جدیدترین مطالب

244748_m.jpgاستاد دلیر که خود از یادگاران دفاع مقدس و فرزند شهید می‏ باشد، در مراسم بزرگداشت سردار شهید حبیب لک زایی که در مدرسه معصومیه قم برگزار شد، در بخشی دیگر از سخنانش گفت: سردار لک‏ زایی از کسانی بود که او به لباس سبز پاسداری‏ اش و درجه‏ سرداری‏ اش شخصیت داده بود و این طور نبود که ایشان از لباس و درجه کسب شخصیت کند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
استاد حوزه و دانشگاه: سردار شهید لک‏ زایی محبوب خدا بود
وقتی در فاجعه تروریستی تاسوکی فرزندشان «مسلم لک ‏زایی» توسط گروهک جندالشیطان به شهادت رسید، در مراسم بزرگداشتی که برای شهدای تاسوکی در قم برگزار شد، سردار لک‏ زایی وقتی متوجه شد که من استاد درس مکاسب شهید مسلم بودم، متواضعانه به من گفتند که اگر مسلم شما را در مدت تحصیل ناراحت کرده ‏اند شما به عنوان استاد، مسلم را حلال کنید.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع)  ـ ابنا ـ مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج حبیب لک زایی با حضور مسئولین و طلاب مدرسه معصومیه در این مدرسه ـ دوشنبه، پانزدهم آبان ماه 1391ـ برگزار شد.

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، «حجت الاسلام و المسلمین دکتر بهرام دلیر» ضمن توضیح آیه شریفه "و سقاهم ربهم شراباً طهورا"، گفت: گاهی  اوقات بین ساقی و نوشنده واسطه‏ هایی هست اما در این آیه شریفه خداوند متعال بدون هیچ واسطه ای ساقی است، وی اولیای خداوند و از جمله شهدا را نوشنده شراب طهور بهشتی دانست که مستقیماً توسط خداوند به آنها شراب طهور بهشتی نوشانده می‏ شود.


استاد دلیر که خود از یادگاران دفاع مقدس و فرزند شهید می‏ باشد در بخشی دیگر از سخنانش گفت: سردار لک‏ زایی از کسانی بود که او به لباس سبز پاسداری‏ اش و درجه‏ سرداری‏ اش شخصیت داده بود و اینطور نبود که ایشان از لباس و درجه کسب شخصیت کند.

ایشان در ادامه افزود: وقتی در فاجعه تروریستی تاسوکی فرزندشان «مسلم لک‏ زایی» توسط گروهک جندالشیطان به شهادت رسید، در مراسم بزرگداشتی که برای شهدای تاسوکی در قم برگزار شد، سردار لک‏ زایی وقتی متوجه شد که من استاد درس مکاسب شهید مسلم بودم، متواضعانه به من گفتند که اگر مسلم شما را در مدت تحصیل ناراحت کرده‏ اند شما به عنوان استاد، مسلم را حلال کنید. این استاد و پژوهشگر حوزوی گفت: از ویژگی‏های بارز سردار شهید لک‏ زایی تابعیت از روحانیت به عنوان کارشناسان دین بود.

وی افزود: شهید سردار لک‏ زایی می‏توانست در جاهای دیگر و با شرایط بهتر کار کند اما ایشان ترجیح داد که در منطقه‏ محروم سیستان و بلوچستان خدمت کند و در آنجا یکی از کارهایشان منتشر کردن عطر مهدیت در این استان با پذیرش مسئولیت بنیاد مهدویت بود که واقعاً ایشان در این راه سنگ تمام گذاشت و در استان سیستان و بلوچستان که در هجوم شبهات وهابیت قرار دارد، کارهای مهم و با ارزشی از خود به یادگار گذاشت.

این استاد سطوح عالی حوزه علیمه قم گفت: سردار لک‏ زایی در خانواده‏ای روحانی نشو و نما یافت و علاوه بر انجام مسئولیت در سپاه پاسداران به عنوان جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، مدیر عامل بنیاد مهدویت و دیگر مسئولیت‏های مهم در استان، به نگارش مقالات علمی هم می‏پرداخت. وی این توجه سردار لک‏ زایی به ترویج علم را هم دلیل حبیب الله بودن ایشان دانست و گفت چندین روایت وجود دارد که خداوند اهل علم را دوست دارد.
 
دکتر دلیر ضمن اینکه سردار لک‏ زایی را محبوب خداوند دانست گفت: کسانی که برای کسب رضایت حق کار می‏ کنند و راحتی و رفاه خود و خانواده‏شان را قربانی اسلام می‏ کنند خداوند هم مهر و محبت آنها را در دل بندگانش قرار می‏دهد؛ وی تشییع با شکوه و مراسم بزرگداشت شهید لک‏ زایی در نقاط مختلف کشور را اثبات کننده این مطلب دانست.

این استاد فلسفه گفت: بوعلی سینا در نمط هشتم اشارات لذات معنوی و غیر حسی را برتر از لذات مادی و حسی می‏داند و به همین دلیل کار برای خدا و جهاد، در راه کسب رضایت خدا، لذتی معنوی دارد و لذتش خیلی بیشتر و پاینده‏تر وباقی‏تر از لذت حسی و رفاه مادی است. وی افزود سردار لک‏ زایی از تمامی پندارها و توهم‏ها رهیده بود و عقل را حاکم وجود خویش ساخته بود و از همین رو با اینکه در بدنش بیش از شصت ترکش بود، دست از فعالیت و تلاش برنمی‏داشت و پیوسته در حال کار بود که این خود درس بزرگی برای ماست و ما هم باید چون ایشان در راه تبلیغ و ترویج دین جان فشانی کنیم.

در ادامه این مراسم معنوی، که برادران سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی هم حضور داشتند، یکی از مداحان اهل بیت به ذکر مصائب حضرت اباعبدالله و حضرت ابالفضل علیهما السلام پرداخت.

گفتنی است سردار حبیب لک‏ زایی که جانباز 73 درصد بود پس از 24 سال تحمل رنج و مرارت جراحت‏های دوران دفاع مقدس ظهر روز سه شنبه 25 مهر 1391 در بیمارستان بعثت تهران به لقاء الله پیوست.


این پدر شهید، در طول سال‏های خدمت خود، رسیدگی مجدانه به خانواده شهدا و ایثارگران و محرومان و مستضعفان را در کارنامه خود به یادگار گذاشت و در فاصله یک روز مانده به سالگرد «شهدای وحدت سیستان و بلوچستان» در روز شهادت امام جواد علیه‏السلام به جمع یاران و فرزند شهیدش پیوست و پس از تشییع در تهران و زاهدان در روز چهارشنبه، و روز بعد در زابل، یک ساعت به اذان ظهر روز پنج شنبه بیست و هفتم مهرماه 1391 در حسینیه شهر ادیمی برای همیشه آرام گرفت.
 
پیام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور
پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین
پیام تسلیت برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی

پیام نماینده سیستان در مجلس به مناسبت شهادت سردار لک‌زایی

پیام تسلیت نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع)

سبک زندگی سردار لک زایی در کلام معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع)

پيام تسليت دبير ستاد احياء استان همدان 

شهید لک‏ زایی؛ الگوی سرآمد پاسداران و بسیجیان
سخنرانی منتشر نشده ای از سردار شهید لک زایی
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید