جدیدترین مطالب

1__1_s_116130.jpg شریف لک زایی در گفتگو با خبرنگاران در بیان ضرورت انجام این پروژه اظهار داشت: ضرورت انجام این طرح پژوهشی برمی گردد به نیازمندی برای تولید و تأسیس و توانمندسازی دانش سیاسی اسلامی. در این طرح برای اولین بار فلسفه سیاسی ملاصدرا مورد تحقیق قرار گرفته است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پروژه «فلسفه سیاسی صدرالمتألهین» در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به زودی به پایان می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر شریف لکز ایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن بیان این خبر گفت: این پروژه در 5 فصل در حال انجام است که اکنون نگارش یک فصل خاتمه یافته و در مرحله ارزیابی است و کار نگارش سه فصل دیگر نیز رو به پایان است و یک فصل دیگر نیز در حال نگارش است.

وی در بیان ضرورت انجام این پروژه اظهار داشت: ضرورت انجام این طرح پژوهشی برمی گردد به نیازمندی برای تولید و تأسیس و توانمندسازی دانش سیاسی اسلامی. در این طرح برای اولین بار فلسفه سیاسی ملاصدرا مورد تحقیق قرار گرفته است.

پژوهشگر پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: تداوم و استمرار انقلاب اسلامی مبتنی بر مکتبی فلسفی است که بتواند ضمن پاسخ­گویی به نیازهای جامعه، خلأهای فکری آنرا پاسخ گفته و نیازهای تئوریک جامعه را برطرف نماید. از این منظر نیز ضروری است به فلسفه سیاسی ملاصدرا توجه شود.

لک زایی با بیان اینکه این پروژه در راستای تأسیس دانش های بومی و اسلامی و مورد تأکید رهبر انقلاب است، افزود: این طرح در قالب کلان پروژه حکمت سیاسی متعالیه انجام می شود.

وی اضافه کرد: این طرح از سال 90 در دستور کار قرار گرفته و طبق پیش بینی قرار است تا پایان سال 92 به اتمام برسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید