جدیدترین مطالب

هشتمين مراسم تجليل از پژوهشگران برتر حوزه‌ي دين با همكاري پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي وابسته به دفتر تبليغات اسلامي حوزه‌ي علميه قم و دبيرخانه دين‌پژوهان كشور دي‌ماه سال جاري در قم برگزار مي‌شود.

محمدجواد صاحبي - ‌رييس هيات مديره دبيرخانه دين‌پژوهان كشور - از ارسال 400 پژوهش به اين دبيرخانه خبر داد و گفت: پس از بررسي پژوهش‌هاي ارسالي از 14 اثر برگزيده تقدير خواهد شد.

وي محورهاي اين پژوهش را فلسفه و كلام، تفسير علوم قرآني، فقه و حقوق، تاريخ و سيره، دين و علوم سياسي،‌ اخلاق و عرفان اسلامي،‌ دين و علوم اجتماعي، ‌حديث و رجال، دين و علوم اقتصادي و روان‌شناسي، اديان، هنر و ادبيات ديني ذكر كرد.

او همچنين مهم‌ترين هدف اين مراسم را تجليل از عالمان عرصه دين، رشد و ارتقاي فعاليت‌هاي ديني و جمع‌آوري اطلاعات اين حوزه عنوان كرد.

صاحبي در پايان، برگزاري دو نشست علمي «جايگاه شورا در حكومت اسلامي»، در دي‌ماه و «مباني فقهي برداشت و پيوند اعضا از فوت‌شدگان مغزي» را در بهمن‌ماه، از برنامه‌هاي اين دبيرخانه در سال جاري دانست و گفت: اين دبيرخانه علاوه بر طرح‌هاي پژوهشي درصدد برگزاري كنگره‌ي «پيامبر اعظم (ص) از نگاه مستشرقان، ‌شيعيان و اهل سنت» در اواخر سال آينده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید