جدیدترین مطالب

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ مراسم بزرگداشت سردار سرتیپ پاسدار شهید حاج حبیب لک زایی جانشین فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان و شهدای مظلوم فاجعه تروریستی تاسوکی، پنجشنبه هفدهم اسفندماه از ساعت 8 صبح تا 12 قبل از ظهر در تالار اندیشه دانشگاه افسری امام حسین(ع) در تهران برگزار می شود.
بنا بر اعلام ستاد برگزاری مراسم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و سردار شعبانی از اساتید دانشگاه امام حسین (ع( در این مراسم سخنرانی خواهند نمود.

شایان ذکر است «سردار سرتیپ پاسدار حبیب لک‏زایی» که جانباز 77 درصد بود پس از 24 سال تحمل رنج و مرارت جراحت‏های دوران دفاع مقدس، روز 25 مهر امسال به همسنگران شهیدش پیوست. وی در سال 1358 وارد سپاه پاسداران شد و در سمت های "جانشین و فرمانده سپاه شهرستان زابل"، "معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان"، "جانشین و سرپرست سپاه سلمان"، "دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان" و "مدیر عامل بنیاد حضرت مهدی موعود سیستان و بلوچستان" انجام وظیفه کرد.

همچنین در فاجعه تروریستی تاسوکی، تروریست‌ها در شامگاه 25 اسفند 1384 با بستن جاده زابل به زاهدان در منطقه تاسوکی، 22 نفر از هموطنان را شهید و چند نفر را زخمی و هفت نفر را به گروگان بردند، در میان گروگان‌ها یک دانشجو، دو کاسب اهل زاهدان و یک کارمند هلال‌احمر وجود داشت. گروگان‌های فاجعه تروریستی تاسوکی در طی هفت ماه به تدریج آزاد شدند.

تروریست‌ها پس از این فاجعه ادعا کردند به کاروان مسئولان حمله کرده‌اند در حالی که آنها با بستن جاده زابل به زاهدان مسافران عبوری که مردم عادی بودند را به گلوله بستند. اقدام وحشیانه تروریست‌ها که برای نخستین بار در استان سیستان و بلوچستان رخ می‌داد مورد نفرت مردم استان اعم از شیعه و سنی واقع شد و تروریست‌ها در دستیابی به اهداف خویش ناکام ماندند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید