جدیدترین مطالب

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه نیروی مقاومت بسیج گفت: شهید لک زایی ولایت فقیه را با تمام وجود پذیرفته و باور داشت و در مسایل شرعی و رعایت آن و توجه به ارزشها حساسیت خاصی داشت.
به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم بزرگداشت «سردار شهید حبیب لک زایی» عصر امروز شنبه 6 آبان 1391 با حضور علما، اساتید و شخصیت های فرهنگی و نظامی در قم برگزار شد.

در این مراسم «حجت الاسلام و المسلمین علی ربانی» مسؤول نمایندگی ولی فقیه در قرارگاه بسیج به ایراد سخن پرداخت و گفت: شهادت انتخابی است که به حیات طیبه منجر می شود و شهدا، ایثارگران و جانبازان با شناخت و معرفتی که دارند یک روز آخرت را با تمام این دنیا معامله نمی کنند.

وی ادامه داد: در این دنیا آمدن و رفتن در اختیار ما نیست اما چگونه زیستن در اختیار ماست؛ پس باید به راهنمایی پیامبران، اولیای الهی و علمای دین توجه کنیم و خوشا به حال آنانکه از راهنمایی علمای دین بهره گرفته و به حیات طیبه نایل شوند.

ربانی با بیان اینکه شهید لک زایی از خانواده ای روحانی بود که عشق و علاقه آنان به روحانیت در آنان یک باور بود افزود: خانواده لک زایی خانواده علم و شهادت است و از خطه قهرمان خیزی سربرآورده است که شخصیت والامقامی همچون «علامه شهید مطهری» و مرجع عالیقدر جهان تشیع «آیت الله سیستانی» از آن برخاسته اند. این خطه در زمان جنگ نیز قهرمانی های فراوانی بروز داد و مانند "تنگه احد" برای نظام حساسیت دارد.

وی با اشاره به اینکه شهید لک زایی همواره با عشق و اخلاص در تمامی صحنه ها و عرصه های انقلابی حضور داشت ادامه داد: حضور شهید لک زایی در عرصه های مختلف به همراه بسیجیان سلحشور سیستان و بلوچستان عرصه را بر منافقانی که این منطقه را محلی امن برای تردد خود می پنداشتند تنگ کرد.

ربانی به حضور شهید لک زایی در جبهه های نبرد حق علیه باطل اشاره کرد و افزود: ایشان با حضور در جبهه ها بدان گرمی می بخشید و حضور ایشان به حدی بود که ایشان تا مرز شهادت به پیش رفتند.

وی ادامه داد: این شهید از کسانی بود که حاضر به تحمل دردها و رنج های حاصل از جانبازی بود اما حاضر نبود که نظام هزینه هایی برای معالجه آنان در خارج از کشور متحمل شود.

وی گفت: این شهید عزیز ولایت فقیه را با تمام وجود پذیرفته و باور داشت و در مسایل شرعی و رعایت آن و توجه به ارزشها حساسیت خاصی داشت.

ربانی با بیان اینکه در باور شهید لک زایی هدف وسیله را توجیه نمی کرد ادامه داد: حوادث دوران و زمانه و فتنه های که بروز کرد هرگز در تفکر ولایی این شهید عزیز تغییری ایجاد نکرد.

وی ادامه داد: شهید لک زایی الگوی بسیجیان بود و در مقابل مصائب و مشکلات از جمله شهادت داماد و فرزند خود در حادثه تاسوکی و به اسارت رفتن برادر، فردی صبور و با استقامت بود.

ربانی حضور مردم در مراسم تکریم این شهید بزرگوار را تجلیل از ارزشها و مبانی اسلام و انقلاب ذکر کرد و در پایان به ذکر مصیبت امام حسین(ع) پرداخت.

در این مراسم علما، فضلا و شخصیت های علمی، فرهنگی و نظامی قم حضور داشتند؛ از جمله «آیت الله طباطبایی زابلی» از علمای سیستان، «حجت الاسلام و المسلمین اختری» دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، «حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای» رییس اسبق شورای شهر قم، «حجت الاسلام دکتر مبلغی» رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، «حجت الاسلام اکبری» مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه علی بن ابی‏طالب(ع) قم، «سردار ملکی» و «سردار فرهادی» از فرماندهان سپاه، «حجت الاسلام مجاهدی» رییس مرکز امام علی(ع) گلزن کرشن آلمان، «دکتر سید عبدالقیوم سجادی» عضو لویی جرگه افغانستان، «حجت الاسلام واعظی» رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، «حجت الاسلام کمساری» معاون فرهنگی هنری دفتر تبلیغات، «حجت الاسلام توسلی» رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، «حجت الاسلام مفتح» از مسؤولان صدا و سیما، «استادآقا» مدیر کل سابق ارشاد قم، «حجت الاسلام عبداللهیان» امام جمعه ایرانشهر، «مریجی» رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، آقایان «نظام دوست»، «فتحی»، «راشد» و «نقده دوزان» از مدیران مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجج اسلام و آقایان «پارسانیا»، «ارسطا»، «گرجیان»، «میرموسوی»، «شفیعی»، «ستوده» و «حسینی زاده» از اعضای هیأت های علمی دانشگاه های قم، و جمعی از کارکنان مجمع جهانی اهل بیت(ع).

شایان ذکر است «سردار سرتیپ دوم پاسدار حبیب لک‏ زایی» که جانباز 73 درصد بود پس از 24 سال تحمل رنج و مرارت جراحت‏های دوران دفاع مقدس امروز در تهران به لقاء الله پیوست و به همسنگرانش ملحق گردید.

وی که در سال 1367 در منطقه عملیاتی "شلمچه" مجروح و به افتخار جانبازی نائل شده بود و از ناحيۀ چشم، سر، پا، گلو، پهلوي چپ و پهلوی راست مجروحیت داشت و بدنش دارای بيش از شصت تركش بود با شدت گرفتن عوارض ناشی از صدمات مذکور، در سالروز شهادت غریب بغداد امام جوادالائمه(ع) به ملکوت اعلی پیوست.

حبیب لک‏ زایی در سال 1358 وارد سپاه پاسداران شد و تاکنون در سمت های "جانشین و فرمانده سپاه شهرستان زابل"، "معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان"، "جانشین سپاه سلمان"، "دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان" و "مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی موعود سیستان و بلوچستان" انجام وظیفه کرد.

سردار لک زایی در نیمه شعبان امسال نیز در همایش بین المللی دکترین مهدویت به عنوان "فعال مهدوی" مورد تقدیر قرار گرفت.

این پدر شهید، در طول سال‏های خدمت خود، رسیدگی مجدانه به خانواده شهدا و ایثارگران را در کارنامه خود به یادگار گذاشت.
 
پیام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور
پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین
پیام تسلیت برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی

پیام نماینده سیستان در مجلس به مناسبت شهادت سردار لک‌زایی

پیام تسلیت نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع)

سبک زندگی سردار لک زایی در کلام معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع)

پيام تسليت دبير ستاد احياء استان همدان 

شهید لک‏ زایی؛ الگوی سرآمد پاسداران و بسیجیان
سخنرانی منتشر نشده ای از سردار شهید لک زایی
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید