جدیدترین مطالب

به گزارش روابط عمومی گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی مراسم اربعین سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی دوشنبه 6 آذرماه ساعت 14 الی 16 با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) در پايگاه مقاومت بسیج شهيد مسلم لك زائي واقع در روستای اسپيتك شهرستان خاش با حضور بسیجیان، مسئولان و مردم مؤمن و انقلابی خاش، برگزار شد.

در این مراسم معنوی، معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام گفت: مؤمن کسی است که به خدا و آیات او و فرشتگان و معاد ایمان دارد و قرآن را نقشه راه زندگی خود می‏داند.

سپس وی افزود: شهید لک‏ زایی در سخنرانی‏هایش حیات طیبه را خیلی به کار می‏ برد و تأکید داشت که باید حیات انسان‏ها، حیاتی طیبه باشد، حیات طیبه با شجره طیبه و کلمه طیبه در قرآن پیوند می‏ خورد.

حجت الاسلام و المسلمین لک‏ زایی گفت: در ادبیات قرآن در مقابل شجره طیبه، شجره خبیثه وجود دارد اما حیات خبیثه نداریم چون خبیثه، جیات به شمار نمی‏آید، زیرا در منطق قرآن انسان یا مرده است یا مؤمن.

رییس پژوهشکده اندیشه و علوم سیاسی افزود: زندگی ما حرکت است، این حرکت دو جهت بیشتر ندارد یا از ظلمت به نور است که بر اساس پیروی از کلمه طیبه شکل گرفته است و ثمره و نتیجه‏اش هم حیات طیبه می‏شود و یا از نور به ظلمت. وی تصریح کرد: بر همین مبنا رهبری حیات طیبه توسط انبیا و رهبری شجره خبیثه توسط طاغوت مطرح می‏شود. وی گفت: شهدای از جمله شهید لک‏زایی‏ها، محمد‏زاده‏ها و شوشتری‏ها محبوب خدا بودند و کارهای نورانی انجام می‏دادند و مصداق کریمه یحبهم و یحبونه بودند.

وی اولین شرط محبوب خدا شدن را «یقظه» دانست و تأکید کرد که باید عقاید و اخلاق و رفتارمان را بازبینی بکنیم و موقعیت خودمان را دریابیم و سپس صلاحیت و شایستگی لازم را کسب کنیم تا محبوب خدا شویم. این صلاحیت را خودمان با نیت و اراده و اعمال، خودمان به خودمان می‏ دهیم و این مهم نیاز به استقامت دارد و بلکه دست یافتن و پیمودن سلوک الی الله نیازمند راهبرد استقامت است.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مردم انقلابی ایران هم چون مؤمن هستند و به خدا توکل دارند و مطیع کلمه طیبه توحید هستند، از مظلومین و مستضعفین و از جمله مردم لبنان و فلسطین و غزه حمایت می‏ کنند و با اقتدا به امام حسین رهرو راه شهدا هستند و در برابر دشمن استقامت می‏ ورزند.

بردار سردار شهید حاج حبیب لک‏ زایی در پایان از برگزار کنندگان این مراسم به ویژه از سپاه پاسداران خاش و فرمانده پایگاه شهید مسلم لک‏ زایی آقای محمدزهی و مردم خوب خاش تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم فرمانده سپاه خاش به مهمانان خیر مقدم گفت و در ادامه برخی از برادران بلوچ اشعاری در تجلیل از مقام شهدا خواندند.

پیام دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کشور
پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین
پیام تسلیت برخی نهادهای فرهنگی و مذهبی

پیام نماینده سیستان در مجلس به مناسبت شهادت سردار لک‌زایی

پیام تسلیت نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(ع)

سبک زندگی سردار لک زایی در کلام معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع)

پيام تسليت دبير ستاد احياء استان همدان 

شهید لک‏ زایی؛ الگوی سرآمد پاسداران و بسیجیان
سخنرانی منتشر نشده ای از سردار شهید لک زایی
شهید لک‏ زایی به احیای فریضه امر به معروف اهتمام ویژه‏ ای داشت
دلنوشته بچه های هیئت رزمندگان اسلام در اربعین سردار لک‏ زایی
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید