جدیدترین مطالب

سیستان و بلوچستان یک حامی همه جانبه خودش را از دست داد
این چهار گروه اهل بهشتند: گروه اول کسانی که پدر و مادرشان از آنان راضی هستند؛ گروه دوم کسانی که نفعشان به مردم می‌رسد؛ گروه سوم آنهایی که برای امام حسین (ع) اشک ریختند و گروه چهارم آنهایی که به حضرت زهرا (س) متوسل هستند. بعد حضرت آیت الله بهجت فرمودند شهدا خودشان تعیین می‌کنند و می‌گویند کجا می‌خواهند قرار بگیرند. خوش به حال شهید لک زایی که امروز در مقام شهادت است.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
سردار سرتیپ پاسدار دکتر نصرالله فتحیان، معاون بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح و هیئت همراه سه شنبه شب با حضور در جمع اعضای خانواده سردار سرتیپ شهید حاج حبیب لک زایی ضمن عرض تسلیت، یاد و خاطره این سردار شهید را گرامی داشت. مشروح سخنان سردار فتحیان بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن
صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ
فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ
وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً
حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا

اولاً خیلی خوشحال هستم که این توفیق را پیدا کردم که در دهه مبارک فجر و در آستانه روز۲۲ بهمن توفیق شرف حضور در بیت معظم سردار عزیز و سرافراز سپاه اسلام شهید لک زایی را پیدا کردم. خدا را شکر و افتخار می‌کنم که این توفیق هر چند با یک تأخیر بسیار زیاد حاصل شد. ثانیاً به عنوان عضو کوچکی از ستاد فرماندهی معظم کل قوا، رهبر عزیزمان، نایب عام امام زمان (عج) حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای، تسلیت و تعزیت ایشان را خدمت شما اعلام می‌کنم و به شما می‌گوییم که آقا حقیقتاً به وجود سربازان ارزشمندی مانند جناب آقای لک زایی افتخار می‌کردند و ایشان یک سرباز تمام عیار نظام بودند.

من سردار لک زایی را بیش از ۱۶ سال بود که می‌شناختنم؛ هم در دوران فرماندهی سرلشکر صفوی که در دفتر فرماندهی کل مشاور ایشان بودم و بار‌ها در سفر به سیستان چه به همراه سردار صفوی و چه بدون ایشان، یکی از کسانی که فوق العاده برای من جذاب بود سردار لک زایی بود؛ حالا چه در مسئولیتهای مختلفی که ایشان بودند و سوابق ایشان و کار‌هایشان که من کاملاً در جریان هستم و افتخار این را هم داشتم که برای درجه سرداری ایشان در انتهای دوران فرماندهی سردار صفوی اقداماتی انجام دهم؛ چون پرونده سرداری ایشان در دوران سردار صفوی کامل شد و نصب درجه ایشان را سردار سرلشکر جعفری انجام داد. من آن موقع دفتر فرماندهی بودم؛ شاید هم با هم در حین اعطای درجه ایشان عکس گرفتیم. لذا سوابق را کاملاً می‌دانم. پرونده ایشان را چندین بار خودم مطالعه کردم. سوابق جبهه ایشان، سوابق رزمندگی ایشان، مجاهدتهای ایشان، روحیه مردمیشان، روحیه تبعیت پذیری از ولایت در ایشان، تائید سریع بخش حفاظت و بخش عقیدتی برای پرونده درجه سرداریشان این‌ها همه سرمایه‌های معنوی بود که در اختیار ایشان بود و سردار لک زایی را یک شخصیت ممتاز در این استان کرده بود. من یادم هست که هر موقع ایشان می‌آمدند تهران یکی از جاهایی که سر می‌زدند دفتر فرماندهی کل بود.

ایشان چقدر نسبت به این استان آدم علاقه‌مند و دلسوزی بودند. به نظر من استان یک حامی همه جانبه خودش را در واقع از دست داد. مجموعه استان، نه فقط سپاه؛ همه بخش‌های استان.

در دورانی که ما در سفر حضرت آقا به این استان دقیقاً ده سال گذشته توفیق داشتیم و خدای متعال عنایت کرد، به برکت سفر حضرت آقا مؤسسه خیریه امدادگران عاشورا با محوریت آقای دکتر پیروی راه اندازی شد، یکی از کسانی که خیلی تشویق می‌کردند و در جلسه‌ای که خدمت آقای دکتر صفوی داشتیم ایشان اظهار خوشحالی کرد که این کار برای این استان خیلی کار لازمی است، آقای لک زایی بود. واقعاً ترغیب و تشویق ایشان هم برای ما که ازتهران آمده بودیم و هم برای دوستانی که اینجا بودند و احساس حمایت می‌کردند خیلی ارزنده بود. وقتی من خودم با ایشان صحبت کردم و گفتم که سردار! شما محور این برنامه برای رسیدگی به محرومین و بیماران بی‌بضاعت بشوید. ایشان گفتند با کمال میل در خدمت این خیریه هستم و هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهم. به شهادت جناب آقای سرگزی که بعد از آقای دکتر بودند حقیقتاً دوره ۴یا ۵ ساله‌ای که مسئولیت موسسه خیره با ایشان بود با همه مسئولیتهایی که داشتند و همه گرفتاریهایی که داشتند ارزنده بود. بلاخره ایشان جانشین فرمانده سپاه بودند و مسئولیتهای اجتماعی استان همه به گردن ایشان بود، چه در دوران مسئولیت سردار مولوی و چه در دوران سردار جاهد، خیلی ایشان مسئولیتهای سنگینی داشتند.

من گاهی اوقات واقعاً می‌دیدم برای رسیدگی به بخش مسائل اجتماعی با ماشین راه می‌افتادند و تا چابهار با ماشین می‌رفتند. گاهی اوقات به ایشان می‌گفتم این همه مسیر، طولانی است که شما با این وضعیت جسمانی شهر به شهر روستا به روستا طایفه به طایفه و ده به ده می‌روید. بالاخره همه سردار لک زایی را می‌شناختند و با ایشان ارتباط داشتند.

ایشان بسیار شخصیت ارزنده‌ای برای مجموعه نیروهای انقلاب در استان بودند. خداوند روح ایشان را با ارواح طیبه شهدا محشور کند و به ما توفیق دهد که بتوانیم این راه با عظمت و نورانی را که ایشان شروع کردند و تا این مرحله رسیدند ادامه بدهیم و به نتیحه برسانیم.

من تبرکاً صحبت‌های آیت الله بهجت را که در یک جلسه‌ای که خدمت ایشان بودیم برای ما نقل کردند و فرمودند را به شما بگویم. علتش هم این است که شهید لک زایی خیلی شامل این جملات آیت الله بهجت می‌شود. دو سه سال قبل از وفات ایشان با جمعی خدمت ایشان بودیم. در آن جلسه با اینکه آقای بهجت اهل سخنرانی نبودند و عارف بالله بودند، فرمودند ما در روز قیامت سنگ قبر نداریم. آیت الله باشند یا نباشند، وزیر باشند یا نباشند، وکیل باشند یا نباشند، این‌ها اصلاً ملاک نیست. خیلی حرفهای عجیبی است. ایشان فرمودند اولین سؤالی که در روز قیامت از انسان‌ها می‌کنند این است که کسانی که پدر و مادرشان از آنان راضی هستند دست‌ها بالا؛ اینا بهشت بروند. من خدمت پدر و مادر سردار نرسیدم و من به نظرم پدر و مادر سردار لک زایی از ایشان راضی هستند و ایشان به این دلیل بهشتی هستند. به دلیل استدلالی که حضرت آیت الله العظمی بهجت (قدس الله نفس الزکیه)، این انسان استثنایی و با عظمت بیان کردند.
 
دوم فرمودند آنهایی که نفعشان به مردم می‌رسد و مردم از وجودشان منفعت می‌برند دست‌ها بالا. این‌ها بروند بهشت. سردار لک زایی در همه عمرش نفعش به همه مردم می‌رسید. در بخش امنیت، در بخش توسعه بسیج، در بخش مبارزه با ضد انقلاب، در بخش آرامش مردم و خدمت به مردم، در بخشهای مختلف و آخریش هم خدمت و رسیدگی به محرومین و رسیدگی به افراد بی‌بضاعت و فقیر و مستضعفی که مشکلات درمانی داشتند. ایشان دلشان برای این مردم می‌سوخت. خوب به این دلیل دوم آیت الله بهجت هم آقای سردار لک زایی امروز در اعلی علیین بهشت هستند. خوش به حالشان؛ ایشان بهشتی هستند.
 
بعد ایشان فرمودند که گروه سومی که اهل بهشتند کسانی هستند که برای امام حسین (ع) با اخلاص یک قطره اشک ریخته باشند؛ این‌ها بروند؛ این‌ها جایشان در بهشت است. سردار لک زایی به تمام معنا یک انسان ولایتی بودند. ولایت ائمه (ع) را با گوشت و پوست خودشان قبول داشتند. یک شیعه امیرالمومنین (ع) و یک شیعه امام حسین (ع) بودند و حسینی زندگی می‌کردند. به این دلیل هم ایشان بهشتی هستند. این هم دلیل سوم که سردار لک زایی براساس همین ادله‌ای که آیت الله العظمی بهجت فرمودند بهشتی هستند.
 
بعد ایشان فرمودند که گروه چهارم کسانی هستند که عشق به حضرت زهرا (س) دارند و به حضرت زهرا متوسل هستند؛ این‌ها بروند؛ بهشت جای اینهاست. وقتی خود من در مورد همین مؤسسه امدادگران عاشورا صحبت کردم، تا گفتم موسسه متوسل به حضرت زهرا (س) است، اشک از چشمان ایشان جاری شد. این محبت حضرت زهرا است که در دل ایشان بود. ایشان گفت من حاضرم نوکری این مؤسسه را که به نام حضرت زهراست بکنم. نه ایشان بلکه بزرگان ما همین گونه هستند. خدا رحمت کند حاج احمد کاظمی فرمانده دلاور نیروی زمینی سپاه را تا اسم حضرت زهرا می‌آمد اشک از چشمانش جاری و ساری بود. همه همینطورند.

بنابراین ایشان فرمودند این چهار گروه اهل بهشتند: گروه اول کسانی که پدر و مادرشان از آنان راضی هستند؛ گروه دوم کسانی که نفعشان به مردم می‌رسد؛ گروه سوم آنهایی که برای امام حسین (ع) اشک ریختند و گروه چهارم آنهایی که به حضرت زهرا (س) متوسل هستند. بعد حضرت آیت الله بهجت فرمودند که ملائک به صدا در آمدند و خطاب به خدا ملائک اعتراض کردند و گفتند خدایا!‌ای خدای مهربان! پس این شهدا و جانبازان بهشت نمی‌روند؟ خدا در جواب ملاک فرمودند باید با این‌ها بنشینیم مذاکره کنیم که خدا به شهدا چه مقامی داده است. شهید لک زایی و فرزند عزیزشان آقا مسلم و دامادشان و برادر خانم شهیدشان و بقیه شهدایی که در این استان به شهادت رسیده‌اند جایشان در بهشت است. شهدا خودشان تعیین می‌کنند و می‌گویند کجا می‌خواهند قرار بگیرند. خوش به حال شهید لک زایی که امروز در مقام شهادت است. خدا ان شاء الله ایشان را با امام حسین (ع) محشور بکند.

در ادامه حضرت آیت الله بهجت دست به دعا شدند و گفتند خدایا!‌ای خدای مهربان! این آقای خمینی را با خوبان عالم محشور فرما. چرا که خیلی‌ها به برکت ایشان بهشتی شدند؛ یعنی خیلی‌ها به برکت امام رحمت الله بهشتی شدند. به ما هم نصیحت کردند، که حالا این نصیحت عام هست و شامل شما هم می‌شود، ایشان فرمودند مراقب باشد که شیطان شما را گول نزند. الان هم آقای سلمان، آقای میثم، آقای جعفر، داماد‌ها و عروس خانم های شهید لک زایی عزیز، مراقب باشید شیطان گولتان نزند و ارزان نخرد شما را. این حرف آیت الله العظمی بهجت بود به ما‌ها که مراقب باشید شیطان گولتان نزند و ارزان نخرد شما را.

خدا ان شاء الله که عاقبت همه ما را ختم بخیر کند و زحمات این سردار سرافراز سپاه اسلام را به احسن وجه مورد قبول قرار بدهد و به بازماندگانش صبر عطا کند.

بالاخره وظیفه عرض تسلیت و اظهار ارادت خودم را به همسر گرامی و فرزندان این شهید و همه کسانی که در این بیت شهید حضور دارند عرض می‌کنم. خداوند ان شاء الله سلامتی عنایت کند.

همچنیین در دهه مبارک فجر و در آستانه ۲۲ بهمن به شما تبریک می‌گوییم؛ چون بالاخره ما افتخار می‌کنیم به این انقلاب، افتخار می‌کنیم به امام و افتخار می‌کنیم به مقام معظم رهبری و به نیروهای انقلابی. شما هم یک خانواده انقلابی هستید. ان شاء الله که شما آقا‌زاده‌ها بتوانید راه پدر را با سرافرازی و افتخار ادامه بدهید. مطمئن باشید که عزت و ذلت دست خداست. خدا اگر اراده کند کسی را عزیز کند هیچ کس نمی‌تواند ذلیل کند. اگر خدای نکرده بر اثر عمل خودمان باعث ذلت خودمان بشویم خیلی آدم شرمنده می‌شود و خیلی ضرر می‌کنیم.

خداوند به شما عزت روز افزون بدهد همین طور که الان داده است. همین طور که شهید عزتش عزت ابدی است. خانواده شهید، فرزند شهید، دختر و عروس شهید و همسر شهید، عزتشان عزت ابدی است. شما به هیچ کجا وام دار نیستید ولی همه به شما وام دار هستند. شما باید خیلی مراقب خودتان باشید. خیلی باید مراقب باشید از این بیت محافظت کنید که خدای نکرده این بیت که بیت شهیدان لک زایی است آسیب نبیند و مشکلاتی هم که دارید در طول مسیر حل می‌شود. روح شهید کمک می‌کند. شما مطمئن باشید این شهدایی که اینجا تصاویر زیبایشان هست این‌ها هنرشان خیلی بیشتر از ما‌ها هست. ما چه هستیم. ما به گرد پای این‌ها نمی‌رسیم. اگر این‌ها اراده کنند همه مشکلات را حل می‌کنند. الان دستشان باز است. الان شهید لک زایی از زمان حیاطشان دستش باز‌تر است. نظارت می‌کند بر شما و کفایت امور شما را می‌کند و کار‌هایتان را دنبال می‌کند. ایشان که نیازی ندارند. اگر شما تلاش می‌کنید در واقع برای دیگران می‌کنید؛ چون ایشان با این روایتی که از آیت الله بهجت نقل کردیم در واقع بهشتی هستند. ما باید به فکر خودمان باشیم که بالاخره خدای متعال عاقبتمان را ختم به خیر کند.

از زیارت شما خیلی خوشحال شدم. از اینکه در دیدار ما تأخیر شد هم خیلی عذرخواهی می‌کنم. من سلام ویژه سردار صفوی و سردار دکتر فیروز آبادی را هم خدمتتان اعلام می‌کنم. ان شاء الله خداوند روح این شهید را با شهدای عزیز انقلاب اسلامی و شهدای کربلا محشور کند و به باز ماندگان صبر و اجر عنایت کند به برکت صلواتی بر محمد و آل محمد (ص).
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید