جدیدترین مطالب

سردار شهید حاج حبیب لک زایی با توجه به مسئولیت هایی که داشت در روز عاشورای هر سال در شهرهای خاصی بود و ایشان در عاشورای سال 1384 در گلزار شهدای ادیمی حاضر می شود. در این گلزار شهدا، با توجه به حضور جمعیت مطلوب نماز ظهر عاشورا اقامه نمی شود، سردار از چند تن از معتمدین و فعالین مذهبی که در مکان حاضر بوده اند، علت را جویا شده و پاسخ می شنوند که وجود نداشتن سرویس بهداشتی، آب محل مسطح و ... از جمله دلایل است.

با عنایت به روحیه انتقال مشکل عامه مردم به مسئولین رده های بالاتر، این شهید بزرگوار قول پیگیری موضوع را می دهند.

در یکی از جلسات استانداری با حضور ابوالشهید لکزایی در همان سال تشکیل هئیت امنای گلزار شهدای ادیمی به تصویب می رسد.

اولین جلسه هیئت امنای گلزار شهدا در بهار سال 1385 در شهرستان زابل با حضور تعدادی از خانواده های معظم شهدا، اهالی، خیرین، فعالین مذهبی و فرهنگی بخش و منطقه و همچنین تعدادی از مسئولین بخش، شهرستان و استان تشکیل می شود.

در این جلسه کلیاتی در جهت ساماندهی گلزار شهدای ادیمی مطرح می شود. به پیشنهاد رئیس هیئت امنای گلزار ادیمی 30 مدیریت به تعداد جزء های قرآن برای هیئت امنا پیش بینی می شود و در سال بعد جهت گسترش اعضا این تعداد بعلاوه جانشینان و معاونان به 114 به نیت 114 سوره قرآن و پس از آن با اضافه شدن چند مدیریت جدید به 120 نفر به تعداد حزب های قرآن رسید.

در سال گذشته نیز 313 نفر به عنوان اعضای جدید در زیر مجموعه هر مدیریت به نیت تعداد یاران امام زمان (عج) به تعداد اعضاء اضافه شدند.

سال 85 متبرك بود به نام مبارك پيامبر اعظم(ص)، از این رو در جلسه هیئت امنای گلزار شهدای ادیمی، رسماً این گلزار "آستان مقدس گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهر ادیمی" نامگذاری شد.

در همین سال پس از قربانی نمودن گوسفند، تسطیح جاده ورودی آغاز گردید و کلنگ احداث مرکز فرهنگی گلزار شهدای ادیمی به زمین زده شد.

عاشورای این سال با توجه به مساعدت خیرین و تصویب هیئت امناء طبخ و توزیع حلیم در محل این آستان انجام شد که این سنت در سالهای بعد هم ادامه یافت.

برای اولین بار نماز جماعت ظهر عاشورا نیز در این آستان با استقبال خوب مردم برگزار شد.

جلسات هیئت امنای گلزار شهدا با حضور مسئولین نظام در سطح استان، شهرستان و بخش نیز در همان سال و سال های بعد ادامه می یابد و تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

در روزهای پایانی سال 85 نیز اولین سالگرد شهدای فاجعه تروریستی تاسوکی بویژه شهدای روحانی فاجعه و شهدای بخش پشت آب با حضور پرشور و گسترده ملت شهید پرور و مسئولین نظام و با سخنرانی حضرت آیت الله سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در این آستان به عنوان یکی از مراسمات محوری برگزار شد.

مرکز فرهنگی در بیست و یکمین روز ماه مبارک رمضان سال 86 با همایش همنشینی با عرشیان و محفل انس با قرآن به بهره برداری رسید.

در طی شش سال گذشته موزه روباز شهدا، سقاخانه، سر درب ورودی، آسفالت معابر، جاده کشی اطراف گلزار و داخل آرامستان، برق رسانی، ایجاد مخزن آب، سرویس های بهداشتی، غسالخانه، سرایداری، جایگاه برگزاری مراسم، مرکز فرهنگی، حسنیه، مسجد، برج نوری، پایگاه مقاومت بسیج، میدان شهدا، بلوار ورودی، ایستگاه ورزش های همگانی، چاپ ویژه نامه ها، کتاب گلگشتی در شقایق آباد ادیمی، تقویم، ایجاد تیم های ورزشی گلزار شهدا به همت و مدیریت سردار سرافراز سپاه اسلام ابوالشهید جانباز حاج حبیب لک زایی و با همکاری اعضاءهیئت امناء گلزار، خيرين، اهالي محترم منطقه و مساعدت مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی به سرانجام رسیده است.

طی دعوت این سردار بزرگوار، مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و شخصیت های برجسته در رده ها و مقاطع مختلف نیز از این آستان مقدس بازدید داشته اند.

در پایان از خداوند متعال رهروی از راه اسلام، امام خمینی (ره)، شهدا و توفیق خدمت در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص) شهر ادیمی را برای تمامی یاران با وفای نظام جمهوری اسلامی ایران و رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی را مسئلت داریم.

هیأت امنای

آستان مقدس گلزار شهدای حضرت رسول اکرم (ص)

شهر ادیمی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید