جدیدترین مطالب

رئیس شورای شهر زرآباد گفت: یادواره سردار شهید حبیب لک زایی نهم اسفند ماه امسال در شهر زرآباد برگزار می‌شود.

خیرمحمد نهنگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرآباد اظهار داشت: با هدف معرفی هرچه بیشتر شخصیت معنوی سردار شهید حبیب لک زایی جانشین فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، یادواره‌ای به همین منظور در شهر زرآباد برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره دومین یادواره‌ای است که به منظور تجلیل از خدمات شایسته سردار شهید لک زایی برگزار می‌شود و نخستین یادواره شهید حبیب دلها و سردار بی‌ادعای سپاه در 24 آذرماه امسال در زرآباد برگزار شد.

رئیس شورای شهر زرآباد ادامه داد: شهدا و جانبازان سند افتخار دینی و ملی ما و در حقیقت طلایه‌داران آفتاب و اساتید واقعی اخلاق و نگاه مؤمنانه و مسئولانه به زندگی هستند و مادامی که ارزش‌های این انقلاب گره در یاد شهدا و امام شهدا و رهروی ولایت خورده باشد در همه عرصه‌ها پیروز خواهیم بود.

نهنگی بیان داشت: حبیب دلها امتیازی است که به‌ واسطه ایمان خالص و اعتقاد راسخ و اطاعت بی چون و چرا از ولایت به بندگان صالح خداوند اعطا می‌شود و سردار حبیب دلها سردار لکزایی امتیاز ویژه‌اش مردم‌داری و محبوبیت در جامعه اهل سنت و اهل تشیع بود که عمرش را صرف جانبازی برای ملتش و خدمت بی‌منت به مردم کرده بود.

وی تصریح کرد: شهید بزرگوار لک زایی به عنوان «ابوالشهید» نه‌تنها به خانواده خود تعلق دارد بلکه به تمامی مردم استان سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی تعلق دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر زرآباد در ادامه شهید لک زایی را نمونه یک بسیجی وحدت‌آفرین در استان ذکر کرد و افزود: جا دارد تفکر شهید لک زایی، تفکر شهید شوشتری و تفکر بسیجی به عنوان رهروان بی‌ادعای ولایت در جامعه رشد کرده و به بالندگی و توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی کمک کند.

نهنگی اضافه کرد: خانواده شهید لک زایی دارای احترام و جایگاه ویژه‌ای در بین قوم بلوچ به ویژه طوایف زرآباد دارند به خاطر خدمات شایسته و ارزشمند سردار شهید و خانواده وی در رفع محرومیت‌ها و مردم‌داری آنان، هرگز وفاداری این قوم نسبت به آنان کاهش نخواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: مردم زرآباد چه شیعه و چه سنی دلداده نظام، انقلاب، رهبری و شهدا بوده و تا پای جان از آرمان‌های این انقلاب دفاع خواهند کرد.

نهنگی همچنین به سخنرانی روز گذشته مقام معظم رهبری در زمینه حفظ وحدت مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: باید همه مسئولان فرمایشات رهبری را جدی گرفته و در زمینه تحکیم وحدت بیش از پیش اهتمام ورزند.

وی در ادامه به سخنان رئیس جمهوری در زمینه ظرفیت‌های کشاورزی منطقه در همایش ملی سواحل مکران در چابهار اشاره کرد و افزود: زرآباد از نظر کشاورزی از جمله مناطق با استعداد استان سیستان و بلوچستان است که در کشور حرف زیادی برای گفتن دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر زرآباد بیان کرد: باید مسئولان مربوطه تلاش کنند تا با برنامه‌‌ریزی‌های مناسب، محصولات کشاورزی منطقه را بیش از پیش به همه استان‌ها معرفی کرده تا از وجود منابع خدادادی و خاک حاصلخیز این خطه در تولید انواع میوه‌های گرمسیری آگاهی یابند.

سردار شهید حبیب لک‏ زایی که در اواخر مهرماه امسال به خیل شهدا پیوست، در سال 1358 وارد سپاه پاسداران شد و تا پیش از شهادت، در سمت‌های جانشین و فرمانده سپاه شهرستان زابل، معاون هماهنگ‌کننده سپاه سلمان، جانشین سپاه سلمان، رئیس هیئت امنای گلزار شهدای حضرت رسول اکرم(ص) شهر ادیمی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان و مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) سیستان و بلوچستان انجام وظیفه کرد.

این یادواره با حضور قاری بین‌المللی جهان اسلام «حاج حمیدرضا احمدی وفا» برگزار می‌شود.

این قاری بین‌المللی در بیش از 30 کشور جهان به عنوان نماینده کشورمان به قرائت پرداخته است.

مقرر شده است در این مراسم، یکی از نویسندگان مشهور کتاب‌های دفاع مقدس نیز به عنوان سخنران حضور یابد.

این یادواره به همت بخشداری، حوزه مقاومت بسیج و شورای اسلامی شهر زرآباد برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید