جدیدترین مطالب

مجموعه مقالات منتخب نهمين همايش داخلي حكيم ملاصدرا در 310 صفحه توسط انتشارات بنياد siasi.jpgحكمت اسلامي صدرا انتشار يافت.

به گزارش روابط عمومي بنياد حكمت اسلامي صدرا، كتاب «فلسفه سياسي در حكمت ملاصدرا» شامل 26 مقاله برگزيده نهمين همايش بزرگداشت روز ملاصدرا است كه برخي از آنها از متن سخنراني بوده و از قالب گفتار به نوشتار درآمده است. همايش نهم بزرگداشت حكيم صدرالمتالهين، اول خردادماه 1385 با عنوان «سياست مدن» يا «سياست در حكمت متعاليه» در تهران برگزار شده است.

در همین زمینه به زودی مجموعه مقالات و نشست های وجوه سیاسی حکمت متعالیه توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر خواهد شد.

حكمت عملي در حكمت متعاليه، از استاد سيد محمد خامنه‌‌اي، سياست در اخلاق ناصري از محمد خوانساري، مهدويت و مقام عقل از غلامحسين ابراهيمي ديناني، سنت ظاهر و باطن ميان سياست و شريعت از مصطفي محقق داماد، معناي سياست مدن در حكمت ملاصدرا از غلامرضا اعواني، مقايسه ميان نظر ملاصدرا و فارابي درباره «رئيس اول مدينه» از رضا اكبريان، ابتكارات صدرا در تناقض از زهرا مصطفوي و سياست مدن نزد ملاصدرا و فارابي از سحر كاوندي عناوين برخي از مقالات درج شده در اين كتاب است.

كتاب «فلسفه سياسي در حكمت ملاصدرا» زير نظر آيت الله سيد محمد خامنه‌اي بتازگي در 310 صفحه و شمارگان 2000 نسخه از سوي انتشارات بنياد حكمت اسلامي صدرا چاپ شده و در اختيار علاقمندان قرار گرفته است.

به زودی مجموعه مقالات و نشست های وجوه سیاسی حکمت متعالیه توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر خواهد شد.

این مجموعه که با مدیریت شریف لک زایی در حال انجام است با آثاری از آیت الله جوادی آملی، دکتر عماد افروغ، دکتر علیرضا صدرا، دکتر نجف لک زایی، مرتضی جوادی، حمید پارسانیا، دکتر اله بداشتی، عبدالحسین خسروپناه، محسن غرویان، احمد رضا یزدانی مقدم، محمد پزشکی، مرتضی یوسفی راد، حیدری بهنوئیه، بهرام دلیر و... همراه خواهد بود.

همچنین در هفته آینده ویژه نامه ای توسط هفته نامه پگاه حوزه در این زمینه منتشر می شود. این ویژه نامه حاوی گزارشی از نشست های وجوه سیاسی حکمت متعالیه و چکیده ای از نشست با آیت الله جوادی آملی و دکتر عماد افروغ و برخی مقالات دیگر است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید