جدیدترین مطالب

دوست ارجمندم جناب آقای دکتر بهرام اخوان کاظمی در یادداشت کوتاهی در وبلاگ شخصی اش ماجرای کوتاهی در برنامه سخنرانی خود در سومین همایش دکترین مهدویت را قلمی کرده است. وی در این یادداشت بر نکاتی تأکید کرده که همواره دغدغه محققان و پژوهشگران و اساتید بوده است. پیش از این در سال گذشته، نگارنده در ملاقاتی که با ایشان داشت از وضعیتی که در دعوت اساتید و محققان برجسته کشور در دومین همایش دکترین مهدویت در تابستان سال گذشته رخ داده بود را با ایشان در میان گذاشتم. و اینک در سومین دوره این همایش بی توجهی به اساتید و پژوهشگران تکرار شده است. با ابراز تأسف از پیدایش چنین وضعیتی برای ایشان و احتمالاً برخی دیگر از پژوهشگران، متن یادداشت ایشان را در ادامه ملاحظه فرمایید.

سومين همايش دكترين مهدويت طي دو روز ۳و۴ شهريور ۱۳۸۶( در سالن اجلاس سران در تهران )با سخنراني افتتاحيه رييس جمهور احمدي نژاد برگزار شد مقاله بنده با عنوان : كرامت انساني در دولت مهدوي - كه جز مقالات رده اول همايش ارزيابي گرديده بود ـ قرار بود كه روز دوم همايش ارايه گردد.متاسفانه به دليل بي برنامگي آقايان مسئول همايش دو روز مانده به برگزاري اين نشست به صورت تلفني برنامه به اطلاع بنده رسيد و به دليل نبود بليط هوايي نتوانستم در اين نشست شركت كنم اين در حالي است كه رييس محترم همايش در بيانات خود در اين كنفرانس و در مصاحبه هاي متعدد از دانشگاهيان براي حضور مستمر در پژووهشهاي مهدوي دعوت به عمل مي آورند ولي در اهتمام به دانشگاهيان اينگونه ضعيف عمل مي كنند . جالب اينجاست كه مسوول علمي همايش درمصاحبه هاي قبلي از بنده به عنوان يكي از ارزيابان مقالات ياد مي كند ولي بنده تا سه روز مانده به همايش از سرنوشت مقاله خودم  هم بي اطلاع بودم اين در حالي است كه مقاله بنده در همايش سال گذشته دكترين مهدويت رتبه اول مقالات را كسب كرده بود.

شايان ذكر است كه كه اين بي توجهي به اساتيد ايراني در حالي انجام مي گيرد كه هفتاد سخنران خارجي با هزينه هاي زياد  و با پيش بيني هاي بسيار قبلي در اين كنگره شركت داشتند كه اكثر مقالات آنها نيز تكراري و فاقد مباحث جديدي بود و متاسفانه اين افراد بيشتر براي نمايش دادن در تلويزيون و بالا بردن كلاس اينگونه كنفرانس ها وتوجيه برخي هزينه ها دعوت مي شوند و چيز چنداني هم عايد توسعه اينگونه مباحث نمي شود. واساتيد مظلوم  كشورمان با اين رويه ها انزوايي ناخواسته را مجبورند تحمل نمايند.و اگر هم در چنين نشستها يي شركت كنند در كشور خودشان مورد تبعيض قرار گيرند  به عنوان نمونه  بجاي اسكان در هتل هاي درجه يك كه مختص مهمانان خارجي كنفرانس است در هتلهاي درجه دو وسه يا به عبارت در مهمانسراها به صورت دو يا چند نفرجاي گيرند و حتي بعدا نيز حق تاليف آنها به موقع پرداخت نشود و با هزار ويك پيگيري مجموعه مقالات آنها برايشان ارسال گردد. 

منبع:

http://www.bak.blogfa.com/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید