جدیدترین مطالب

به گزارش روابط عمومی گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی مراسم اربعین سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی با حضور خانواده‏های شهدا، علمای شیعه و سنی و مسئولان و مردم مؤمن و انقلابی استان سیستان و بلوچستان، یک شنبه شب 5 آذرماه (شب شام غریبان) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در مسجد این گلزار شهدا برگزار شد.

معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام گفت: قرار بود که سخنران این مراسم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه معزز راهدان «آیت الله سلیمانی» باشد که متأسفانه ایشان نتوانست که در این مجلس حضور پیدا کند، وی افزود: طی صحبت تلفنی که با ایشان داشتم ایشان پیشنهاد برگزاری هر ساله مراسم شام غریبان در گلزار شهدای حضرت رسول اکرم ادیمی را مطرح کرد.

حجت الاسلام و المسلمین لک‏ زایی گفت: انسان ذاتاً و فطرتاً از فنا شدن گریزان است و طالب باقی ماندن است. وی سپس این پرسش را مطرح کرد که چگونه می‏ توان باقی ماند و از بین نرفت؟

این استاد حوزه و دانشگاه با استناد به آیت قرآن کریم از جمله آیات کریمه کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام و ما عندکم ینفد و ما عند الله باق تصریح کرد راه جاوید ماندن الهی شدن و آگاه شدن به این مهم است که انسان بداند که در دنیا مسافر است نه مقیم. وی بر همین مبنا امام حسین، حضرت ابا الفضل العباس و اصحاب و یاران امام حسین و تمامی شهدا و انسان‏های با تقوی را جاوید دانست و این بزرگواران را مصداق کریمه و العاقبه للمتقین معرفی کرد.

وی با اشاره به کتاب منازل السائرین خواجه عبد الله انصاری آن را نقشه راه انسان‏های مسافر و سالک دانست و گفت: به اعتقاد خواجه عبدالله انصاری انسان باید صد منزل را طی کند تا الهی شود و باقی بماند.

رییس پژوهشکده اندیشه و علوم سیاسی اولین منزل سالک الی الله را "یقظه" و بیداری عنوان کرد. وی افزود: اگر کسی دنیا را جای ماندن می‏داند خواب است. باید بیدار شد و برای خدا حرکت کرد تا جاودانه شویم.

ایشان در بخشی دیگر از سخنانش ضمن آنکه سردار لک‏ زایی را انسانی الهی دانست گفت: خداوند مشتری «سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی» بود، چون او برای خدا حرکت کرده بود و برای کار خدا کار کرده بود مصداق آیه شریفه ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه شد. وی ادامه داد: اگر فرد مؤمن نباشد خدا به مال و جانش کاری ندارد و از او مال و جانش را تحویل نمی‏ گیرد و مشتری جان و مال آنها نمی‏ شود.

وی "محاسبه"، "مراقبه"، "مشارطه"، "تفکر"، "اعتصام به حبل الله"، "خوف از خداوند"، "خشوع" و "ارتباط با خداوند" را از دیگر ویژگی‏های سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی و همه سالکان الی الله عنوان کرد و گفت: خصیصه مهم و ویژه‏ ای که باعث شد سردار شهید این منازل را با موفقیت طی کند «استقامت» ایشان بود. وی تصریح کرد: بیداری و حرکت برای خدا و سپس مقاومت و ایستادگی کلید بهشت و راه تقرب به خدا و پیمودن راهی است که حاج حبیب طی کرده بود.

وی سپس به گوشه‏ ای از خاطرات و فعالیت‏های سردار لک‏ زایی اشاره کرد و به ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام پرداخت.

پیام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور
پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین
پیام تسلیت برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی

پیام نماینده سیستان در مجلس به مناسبت شهادت سردار لک‌زایی

پیام تسلیت نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع)

سبک زندگی سردار لک زایی در کلام معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع)

پيام تسليت دبير ستاد احياء استان همدان 

شهید لک‏ زایی؛ الگوی سرآمد پاسداران و بسیجیان
سخنرانی منتشر نشده ای از سردار شهید لک زایی
شهید لک‏ زایی به احیای فریضه امر به معروف اهتمام ویژه‏ ای داشت
دلنوشته بچه های هیئت رزمندگان اسلام در اربعین سردار لک‏ زایی
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید