جدیدترین مطالب

asnam.jpgمعاون پژوهشی و انتشارات کالج اسلامی لندن گفت: همزمان با انتشار جلد هشتم و نهم اسفار اربعه به زبان انگلیسی، ترجمه انگلیسی کتاب کسر اصنام الجاهلیه توسط بخش پژوهش کالج اسلامی لندن به زودی منتشر می شود.

 _________________________

برای نخستین بار، ترجمه جلد هشتم و نهم اسفار اربعه به زبان انگلیسی منتشر می شود

معاون پژوهشی و انتشارات کالج اسلامی لندن، گفت: ترجمه انگلیسی جلد هشتم و نهم کتاب الحکمۀ المتعالیه فی اسفارالاربعه العقلیه، تألیف حکیم متأله ملاصدرا شیرازی، برای نخستین بار توسط بخش پژوهش کالج اسلامی لندن به زودی منتشر می شود.

دکتر سید خلیل حسینی طوسی گفت: کتاب اسفار اربعه از مهمترین آثار فلسفه متعالیه است که در طی چند قرن اخیر در حوزه های فلسفی به عنوان متن درسی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان این که این دو جلد از مجموعه نه جلدی اسفار از مهمترین بخش های این کتاب گرانبها و شامل مباحث علم النفس و معاد شناسی است گفت: در این دو جلد خواننده می تواند مهمترین و حساسترین مباحث فلسفه اسلامی از قبیل مباحث انسان شناسی، انجام شناسی انسان، معرفت شناسی، مباني فلسفه اخلاق و فلسفه سیاسی متعالیه را بیابد.

نویسنده کتاب فلسفه اخلاق و فلسفه سیاسی در حکمت ملاصدرا گفت: این بخش از مباحث حکمت متعالیه همچنین می تواند افقهای جدیدی را برای فیلسوفان غربی باز نماید و آنان را با منبع غنی فلسفه اسلامی برای حل معضلات فلسفی غرب آشنا سازد.

معاون پژوهشی کالج اسلامی لندن اظهار داشت: این ترجمه در طی حدود ده سال با دقت فوق العاده توسط خانم دكتر پروين پيرواني، محقق و استاد فلسفه دانشگاه تگزاس صورت گرفته است و نکات پیچیده و دشوار آن توسط مترجم و ویراستار در پاورقی توضیح داده شده است.


ترجمه انگلیسی کتاب کسر اصنام الجاهلیه به زبان انگلیسی منتشر می شود

معاون پژوهشی و انتشارات کالج اسلامی لندن گفت: همزمان با انتشار جلد هشتم و نهم اسفار اربعه به زبان انگلیسی، ترجمه انگلیسی کتاب کسر اصنام الجاهلیه توسط بخش پژوهش کالج اسلامی لندن به زودی منتشر می شود.

دکتر سید خلیل حسینی طوسی گفت: کتاب کسر اصنام الجاهلیه اثر مهم ملاصدرا در عرفان اسلامی و از آثار خواندنی ملاصدرا است که در آن حکیم متأله به افشاگری نسبت به عارفان دروغین و صوفیان پرداخته است.

وی تصریح کرد: خواننده انگلیسی زبان می تواند در این اثر اندیشه های سیاسی- اجتماعی ملاصدرا را بیابد و با دیدگاه فیلسوفان و متفکران شیعه با پدیده صوفیگری به خوبی آشنا گردد.

معاون پژوهشی و انتشارات کالج اسلامی لندن گفت: صدرالمتألهين در این کتاب با تکیه بر آیات و روایات فراوان، عرفان حقیقی و اندیشه راستین تفسیر باطنی را به نحو عالمانه ای معرفی نموده و از صوفیان مردم فریب از یک سو و ناقدان اندیشه عرفانی و ظاهریین عوام از سوی دیگر به شدت انتقاد نموده است.

این اثر به وسيله دشت بزرگي و اسدي امجد ترجمه شده كه با ویرایش دکتر سید خلیل حسینی طوسی منتشر خواهد شد.

گفتنی است این اثر، كه در اصل به زبان عربی است، سال ها قبل در ایران توسط انتشارت بیدار به فارسی ترجمه و با عنوان عرفان و عارف نمايان منتشر شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید