جدیدترین مطالب

نهم اسفند ماه دومین یادواره سردار شهید لک زایی به همت اهالی شهر زرآباد برگزار شد. در این مراسم فرزند آن شهید سعید ضمن تقدیر و تشکر از مردم متعهد و مذهبی و مسؤولان شهر زرآباد سخنانی ایراد کرد. در ادامه متن سخنرانی مهندس مصطفی لک زائی، عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی چابهار در دومین یادواره بزرگداشت سردار شهید لک زائی در جمع مردم شهر زرآباد کنارک را ملاحظه می فرمایید.

خدا را شاکرم که توفيق حضور در میان مردم خونگرم و انقلابی زرآباد و کنارک برای این حقیر حاصل شد. ر خود لازم مي بينم تا از کليه بزرگواراني که این مراسم بزرگداشت (و همچنین یادواره اول شهدا) را تدارک دیدند مخصوصاً برادر ارجمند و بزرگوارم جناب آقای مهندس شجاعی بخشدار محترم و جناب مولوی نهنگی رئیس محترم شورای شهر زرآباد تشکر و قدرداني کنم.

شهدا و جانبازان سند مظلومیت ملت ایران و حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. امروز یادآور ایثارگری رزمندگانی است که در سال های دفاع مقدس جانفشانی کردند و بعد از دوران جنگ به قول شهید باکری جزو دسته ای از رزمندگان بودند که به گذشته خود وفادار ماندند و بار مسئولیت حفظ دستاوردهای هم رزمان را بر دوش کشیدند و پس از سال¬ها انتظار شهادت را در آغوش کشیدند. «مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُواْ مَا عَاهَدُواْ اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبْدِيلاً»؛ از مؤمنان مردانی هستند كه به پیمانی كه با خدا بسته بودند وفا كردند بعضی بر سرپیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نكرده اند. و یا در جای دیگری خداوند تبارک و تعالی می فرماید: «إِنَّ اللّهَ اشْتَرَی مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّوْرَاةِ وَالإِنجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَی بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُم بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ»؛ خدا از مؤمنان جان¬ها و مال هایشان را خرید، تا بهشت از آنان باشد. در راه خدا جنگ می كنند چه بكشند چه كشته شوند و عده ای كه خدا در تورات و انجیل و قرآن داده است به حق به عهده اوست و چه كسی بهتر از خدا به عهد خود وفا خواهد كرد بدین خرید و فروخت كه كرده اید شاد باشید كه كام یابی بزرگ است.

من ایشان (سردار شهید) را در رؤیا دیدم و می خواستم از ایشان حالشان را بپرسم؟ ایشان به من نگاه کردند و گفتند "من زنده ام". من خدمت ایشان عرض کردم بعد از اینکه شما را از معراج الشهدا آوردند و تشییع شدید، ما با دستان خودمان شما را درون قبر گذاشتیم. چطور می شود که شما می گویید زنده هستید؟ ایشان مجدداً با یک حالت عتاب به من نگاه کردند و این دفعه محکم تر گفتند که "من زنده ام". طوری که برای من نوعی اطمینان قلب و یقین حاصل  شد. «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عندربهم یرزقون».

بسيجي فرد عاشق سر از پا نشناخته‌اى است که لحظه لحظه زندگى خويش را وقف اسلام، قرآن، ولايت و انقلاب اسلامى کرده است. او مطيع اوامر ولى فقيه زمان است. يک چريک يا يک پارتيزان براى جنگ خود عليه دشمن هدف عالى دارد. او مى‌جنگد تا کشور و مردمش را از تجاوز دشمن و از يوغ استعمارگر نجات دهد. اين به نوبه خود هدفى عالى است؛ اما در اين راه چيز ديگرى نيست. آخرش همين است و بس. اما بسيجى مى‌جنگد چون به‌واسطه ولى فقيه زمان خود مطيع اوامر الهى است؛ يعنى مى‌جنگد چون دستور خداوند، جهاد است و صلح مى‌کند چون اراده خدا بر آن قرار دارد. اين است که به بسيجى روح و نشاط مى‌دهد و او را تا رديف اولياى الهى ارتقا مى‌بخشد. از آنجا که بسيج در اصل خود تبلور آيه شريفه «اطيعواالله و اطيعواالرسول و اولى الامر منکم» است، بدون ترديد اطاعت و فرمانبردارى آگاهانه در تفکر بسيجى جايگاه منحصر به فردى را به خود اختصاص مى‌دهد؛ زيرا در تفکر بسيجى عنايت نهايى براى انسان، کسب رضايت معبود است و چنين غايتى جز با فرمانبردارى مطلق از اوامر الهى که همانا عمل به تکليف معين شده از سوى امام و ولى فقيه در زمان غيبت است، حاصل نمى‌شود.

از مهمترين ويژگى‌هاى تفکر بسيجى عدالتخواهى همه جانبه است در همه ابعاد اجتماعي، حقوقي، اقتصادي، سياسى و اخلاقي. بسيجى تفسير عدالت علي (عليه السلام) است که به قيمت تمام جهان حاضر نيست به قدر گرفتن پوست جويى از دهان مورچه‌اى به کسى ستم کند اگرچه آن کس دشمن او باشد. بسيجى مصداق فرياد عادل‌ترين مظلوم و مظلوم‌ترين عادل خلقت يعنى فرياد "کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا" اميرمؤمنان (عليه‌السلام) است. بسیجی سردار رشيدى چون مالک اشتر است که از شدت تواضع، جاهلان بر او جسارت مى‌کردند و او با کرامت آنان را دعا مى‌کرد. او امامى دارد که دعوت فقرا را به صرف غذايى از آب استخوان پخته مى‌پزد و پيامبرى دارد که چون بردگان، متواضعانه مشى مى‌کند و همچون آنان طعام صرف مى‌کند و همچون آنان جلوس مى‌کند در حالى که عزيزترين و شريف‌ترين است نزد خداى متعال.

امروز وحدت مسلمین و تقریب مذاهب اسلامی، یكی از دغدغه‌های مهم و قابل تأمل رهبر انقلاب اسلامی بوده و هست. بله، باید از از آگاهی‌بخشی شروع كنیم و اولین و كوتاه‌ترین و بهترین قدم ما در این راه، انجام بررسی‌های تطبیقی میان مذاهب برای آشناكردن طرف‌های اختلاف به اصل ماهیت اختلاف و بررسی امكان وحدت بین مذاهب است. ما باید بدانیم كه بر سر چه چیزی اختلاف داریم؟ جهل مركب به ما می‌گوید كه بر سر مسائل زیادی اختلاف داریم در حالی كه علم به ما می‌گوید بر سر مسائل كمی اختلاف داریم. علم به ما می‌گويد كه اختلاف ما در عين حال كه در دايره محدودی وجود دارد، بر اثر اختلاف اجتهادی بوده و اين اختلافات نزد علما معمول است. جدايی و تفرقه و دوری از هم سبب ضعف و انحطاط امت اسلامی می‌شود.  نمی‌خواهند این امت حول يك امر متحد شوند، نمی‌خواهند بر سر خير متحد شوند. دشمنان توطئه می‌كنند كه اين امت را به وضعی درآورند كه زمين بخورد و نتواند بلند شود. البته اين امت به واسطه قدرت و صلابتی كه دارد بلند می‌شود لذا باید این حرکت نشان‌دهنده يك خط واحد باشد. اساساً فكر اصلاحی، شيعه و سنی نمی‌شناسد. تشيع و تسنن موضوع اعتقادی و اجتهادی با موارد خاص است. اما هنگامی كه از حركت امت و نهضت صحبت می‌كنيم، همه مسلمان هستند و با نگاه تفكيكی به آنها نگاه نمی‌كنيم. این ایده یعنی "تفکر وحدت و تفکر بسیجی" مبنای تلاش های سرداران شهیدی چون شوشتری، محمّدزاده و لک زائی بود. یاد و خاطره ی دل انگیز این شهیدان را گرامی می داریم و توفیق شما را از خداوند متعال خواستارم.

یا رب که مرا صحبت جان بی تو مباد
انجام زمانه یک زمان بی تو مباد
بر هستی من نام و نشان بی تو مباد
کوتاه کنم سخن، جهان بی تو مباد

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید