جدیدترین مطالب

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی، شهید لک زایی را نمونه ای بارز از یک انسان انقلابی، ولایتمدار، فدایی رهبر، انقلابی و سدی آهنین در برابر جریان نفاق در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: این سردار بزرگ در برابر دشمنان شجاع و پرجسارت و در برابر دوستان خاضع و نرم بود.

به گزارش خبرگزاری اهل‎بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم بزرگداشت «سردار شهید حبیب لک زایی» عصر دیروز شنبه 6 آبان 1391 با حضور علما، اساتید و شخصیت های فرهنگی و نظامی در قم برگزار شد.

«حجت الاسلام صادق گلزاده» مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی در حاشیه این مراسم و گفت‏وگو با خبرنگار ابنا، اظهار داشت: سردار حبیب لک زایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بدو تاسیس سپاه پاسداران به عضویت سپاه درآمده و در سال 67 در منطقه شلمچه به درجه جانبازی نائل آمدند.

وی نحوه جانبازی سردار لک زایی را اینگونه بیان کرد: سردار لک زایی در منطقه شلمچه از ناحیه چشم و نواحی مختلف بدن مورد اصابت ترکش و خمپاره قرار می گیرد به نحوی که دوستان وی اطمینان پیدا کرده بودند که شهید شده و خبر شهادت وی را به سپاه منطقه و برخی از دوستان داده بودند.

حجت الاسلام گلزاده در ادامه گفت: در این هنگام همرزم وی اسیر می شود، و احساس مي‌كند كه تانك عراقي كه از كنار وی عبور كرده، از روي بدن سردار رد شده و اگر احتمال ضعيفي هم مي‌داده كه زنده باشد، مطمئن می شود كه شهيد شده‌ است. این همرزم پس از بازگشت اسیر می شود و در اردوگاه عراق هم براي سردار لک زایی مجلس ختم برگزار كرده و فاتحه خوانده بود.

مدیر اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی اضافه کرد: پس از مدتی که سردار لک زایی به هوش می آید احساس درد در قسمت پهلوي خود می کند وقتی پهلوی خود را مالش می دهد احساس می کند دستش در پهلو فرو می رود متوجه می شود تركش‌هاي خمپاره پهلو را پاره كرده‌اند. يكي از چشم‌هایش به شدت مجروح شده، چشم ديگر هم از تركشي كه به پيشانی خورده بود، و خوني كه جاري شده بود، پر بود و هيچ جا را نمي‌ديد.

وی در ادامه اضافه کرد: يك ماشين کنار پیکر نیمه جان سردار لک زایی می ایستد اما به دلیل ضعف، نای سوار شدن ماشین را نداشته، به هرحال وی را سوار ماشین می کنند، از وی سوال می کنند از گردان الغدیر هستی؟ وی که حال توضیح دادن نداشته به زحمت می گوید آره. وی را به بیمارستان صحرای رسانده و  به دلیل خونریزی زیاد امکان معالجه وجود نداشته و وقتی پزشکان نتوانستند وی را معالجه کنند خيلي حالش بد است و معالجه نمي‌شود.

حجت الاسلام گلزاده تصریح کرد: سردار لک زایی پس از ناامیدی به درمان و شدت ضعف از هوش می رود و پس از چند بار به هوش آمدن و از هوش رفتن خود را داخل یک هواپیما می بیند و متوجه می شود که كه هواپيما به علت نقص فني مجبور به بازگشت شده است. دوباره بي‌هوش می شود.

وی در ادامه گفت: اين بار كه سردار لک زایی به هوش می آید متوجه می شود در یکی از بیمارستان های اصفهان است، لذا در اتاقي كه بستری می شود، يك مجروح ديگر هم بستري بود كه پدر و مادرش همراهش بودند و از او پرستاري مي‌كردند و كارهايش را انجام مي‌دادند. آنها كه ديدند سردار غريب و در ظاهر كسي را ندارد، تقسيم كار كردند و پدر آن مجروح به سردار لک زایی رسيدگي مي‌كرد و مادر، به فرزند خودش. در نهایت پس از به دست آوردن کمی هوشیاری شماره یکی از دوستان خود را می دهد و دوستان وی به اصفهان می روند.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود سردار لک زایی را شهیدی عنوان کرد که چند بار شهید شد.

وی افزود: سردار شهید لک زایی شهید شد در مجروحیت اول، شهید شد با مقاومت در برابر انواع مجروحیت ها که توانست به درمان برسد، شهید شد با تحمل درد بعد از مداوای اولیه تا روزگار شهادت، شهید شد با اینکه زنده بود شهیدپروری می کرد و حسرت می خورد بر دوری از دوستان شهیدش.

حجت الاسلام گلزاده، شهید لک زایی را نمونه ای از انسان مومن و عبدصالح خدا عنوان کرد و گفت: کسی که در اوج درد و رنج و 73درصد جانبازی، به جز چشم از دست داده که نمایان بود به جزع و فزع کسی نمی توانست او را ببیند و احساس کند دردی دارد.

وی در ادامه شهید لک زایی را نمونه ای بارز از یک انسان انقلابی، ولایتمدار، فدایی رهبر، انقلابی امام و سدی آهنین در برابر جریان نفاق در سیستان و بلوچستان بود عنوان کرد و گفت: این سردار بزرگ در برابر دشمنان شجاع و پرجسارت و در برابر دوستان خاضع و نرم بود.

حجت الاسلام گلزاده در پایان این ضایعه بزرگ را به امام زمان(عج) و نایب ایشان مقام معظم رهبری و مردم شهیدپرور سیستان و بلوچستان تسلیت و با خانواده محترم لک زایی ابراز همدردی کرد.
 
 
پیام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور
پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین
پیام تسلیت برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی

پیام نماینده سیستان در مجلس به مناسبت شهادت سردار لک‌زایی

پیام تسلیت نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع)

سبک زندگی سردار لک زایی در کلام معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع)

پيام تسليت دبير ستاد احياء استان همدان 

شهید لک‏ زایی؛ الگوی سرآمد پاسداران و بسیجیان
سخنرانی منتشر نشده ای از سردار شهید لک زایی
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید