جدیدترین مطالب

ابوذر شياسي در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بيان اينكه برگزاري كنگره درباره شخصيت امام موسي صدر افتخاري بزرگ است، اظهار داشت: امام خميني (ره) در فضائل اين عالم وارسته فرمود «من فضايل‌ وي را مي‌دانم و از خدمت‌هايي كه پس از سفر به لبنان ارائه كردند نيز آگاهي دارم و آنچه كه لبنان احتياج به وي دارد باز آن را هم مي‌دانم».
وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري گفت: بخشي از خدمات بزرگي كه آن عالم مبتكر در مدتي نزديك به 20 سال در صحنه‌ اجتماعي و سياسي لبنان به شيعه و به لبنان تقديم كرد،‌ وحدت و هويت بخشيدن به شيعه‌ لبنان و ايجاد همزيستي و احترام متقابل ميان پيروان اديان و طوايف سياسي در آن كشور را شامل شده و از سوي ديگر صراحت در معرفي رژيم غاصب صهيونيست به عنوان شر مطلق و اعلام حرمت همكاري با آن را دربر مي‌گيرد.
مدير روابط عمومي دانشگاه اديان و مذاهب خاطرنشان كرد: تقريب مذاهب، استراتژي و تاكتيك ‌عصر ما است و امام موسي صدر يكي از طلايه‌داران و پيشگامان عرصه تقريب مذاهب اسلامي است و دينمداري، سياست‌ورزي، اقتصاد، نگاه اجتماعي و فرهنگي به مسائل، نو‌انديشي ديني و مبارزات سياسي، بخش‌هايي از ابعاد وجود پر بركت وي است.
شياسي تصريح كرد: در نظر امام موسي صدر، رأي و اظهار نظر و عقيده، بزرگ و گرامي است و ايشان اعتقاد دارند كه اسلام كوشش دارد تا حريت و آزادي رأي و عقيده همواره حفظ شود.
وي خاطرنشان كرد: به اعتقاد امام موسي صدر تلاش‌هاي بزرگان در گذشته زمينه را به نحوي براي اين موضوع حياتي آماده ساخته و ما در چند قدمي وحدت بين اديان و مذاهب هستيم.
قائم مقام دبير اجرايي كنگره بين‌المللي امام موسي صدر معمار بزرگ گفت‌‌وگو و تقريب تاكيد كرد: رفتار 30 سال پيش امام موسي صدر نه تنها براي امروز ما الگوي رفتاري بسيار خوبي است بلكه براي 30 سال آينده ما هم رفتار خوبي است.
شياسي تصريح كرد: اين عالم وارسته به دو زبان فارسي و عربي تسلط كامل داشت و به زبان‌هاي فرانسه و انگليسي نيز آشنا بود و پس از اندك زماني در صف فضلاي ممتاز حوزه‌ علميه قم قرار گرفت و خود نيز علاوه بر تحصيل، به تدريس فقه، اصول، منطق و فلسفه پرداخت.
وي آيت‌الله علوي اصفهاني، آيت‌الله محقق داماد، آيت‌الله سيد رضا صدر، آيت‌الله سيد احمد خوانساري، آيت‌الله سيد محمد حجت كوه كمري، امام خميني (ره) و آيت‌الله سيد‌ محمد‌حسين طباطبايي را از استادان اين عالم ذكر كرد.
مدير روابط عمومي دانشگاه اديان و مذاهب با اشاره به برگزاري كنگره امام موسي صدر معمار بزرگ گفت‌وگو و تقريب گفت: هدف اصلي كنگره پرداختن به انديشه‌هاي ناب شخصيت بزرگ امام موسي صدر بوده كه مهم‌ترين اين انديشه‌ها بحث و گفت‌وگوي بين اديان و تقريب مذاهب است.
شياسي معرفي صحيح و واقعي امام موسي صدر و همچنين ترويج تفكر امام موسي صدر، شناخت و استخراج انديشه‌هاي امام موسي صدر به منظور نظريه‌پردازي و استخراج راهكارهاي عملي از انديشه اين عالم و معرفي امام موسي صدر به حوزه و دانشگاه را از ديگر اهداف برگزاري اين كنگره برشمرد.
وي با بيان اينكه مشترك بودن اهداف و انديشه‌هاي امام موسي صدر با دانشگاه مهم‌ترين دليل برگزاري اين همايش است، اظهار داشت: با توجه به هدف اصلي دانشگاه اديان و مذاهب مي‌توان با شناخت كامل و جامع از اديان و مذاهب ادعا كرد كه دين اسلام و مذهب شيعه جعفري در رأس قرار دارد و براي تحقق اين اهداف مقدس شناخت و ترويج انديشه‌هاي شخصيت‌هايي همچون امام موسي صدر ضروري است.
مدير روابط عمومي دانشگاه اديان و مذاهب تصريح كرد: اين كنگره در راستاي رسيدن انسان به كمال و تعالي حقيقي كه هدف تمام اديان است، گامي بردارد تا هرچه بيشتر بتواند زمينه‌هاي وحدت امت اسلامي را فراهم كند.
شياسي با بيان اينكه اين كنگره سه روز در ايران و يك روز در لبنان برگزار مي‌شود، اذعان داشت: اين كنگره در آبان ماه سال 90 در سالن بزرگ همايش امام موسي صدر قم برگزار شده و در آذر ماه همان سال نيز در بيروت برگزار مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: امام موسي صدر پيشگام گفت‌وگوي اديان، گفت‌وگوي مسحيت و اسلام از ديدگاه امام موسي صدر، نگاهي به مسئله تقريب در‌ انديشه امام موسي صدر، فقه شيعه و مسئله مدرنيته، شيوه امام موسي صدر در مواجهه با نيازها و اقتضائات زمان از جمله موضوعات پيشنهادي اين كنگره هستند.
مدير روابط عمومي دانشگاه اديان و مذاهب يادآور شد: دبيرخانه كنگره در دانشگاه اديان و مذاهب اسلامي در قم واقع شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید