جدیدترین مطالب

dr.tabatabai_larg.jpgدكتر سيد صادق طباطبايي گفت: امام موسي صدر با حفظ موازين شرعي و ديني در ميان يهوديان و مسيحيان لبناني حضور مي‌يافت و بر وحدت لبنان با حضور تمام اديان و مذاهب تاكيد داشت. حركت و رفتار عاطفي امام موسي صدر با بزرگان يهودي و مسيحي به اندازه‌اي تاثيرگذار بود كه همه او را رهبر خود مي‌دانستند. وی که در نشست اتحاد ملی و انسجام اسلامی در پرتو سیره نظری و عملی امام موسی صدر سخن می گفت خاطرنشان کرد: يكي از عوامل موفقيت امام موسي صدر شجاعت وي در برخورد با واقعيت‌هاي ملموس جامعه بود و اعتقاد داشت اسلام توانايي پاسخگويي به مسايل روز جوامع مختلف را دارد.

 _____________________________

نشست عمومي گروه فلسفه سياسي پژوهشگاه فرهنگ وعلوم اسلامي دفترتبليغات اسلامي حوزه علميه قم با عنوان "اتحاد ملي و انسجام اسلامي درپرتوي سيره نظري و عملي امام موسي صدر" روز پنج شنبه در سالن اجتماعات اين پژوهشگاه برگزار شد.

به گزارش ايرنا، يكي از استادان دانشگاه تهران در اين نشست با بيان اينكه امام موسي صدر يك عالم ديني و مستلزم به دين است، گفت: وي با حفظ موازين شرعي و ديني در ميان يهوديان و مسيحيان لبناني حضور مي‌يافت و بر وحدت لبنان با حضور تمام اديان و مذاهب تاكيد داشت.

دكتر سيد صادق طباطبايي خاطرنشان كرد: حركت و رفتار عاطفي امام موسي صدر با بزرگان يهودي و مسيحي به اندازه‌اي تاثيرگذار بود كه همه او را رهبر خود مي‌دانستند.

وي بيان داشت: به گفته شهيدان بهشتي و مطهري، امام موسي صدر فردي فراتر از زمان خويش بود.

خواهرزاده امام موسي صدر اظهار داشت: وي در شرايطي كار خود را در لبنان شروع كرد كه شيعيان اين كشور به شدت از نظر اقتصادي و معنوي تحت فشار بودند و به سختي نيازهاي مادي خود را تامين مي‌كردند.

وي از امام موسي صدر بعنوان معمار طرح گفت و گوي اديان و مذاهب در لبنان نام برد و گفت: هنگامي كه شيعيان لبنان دوباره جايگاه اقتصادي و معنوي خود را يافتند، وي اتحاد و انسجام ميان همه اديان و گروه‌هاي لبناني را مطرح كرد.

طباطبايي افزود: امام موسي صدر تقويت شيعيان لبنان را بدين جهت دنبال مي كرد تا شيعيان از موضع ضعف بدنبال وحدت با ساير اديان و گروه هانروند.

وي گفت: امام موسي صدر به رسميت شناختن طرف مقابل را براي ايجاد وحدت ضروري مي‌دانست، چون خطر تفرقه زماني بروز مي‌كند كه نفي طرف مقابل وعدم احترام به يكديگر رواج يابد.

طباطبايي اظهار داشت: انديشه‌هاي امام موسي صدر بر سه محور بازسازي عزت مسلمانان، القاي معنويت در پيروان ساير اديان و خدمت به انسان حاكم بود.

وي افزود: آشنايي عميق و تحليلي با قرآن كريم، نهج البلاغه و سيره عملي پيامبر (ص) و ائمه اطهار (س) از ديگر ويژگي‌هاي امام موسي صدرمي باشد.

طباطبايي با بيان اينكه امام موسي صدر فردي مومن، پايبند به اسلام و سازش ناپذير است، خاطرنشان كرد: يكي از عوامل موفقيت امام موسي صدر شجاعت وي در برخورد با واقعيت‌هاي ملموس جامعه بود و اعتقاد داشت اسلام توانايي پاسخگويي به مسايل روز جوامع مختلف را دارد.

وي گفت: امام موسي صدر حيله گري را حتي در مصاف با دشمن نمي‌پذيرفت و ترور را شكست خورده‌ترين روش براي دستيابي به هدف مي‌دانست و معتقد بود كه ترور ناهنجاري خطرناكي است كه مردم رااز تعامل با رهبران بازمي دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید