد که مانع از چنین اقدامی می شود، مردم و نهادهای مردم نهاد و بویژه گروه هایی از قبیل پزشکان و پرستاران از سراسر کشورهای جهان، از طریق کشورهای همسایه بحرین و یا هر طریق دیگر، اجازه یابند تا به کمک مردم بحرین بشتابند.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
 
بسم الله الرحمن الرحیم

یک پیشنهاد برای کمک به مسلمانان بحرین و همه مظلومان  و مستضعفان در کشورهای تحت ستم

حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) فرموده است: کسی که شب را به صبح آورد و به امور مسلمانان اهتمام نداشته باشد، مسلمان نیست. فلسفه این فرمایش این است که اساساً اسلام دین عدالت است. عدالت  وقتی برقرار می شود که تمام انسانها و در گام اول آحاد مردم مسلمان آن را برپا دارند: "لیقوم النّاس بالقسط " انبیا آمده اند تا عناصر معرفتی و عینی لازم برای این مسئله را فراهم نمایند.

لذا یک مسلمان، اگر به فکر دیگران، و در گام اول، همنوعان و همکیشان خود نباشد، نمی توان نام مسلمان بر او نهاد. البته بر حسب معادله تکلیف و قدرت (لایکلف الله نفساً الاّ وسعها) آنان که قدرتشان بیشتر است، تکلیفشان نیز بیشتر است.

امیدواریم در روزهای آتی شاهد قیام و خیزش همگانی مسلمانان در سراسر جهان و بویژه دولت های اسلامی و علی الخصوص جمهوری اسلامی  و نیز حوزه های علمیه و سازمان های محلی و ملی و منطقه ای و جهانی در دفاع از این بیداری اسلامی، بیش از گذشته، باشیم.

سازمان کنفرانس اسلامی، مجمع جهانی اهل بیت ، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، حوزه های علمیه، بویژه حوزه های قم و نجف، دانشگاههای جهان اسلام، بویژه دانشگاههای ایران و دیگر اصناف و اقشار، هریک به اندازه توان خود باید در این زمینه اهتمام داشته باشند.

اصحاب مطبوعات و رسانه ها و ارتباطات نیز هر یک سهم خود را تا کنون آن گونه که شایسته بوده است ادا نکرده اند. امیدوارم، با عمل به وظیفه در حد مقدورات، جزء کسانی که مشمول مضمون حدیث نبوی(ص) می شوند، نباشیم.

پیشنهاد عاجل نگارنده این است که اگر همچون لیبی کشورها و دولت هایی نیستند که به کمک مردم بی دفاع بحرین بروند و یا اگر هم هستند ملاحظات و مشکلاتی وجود دارد که مانع از چنین اقدامی می شود، مردم و نهادهای مردم نهاد و بویژه گروه هایی از قبیل پزشکان و پرستاران از سراسر کشورهای جهان، از طریق کشورهای همسایه بحرین و یا هر طریق دیگر، اجازه یابند تا به کمک مردم بحرین بشتابند و به عبارت دیگر کاروان هایی همچون کاروان های صلحی که عازم غزه شد، عازم بحرین شود بلکه این امواج انسانی بتواند ضمن جلب توجه افکار عمومی جهان به نقض حقوق بشر و در واقع نسل کشی صورت گرفته مرهمی باشد بر زخم های  مردم این کشور.

همچنین انتظار می رود با مدیریت جمهوری اسلامی کشورهای مدافع حقوق مردم بحرین طی یک جلسه اضطراری تمام راه های ممکن برای کمک به مردم این کشور را بررسی نمایند.

خدایا! فریادرس همه مظلومان و مستضعفان، بویژه شیعیان مظلوم بحرین باش و آنها را مشمول یاری خودت قرار بده.
 
دکتر نجف لک زایی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید